Κόσμος

Νότια Κορέα: Τι έδειξαν οι έλεγχοι στο αεροσκάφος πριν από την πτήση – Τα αναπάντητα ερωτήματα

Εντείνονται οι έρευνες για τα αίτια της συντριβής του αεροσκάφους της της Jeju Air στη Νότια Κορέα την Κυριακή, στην οποία 181 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και μόλις δύο διασώθηκαν, με τις Αρχές να καλούνται να εξηγήσουν πώς το αεροσκάφος έχασε τον έλεγχο.

Οι οικογένειες των νεκρών –175 επιβάτες και τέσσερα μέλη του πληρώματος– παρέμειναν στο διεθνές αεροδρόμιο Μουάν, στο σημείο της τραγωδίας, για να απαιτήσουν περισσότερες πληροφορίες από τους αρμόδιους, ενώ η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι εξετάζει τους κανονισμούς που αφορούν τον τσιμεντένιο τοίχο κοντά στον διάδρομο προσγείωσης, ο οποίος θεωρείται υπεύθυνος για τον μεγάλο αριθμό θανάτων.

Η αστυνομία δήλωσε ότι έχει επιστρατεύσει επιπλέον προσωπικό και θα χρησιμοποιήσει ταχείες συσκευές ανάλυσης DNA για να επιταχύνει την ταυτοποίηση πέντε σορών. Ολα τα υπόλοιπα θύματα έχουν ταυτοποιηθεί, αν και οι περισσότερες σοροί την Τρίτη εξακολουθούσαν να βρίσκονται σε προσωρινό νεκροτομείο στο αεροδρόμιο.

Την ίδια στιγμή, τα ακριβή αίτια της συντριβής παρέμεναν άγνωστα. Οι αρχικές εκτιμήσεις επικεντρώνονταν στην εκδοχή της σύγκρουσης του αεροσκάφους με πουλιά, αν και ορισμένοι ειδικοί δεν πιστεύουν ότι ένα τέτοιο περιστατικό –όχι ασυνήθιστο στην αεροπορία– θα ήταν ικανό να εμποδίσει τον πιλότο να χρησιμοποιήσει τους τροχούς προσγείωσης του Boeing 737-800 καθώς προσέγγιζε τον διάδρομο.


Πέρα από τις συγκρούσεις με πουλιά, οι ερευνητές προσπαθούν να διαπιστώσουν εάν κάποια από τα συστήματα ελέγχου του αεροσκάφους είχαν απενεργοποιηθεί, καθώς και γιατί ο πιλότος φαινόταν να προσπαθεί να προσγειωθεί τόσο σύντομα μετά την κήρυξη κατάστασης έκτακτης ανάγκης. Το αεροσκάφος, εξοπλισμένο με δύο κινητήρες CFM 56-7B26, φαινόταν να κινείται με μεγάλη ταχύτητα όταν ο πιλότος επιχείρησε «προσγείωση με την κοιλιά».

«Δεν μπορώ να σκεφτώ κανένα λόγο που θα ανάγκαζε μια τέτοια προσγείωση», δήλωσε ο Τζον Νανς, ειδικός στην αεροπορική ασφάλεια και πρώην στρατιωτικός και εμπορικός πιλότος που πετούσε με 737 για την Alaska Airlines.


Ο διευθύνων σύμβουλος της Jeju Air, Κιμ Γι-μπε, δήλωσε ότι η ομάδα συντήρησης δεν είχε εντοπίσει προβλήματα με το αεροσκάφος κατά την επιθεώρηση πριν από την απογείωση την Κυριακή.

Μιλώντας σε τηλεοπτική συνέντευξη Τύπου, ο Κιμ δήλωσε ότι δεν είχαν εντοπιστεί ανωμαλίες στο σύστημα προσγείωσης, το οποίο δεν κατάφερε να λειτουργήσει καθώς το αεροσκάφος ετοιμαζόταν να προσγειωθεί στο Μουάν. «Το ερώτημα εάν το σύστημα προσγείωσης λειτουργούσε σωστά σχετίζεται με την έρευνα του ατυχήματος», είπε.


Πρόσθεσε ότι η αεροπορική εταιρεία θα μειώσει τις χειμερινές υπηρεσίες της κατά 10-15% και θα προσπαθήσει να ανακτήσει την εμπιστοσύνη του κοινού.

Αυξάνονται στο μεταξύ οι επικρίσεις και για τη διάταξη του αεροδρομίου Μουάν, με ειδικούς της αεροπορίας να αναρωτιούνται γιατί ένας μεγάλος φράχτης από σκυρόδεμα είχε κατασκευαστεί σε απόσταση περίπου 250 μέτρων από το τέλος του διαδρόμου προσγείωσης.

Ο σχεδιασμός του διαδρόμου δεν πληρούσε τις βέλτιστες πρακτικές της βιομηχανίας, οι οποίες αποκλείουν οποιαδήποτε συμπαγή κατασκευή σε απόσταση τουλάχιστον 300 μέτρων από το τέλος του διαδρόμου, ισχυρίστηκε ο Τζον Κοξ, διευθύνων σύμβουλος της Safety Operating Systems και πρώην πιλότος 737.

Οι νεκροί θεωρείται ότι έχασαν τη ζωή τους όταν η πτήση 7C2216 της Jeju Air, που έφτανε από τη Μπανγκόκ, συγκρούστηκε με τον φράχτη, εκτοξεύοντας επιβάτες στους γύρω αγρούς.

Αξιωματούχοι της Νότιας Κορέας δήλωσαν ότι ο τοίχος κατασκευάστηκε σύμφωνα με τα πρότυπα της βιομηχανίας, προσθέτοντας ότι αεροδρόμια σε άλλες χώρες έχουν παρόμοιες δομές. Η κυβέρνηση δήλωσε πάντως την Τρίτη ότι εξετάζει και το εάν ο φράχτης πληρούσε τους κανονισμούς.

Η συντριβή αποτελεί σοβαρή πρόκληση για τον νