Auto

Οδηγούμε την Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ Coupé στο Μέλανα Δρυμό

Έχουμε συνηθίσει στο άκουσμα της λέξης αποπλάνηση το μυαλό να βαδίζει σε συνειρμούς που περιστρέφονται γύρω από το ερωτικό παιχνίδι. Στην πραγματικότητα, όμως, η αποπλάνηση έχει μια ευρύτερη έννοια που εμπεριέχει, μεταξύ άλλων, την καθοδήγηση σε έναν στόχο. Αλλωστε η προέλευση της ίδιας της λέξης από την πρόθεση «από», που δηλώνει την απομάκρυνση από κάτι, και από το ρήμα «πλανώ», που σημαίνει παρασύρω, δίνει στην αποπλάνηση την έννοια της απόσπασης από μια κατεύθυνση και την οδήγηση σε μια άλλη.

Από τη στιγμή της γέννησής της η AMG GT είχε ως στόχο την αποπλάνηση – και στη συγκεκριμένη περίπτωση η κατεύθυνση από την οποία έπρεπε να αποσπάσει την προσοχή μας είναι δεδομένη και έχει όνομα: Porsche 911. Ενα όνομα που σχεδόν έχει ταυτιστεί με την έννοια των sportscars διόλου τυχαία, καθώς μέσα από μια εξελικτική πορεία δεκαετιών έχει καταφέρει, όπως κανένας άλλος, να βρει την απόλυτη αρμονία μεταξύ οδηγικής πιστότητας και ευχρηστίας.

Η πρώτη AMG GT εστίασε, ίσως παραπάνω απ’ όσο έπρεπε, στον συναισθηματικό αντίκτυπο. Σαγηνευτική αλλά άγρια, ατίθαση και σε κάποιες εκδόσεις έτοιμη να σου κάνει bulling, κέρδισε ένα κομμάτι του σκληροπυρηνικού κοινού, ωστόσο αυτό δεν ήταν αρκετό για να κοντράρει στα ίσια την 911.



Σήμερα, όμως, έχοντας μόλις φτάσει στο Baden-Baden, την κοσμοπολίτικη λουτρόπολη στις παρυφές του Μέλανα Δρυμού, καθώς ξεφορτώνουμε τις δύο μεγάλες βαλίτσες και τον φωτογραφικό εξοπλισμό στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου ένα καλοντυμένο ζευγάρι κοντά στα 50, που μόλις έχει βγει από μια Carrera GTS, μας πλησιάζει με εμφανές ενδιαφέρον στο βλέμμα. Είμαστε σίγουροι πως τα φαρδιά καπούλια της ασημένιας AMG GT 63 έχουν τραβήξει την προσοχή και ετοιμαζόμαστε για ερωτήσεις σχετικά με τη δύναμη, τις επιδόσεις και τις οδηγικές εντυπώσεις μας.

Ομως το πρώτο που ακούμε είναι η απορία για το πώς χώρεσαν τόσες αποσκευές στο αυτοκίνητο, καθώς η ματιά των συνομιλητών μας σκανάρει το πορτμπαγκάζ των 321 lt και τον χώρο που υπάρχει πίσω από την πλάτη των επενδυμένων με υπέροχη σκουρόχρωμη αλκαντάρα μπάκετ. Σίγουρα όχι ο τρόπος που περιμένεις να σπάσει ο πάγος σε μια συζήτηση για ένα σπορ αυτοκίνητο που γυρνάει κεφάλια με τη σιλουέτα και τον ήχο του, ακόμα και αν βρεθεί σε συνάντηση εξωτικών supercars.



Είναι ωστόσο μια σαφέστατη ένδειξη πως η νέα AMG GT Coupé έχει προετοιμαστεί για την εκτέλεση ενός καλοσχεδιασμένου σχεδίου αποπλάνησης. Και βέβαια, σε αυτό το σχέδιο θα ήταν παράλογο να μην αξιοποιείται κάθε δυνατό χαρτί. Είναι, για παράδειγμα, σαφές πως η νέα γενιά έχει διατηρήσει όλα τα χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία που έκαναν τόσο ξεχωριστή την παρουσία της GT Coupé.

Το θεόμακρο καπό που καταλήγει στην τεράστια μάσκα με την αρνητική κλίση και τις 15 κάθετες γρίλιες AMG Panamericana, οι κάθετοι σαν βράγχια αεραγωγοί στα εμπρός φτερά και φυσικά οι καμπύλες που δίνουν την αίσθηση ροής και ταχύτητας ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι ακίνητο. Μέχρι και οι διαστάσεις ξεγελούν το μάτι δείχνοντας παραπλήσιες, παρόλο που η νέα γενιά είναι πιο μακριά, πιο φαρδιά και με 70 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο.



Αυτό που έχει αλλάξει είναι η ελάχιστα πιο ψηλή και επιμηκυμένη προς τα πίσω καμπύλη της οροφής ώστε να δημιουργηθεί ο χώρος για τους +2 επιβάτες. Βέβαια η προοπτική της φιλοξενίας δύο ανθρώπων, έστω και μικρόσωμων, σε έναν χώρο που γεμίζει με δύο χειραποσκευές είναι μάλλον αισιόδοξη, ωστόσο δεν παύει να αποτελεί λύση σε μια ώρα ανάγκης. Σε κάθε περίπτωση δημιουργεί μια πιο χρηστική συνθήκη.

Οπως και το σαλόνι, που παραπέμπει σε πιλοτήριο πολεμικού αεροσκάφους χωρίς να απαιτεί την ευλυγισία αθλητή ρυθμικής γυμναστικής για να χωθείς ή να σηκωθείς από το μπάκετ. Σε κάνει να νιώθεις όμορφα με όλη αυτή τη λεπτομέρεια και την ποιότητα των κορυφαίων Mercedes, αλλά δεν σε εκπλήσσει με τις αισθητικές ή τις τεχνολογικές επιλογές που έχουν γίνει.



Οι γνωστοί αλουμινένιοι στρογγυλοί αεραγωγοί τύπου τουρμπίνας, το γνωστό τιμόνι AMG με τους δύο περιστροφικούς διακόπτες για την επιλογή προγράμματος οδήγησης και τη ρύθμιση των παραμετροποιήσιμων λειτουργιών, οι γνωστές οθόνες του αναβαθμισμένου MBUX τελευταίας γενιάς με τα γνωστά πρόσθετα χαρακτηριστικά AMG Performance και AMG Track Pace που βρίσκεις σε κάθε AMG.

Αν έχεις βρεθεί ξανά σε σύγχρονη Mercedes-AMG δεν θα ξαφνιαστείς, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό, αφού η αίσθηση ότι βρίσκεσαι λίγα εκατοστά πάνω από την άσφαλτο σε μια πολυτελή πολεμίστρα είναι παραπάνω από αρκετή για να σου φτιάξει τη διάθεση. Το γεγονός μάλιστα ότι χειρίζεσαι μια πλατφόρμα που έχει δώσει τα χρηστικά διαπιστευτήριά της σε χιλιάδες Mercedes εγγυάται πως θα νιώσεις οικεία από την πρώτη στιγμή και ότι δεν θα χρειαστεί να ασχοληθείς με εκνευριστικές ιδιαιτερότητες.



Το πόσο πολύ έχει προσέξει η AMG τις λεπτομέρειες που κάνουν πιο εύκολη και άνετη την καθημερινότητα φαίνεται ακόμα και από την παρουσία συστήματος που ανυψώνει το εμπρός μέρος κατά 30 mm προκειμένου η GT να περνά απροβλημάτιστα από ράμπες με μεγάλη κλίση και να παρκάρει με τη μούρη χωρίς άγχος τραυματισμού στο πεζοδρόμιο. Και αυτό είναι μόνο ένα από τα τεχνολογικά τεχνάσματα που έχουν επιστρατευθεί για να κάνουν την AMG GT πιο άνετη, πιο εύχρηστη ή, αν θέλετε, πιο γήινη στην καθημερινότητα.

Η νέα γενιά έχει την ευφυέστατη ενεργητική ανάρτηση AMG Active Ride Control που εκτός από τον αυτόνομο έλεγχο κάθε αμορτισέρ διαθέτει και πρόσθετο υδραυλικό κύκλωμα που συσχετίζει τη συμπίεση των αμορτισέρ της μιας πλευράς με την εκτόνωση αυτών της άλλης και αντίστροφα. Στο στάνταρ πακέτο περιλαμβάνονται οι ενεργές αντιστρεπτικές που ξεκλειδώνουν στην ευθεία δίνοντας περισσότερη ανεξαρτησία στην κίνηση κάθε τροχού προς όφελος της άνεσης, η τετρακίνηση 4MATIC+ που κάνει ευκολότερη την αξιοποίηση της δύναμης του V8 και η τετραδιεύθυνση που δίνει μεγαλύτερη ευελιξία στους ελιγμούς.

Το ταξίδι στην Autobahn από τη Στουτγάρδη μέχρι το Baben Baden στο πρόγραμμα Comfort επιβεβαιώνει πως η AMG GT μπορεί να είναι ένα ξεκούραστο coupé. Η απόσβεση έχει μια αφράτη ενδοτικότητα που θα ευχαριστούσε ακόμα και τους επιβάτες μιας S-Class, το 9άρι AMG Speedshift MCT κιβώτιο δουλεύει τόσο ομαλά που σχεδόν δεν αντιλαμβάνεσαι τη διαδοχή των εννέα σχέσεων, το τιμόνι μεταφέρει ηρεμία χωρίς να κρύβει την ακρίβειά του και ο 4.0 V8 Biturbo γεμίζει την καμπίνα με ένα εμφατικό μπάσο γουργουρητό, σαν λάβα που κοχλάζει σε ηφαίστειο που κοιμάται.



Μήπως η Mercedes-AMG το έχει παρακάνει; Μήπως στην προσπάθεια να κάνει την AMG GT πιο φιλική στην καθημερινότητα έχει πάει στο άλλο άκρο θυσιάζοντας το νεύρο και την ένταση; Η αμφιβολία δεν είναι εντελώς αβάσιμη. Oλη αυτή η τεχνολογία και κυρίως η προσθήκη της τετρακίνησης έχει αυξήσει αρκετά το βάρος, που πλέον απέχει μια ανάσα πριν τους δύο τόνους. Και βέβαια υπάρχει και το δεδομένο πως η νέα AMG GT εξελίχθηκε παράλληλα με τη νέα SL (που πλέον είναι αποκλειστικά μοντέλο της οικογένειας AMG) και μοιράζεται το ίδιο πάτωμα και τον μεγαλύτερο όγκο των μηχανολογικών λύσεων με αυτή.

Μήπως λοιπόν η AMG GT έχει χάσει την ταυτότητά της; Η απάντηση έρχεται με ένα τεράστιο OXI μόλις μετακινήσεις ένα κλικ τον δακτύλιο του επιλογέα προγραμμάτων ενεργοποιώντας το Sport. H AMG GT δεν είναι η κλειστή κουπέ εκδοχή της SL. Είναι το sportscar της AMG που θα προσφέρεται αποκλειστικά με το 2+2 κλειστό αμάξωμα, ενώ για όσους θέλουν το πιο ανέμελο ύφος της ανοιχτής οροφής σε ένα roadster με τη σφραγίδα της AMG θα υπάρχει η SL.

Το πάτωμα είναι κοινό για τα δύο μοντέλα, όμως η AMG GT έχει πιο σκληρούς συνδέσμους σε ανάρτηση και βάσεις, διαφορετική γεωμετρία, άλλες χαρτογραφήσεις – και βέβαια ένα σαφώς πιο στιβαρό πλαίσιο, το οποίο είναι 18% πιο άκαμπτο από αυτό της προηγούμενης γενιάς.



Ολη η τεχνολογία που έχει συμβάλει στη διαμόρφωση μιας πιο φιλικής και εύχρηστης πτυχής δείχνει πως υπάρχει και η άλλη πλευρά του νομίσματος. Η τετρακίνηση 4MATIC+ είναι περισσότερο μια δικλίδα ασφαλείας και όχι ο ενοχλητικός γείτονας που θα χαλάσει το πάρτυ. Κατά κύριο λόγο η μετάδοση γίνεται στους πίσω τροχούς και μόνο όταν παραστεί ανάγκη για περισσότερη πρόσφυση ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος συμπλέκτης ενεργοποιεί και τον δευτερεύοντα άξονα που στέλνει δύναμη εμπρός, ενώ υπάρχει πάντα και το παραθυράκι του Drift Mode που βγάζει μόνιμα τον εμπρός άξονα εκτός παιχνιδιού.

Το αυτόματο AMG Speedshift MCT 9, που αντικαθιστά το 7άρι διπλού συμπλέκτη της προηγούμενης γενιάς, δίνει τα βελούδινα χαρακτηριστικά που θες όταν βολτάρεις. Την ίδια στιγμή, όμως, εκτός από ελαφρύτερο και πιο κόμπακτ σε διαστάσεις, είναι και εξαιρετικά γρήγορο χάρη στην αξιοποίηση μιας ιδέας με αγωνιστικές ρίζες που αντικαθιστά τον κλασικό μετατροπέα ροπής με έναν ελαφρύ πολύδισκο συμπλέκτη υγρού τύπου με μικρότερη αδράνεια.

Οσο για την τετραδιεύθυνση, οι γωνίες των πίσω τροχών δεν ξεπερνούν τις 2,5° έως τα 100 km/h (όπου στρίβουν αντίθετα με τους εμπρός) και τις 0,7° πάνω από αυτή την ταχύτητα (όπου στρίβουν με τη φορά των εμπρός) ώστε να μην προκύπτουν μεγάλες δυναμικές αλλαγές που θα έδιναν μια περίεργη και αφύσικη οδηγική αίσθηση.



Και βέβαια είναι ο 4.0 V8 Biturbo που στοιχειώνει τις σκέψεις σου ακόμα και όταν βρίσκεσαι μακριά από το τιμόνι της AMG GT. H έκδοση που συνοδεύει την GT 63 που οδηγούμε έχει πρακτικά κληρονομηθεί από την προηγούμενη AMG GT R, διατηρώντας την ίδια ισχύ των 585 PS αλλά σε πολύ μεγαλύτερο εύρος στροφών (5.500-6.500 rpm, έναντι των 6.250 rpm της GT R) και έχοντας αυξήσει τη ροπή (κατά 100 Nm) στα 800 Nm.

Είναι όμως από αυτές τις λίγες φορές που οι αριθμοί δεν έχουν και τόσο μεγάλη σημασία. Θα ήταν άστοχο αν λέγαμε πως η δύναμη και η απόκριση στο πάτα-άσε δεν ενθουσιάζει, πως η ένταση με την οποία αυτό το κουπέ των δύο τόνων σκαρφαλώνει κλίμακες ταχύτητας δεν ανεβάζει τους παλμούς. Ενα αυτοκίνητο που σταματά το χρονόμετρο στα 3,2’’ στο σπριντ του 0-100 km/h και συνεχίζει να επιταχύνει ακόμα και πάνω από τα 300 km/h είναι προφανώς εντυπωσιακό.



Ομως, μοιραία η ηλεκτροκίνηση και η αλόγιστη προσφορά ιπποδύναμης με το τσουβάλι έχει αλλοιώσει την εξωτικότητα των επιδόσεων. Αυτό που μένει αξέχαστο, καθορίζοντας εντέλει ακόμα και την προσωπικότητα της AMG GT 63, είναι ο ήχος. Ο θυμωμένος βαθύς βρυχηθμός του V8 είναι κάτι σαν το ιερό τοτέμ της AMG και μάλλον οι Γερμανοί πήραν το μάθημά τους από την C 63 καταλαβαίνοντας πως η απόπειρα αντικατάστασής του από κάτι εξηλεκτρισμένο με τους μισούς κυλίνδρους είναι μάταιη.

Δεν έχει τη μελωδικότητα ενός V8 της Ferrari ή το διαπεραστικό ουρλιαχτό ενός V8 της McLaren, αλλά έναν χαρακτηριστικό στακάτο τόνο που γίνεται ομοβροντία κανονιών όταν πατήσεις το κουμπί που ανοίγει τα κλαπέτα της εξάτμισης. Μια ομοβροντία που κατακλύζει το σώμα με συχνότητες και κραδασμούς από χιλιάδες μεταλλικά εξαρτήματα που κινούνται με μανιασμένο ρυθμό.

Ναι, η AMG GT 63 είναι καλύτερη όταν τη νιώθεις ξύπνια, έτοιμη για δράση. Γι’ αυτό και το πρόγραμμα Sport φαίνεται σαφώς πιο ταιριαστό. Θα έπρεπε να ξεκινάς με αυτό κάθε φορά που πατάς τον διακόπτη εκκίνησης.



Ο Β500 που ξεκινά από το Baden Baden βουτά απευθείας μέσα στον Μέλανα Δρυμό και μόλις σε λίγα χιλιόμετρα σε βάζει στην καρδιά του βουνού μέσα από μια διαδρομή όπου το τιμόνι δεν μένει παρά ελάχιστα δευτερόλεπτα ευθεία. Αν μάλιστα προνοήσεις να είσαι εκεί νωρίς το πρωί, πριν οι ορδές των καλοκαιρινών τουριστών ξεχυθούν στους δρόμους, ο υπέροχος B500 είναι σχεδόν ιδιωτικός. Και η AMG GT 63 τον λατρεύει.

Το τιμόνι δηλώνει ξεκάθαρα πως τα τετράπαχα ελαστικά 21” γαντζώνουν με σιγουριά στην άσφαλτο ενώ η αιχμηρότητα που δίνει η πολύ γρήγορη κρεμαγιέρα των 1,8 στροφών, σε συνδυασμό με την τετραδιεύθυνση, κάνει σαφές πως οι εντολές των χεριών θα πρέπει να είναι μετρημένες και όχι φλύαρες.



Η ελαφριά πλεύση του Comfort εξαφανίζεται και η ανάρτηση διαχειρίζεται με μεγαλύτερη ακρίβεια τα εγκάρσια φορτία χωρίς να χάνει την ενδοτικότητα της απόσβεσης, ενώ το κιβώτιο περνά στην επόμενη σχέση λίγο μετά τις 3.000-3.500 rpm, δείχνοντας έτοιμο για κατέβασμα αν η πίεση του γκαζιού δηλώσει πρόθεση για πιο δυνατή επιτάχυνση.

Υπάρχει απόλυτη ισορροπία και αρμονία σε ό,τι γίνεται, όπως δηλαδή οφείλει να κάνει ένα καλοζυγισμένο GT σε μια τέτοια διαδρομή. Ομως η AMG έχει να δώσει και άλλα. Στο Sport+ τα πάντα αποκτούν περισσότερη ευκρίνεια, σαν επεξεργασμένη φωτογραφία με τονισμένη οξύτητα.

Η ταχύτητα μπορεί να γίνει βαλλιστική καθώς η σιγουριά που νιώθεις σε ωθεί να πιέσεις. Να πιέσεις κυρίως τον εαυτό σου -αφού η AMG GT δεν δείχνει να ιδρώνει το αυτί της- να φρενάρει πιο αργά αξιοποιώντας τα υπέροχα φρένα, να κουβαλήσει περισσότερη ταχύτητα μέσα στη στροφή, να δώσει λίγο νωρίτερα γκάζι. Το turn-in είναι εκπληκτικό: έχει νεύρο και ακρίβεια, ενώ η ισορροπία  είναι ακλόνητη ακόμα και σε γρήγορα εσάκια ή σε τυφλές στροφές που κλείνουν απαιτώντας διόρθωση στην ταχύτητα και το σημάδι.



Οι ενεργές αντιστρεπτικές ελαχιστοποιούν τη βουτιά της μούρης στο δυνατό φρενάρισμα που δεν ξεθωριάζει ποτέ, ενώ σχεδόν δεν νιώθεις κλίση μέσα στη στροφή, όπως δεν νιώθεις και το παραμικρό «τσικ» από το πλαίσιο, που επιτρέπει στην ανάρτηση με τους πολλαπλούς συνδέσμους και τα ενεργά αμορτισέρ σε όλα τα άκρα να ανακαλύπτει τεράστιες ποσότητες πρόσφυσης. Μια πρόσφυση που τροφοδοτείται και από την τετρακίνηση που φορτίζει την ουρά και δίνει στον εμπρός άξονα τόσο όσο χρειάζεται ώστε μη νιώσεις ότι σε τραβάει και χαλάει τη γωνία που σημαδεύεις την έξοδο.

Στη συνέχεια ακολουθεί η έκρηξη του V8 και οι ριπές από το 9άρι κιβώτιο για να σε εκτοξεύσουν στην επόμενη στροφή. Η λειτουργία του Speedshift είναι τόσο γρήγορη και τόσο καλά παραμετροποιημένη που πρακτικά δεν υπάρχει καμία ανάγκη ενεργοποίησης της χειροκίνητης λειτουργίας. Θα το κάνεις μόνο και μόνο για να κάνεις ακόμα πιο συμμετοχική την εμπειρία, για να βάλεις στο παιχνίδι ακόμα περισσότερες δικές σου πινελιές, για να ανεβοκατεβάζεις σχέσεις ακόμα και χωρίς να χρειάζεται προκειμένου να νιώθεις τα χτυπήματα στην πλάτη και να ακούς τα σκασίματα του V8.



Η αναλογικότητα που υπάρχει σε αυτό το αυτοκίνητο είναι υπέροχη και γίνεται εντυπωσιακή αν υπολογίσεις πόση τεχνολογία και πόσος συντονισμός λογισμικού κρύβεται από πίσω της. Υπάρχει λόγος να καταφύγεις στο Race; Αντικειμενικά όχι, τουλάχιστον όχι στον ανοιχτό δρόμο. Ιδανικά θα πρέπει να βρεις την τέλεια φαρδιά διαδρομή, χωρίς άλλο αντιπερισπασμό, για να μπορέσεις να αξιοποιήσεις πραγματικά το παραπάνω που μπορεί να δώσει. Ναι μεν αφαιρεί περισσότερα φίλτρα από την επικοινωνία με το αυτοκίνητο, όμως προσθέτει λίγη νευρικότητα αν το οδόστρωμα δεν είναι τέλειο.

Το Race είναι η περιβολή της AMG GT 63 για την πίστα και δεν είναι τυχαίο πως αποτελεί το πρώτο σκαλοπάτι ενεργοποίησης του Drift Mode. Και τα δύο είναι πρόσθετες στρώσεις απόλαυσης στη συνταγή της AMG GT 63. Μια συνταγή με φαντασία και πολυπλοκότητα, που συνδυάζει την αξεπέραστη γοητεία της μηχανολογικής αρτιότητας με την ευφυΐα αναρίθμητων αλγόριθμων που σε κάθε αλλαγή χαρτογράφησης, σε κάθε κλικ παραμετροποίησης δίνουν μια διαφορετική επίγευση. Ακούγεται περίπλοκο και σίγουρα είναι. Αυτό που μετράει, όμως, είναι πως τα πάντα λειτουργούν ακριβώς όπως υπόσχονται, ακριβώς όπως πρέπει. Ενα σχέδιο αποπλάνησης εκτελεσμένο στην εντέλεια.

HOT SPOT -Schwarzwaldhochstrasse

Η γερμανική ονομασία του του επαρχιακού B500 που τον περιγράφει ως τον «ψηλό δρόμο στον Μέλανα Δρυμό» είναι πραγματικός γλωσσοδέτης. Ομως η διαδρομή, που εγκαινιάστηκε το 1930, θεωρείται ακόμα και σήμερα μία από τις πιο γραφικές και όμορφες οδηγικά της Γερμανίας. Το συνολικό μήκος της φτάνει τα 230 χιλιόμετρα ξεκινώντας από το Baden-Baden και φτάνοντας ως το Waldshut-Tiengen, στα σύνορα με την Ελβετία.



Το πιο διάσημο κομμάτι είναι αυτό των περίπου 60 χιλιομέτρων από την κοσμοπολίτικη λουτρόπολη ως το Freudenstadt. Στο υψηλότερο σημείο του, λίγο πάνω από τα 1.000 m, η λίμνη Mummelsee αποτελεί απομεινάρι της εποχής των παγετώνων και οι τοπικοί μύθοι αναφέρουν πως τις νύχτες με πανσέληνο μπορείς να δεις γοργόνες να βγαίνουν από το νερό. Κανένας μύθος δεν κρύβεται ωστόσο πίσω από τη φήμη της διαδρομής για τα όμορφα τοπία, τη θέα και το οδηγικό ενδιαφέρον σχεδόν σε όλο το μήκος της εξαιτίας της χάραξης, αλλά και της πολύ καλά συντηρημένης ασφάλτου.

KEY TECH – Ενεργή αεροδυναμική

Η υψηλή αεροδυναμική απόδοση αποτελεί βασικό στοιχείο του δυναμικού πακέτου της AMG GT Coupé. Η αξιοποίηση εκτεταμένων ενεργών αεροδυναμικών στοιχείων στο εμπρός και πίσω μέρος, αλλά και στο πάτωμα του αμαξώματος, εξυπηρετεί ανάγκες που συνδέονται με τη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, με τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης και του θορύβου, αλλά και με τη βελτίωση της ψύξης. Βασικό στοιχείο αποτελεί το σύστημα ελέγχου εισαγωγής αέρα AIRPANEL που χωρίζεται σε δύο τμήματα.

Το πρώτο αποτελείται από κατακόρυφα πτερύγια που είναι κρυμμένα πίσω από την κάτω εισαγωγή αέρα στην ποδιά του εμπρός προφυλακτήρα. Το δεύτερο τμήμα, με οριζόντια πτερύγια, βρίσκεται πίσω από την επάνω εισαγωγή αέρα στη μάσκα. Κανονικά όλα τα πτερύγια είναι κλειστά για μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση. Μόνο όταν οι θερμοκρασίες σε προκαθορισμένα εξαρτήματα φτάσουν σε μια μέγιστη τιμή ανοίγουν τα χαμηλότερα πτερύγια (τα επάνω ανοίγουν μόνο μετά τα 180 km/h) ώστε να επιτρέψουν τη ροή μεγαλύτερου όγκου αέρα στους εναλλάκτες θερμότητας.



Ενεργό αεροδυναμικό στοιχείο είναι και η στάνταρ αναδιπλούμενη πίσω αεροτομή που βρίσκεται ενσωματωμένη στο πορτμπαγκάζ. Ανασηκώνεται μετά από τα 80 km/h και μπορεί να ρυθμιστεί σε πέντε διαφορετικές γωνίες για χαμηλή αντίσταση ή μέγιστη κάθετη δύναμη. Η θέση της καθορίζεται από λογισμικό ελέγχου που λαμβάνει υπόψη παραμέτρους όπως η ταχύτητα κίνησης, η διαμήκης και πλευρική επιτάχυνση και η ταχύτητα κίνησης του τιμονιού. Στο διαθέσιμο προαιρετικό αεροδυναμικό πακέτο η ενεργή αεροτομή αντικαθίσταται από μια μεγαλύτερη σταθερή, η οποία συνδυάζεται με έναν μεγαλύτερο διαχύτη στον πίσω προφυλακτήρα.

Τεχνολογικό highlight είναι το ενεργό αεροδυναμικό στοιχείο, σαν πτερύγιο, από ανθρακονήματα που βρίσκεται στο κάτω μέρος του αμαξώματος μπροστά από τον κινητήρα και αποτελεί αποκλειστική ευρεσιτεχνία της AMG. Ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης το ενεργό πτερύγιο χαμηλώνει αυτόματα κατά περίπου 40 mm σε ταχύτητες άνω των 80 km/h. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείται αναρρόφηση από φαινόμενο Venturi, η οποία πιέζει το αυτοκίνητο στον δρόμο και μειώνει την άνωση στον μπροστινό άξονα. Ως συνέπεια, η AMG GT Coupé αποκτά μεγαλύτερη ακρίβεια στις στροφές και περισσότερη κατευθυντική σταθερότητα στους ελιγμούς υψηλών ταχυτήτων.

TechMercedes-AMG GT 63 4MATIC+ Coupé
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3.982 cc, V8, TWIN TURBO, 585 PS @ 5.500-6.500 rpm, 800 Νm @ 2.500-5.000 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΠΟΛΥΔΙΣΚΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 9 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Ε/Π)
0-100 KM/H: 3,2”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 315 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 18,7 lt/100 km (WLTP: 14,1)
CO2: 319 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.728/1.984/1.354 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.700 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 321 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.970 kg
ΤΙΜΗ: Από ———

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-10-22 08:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button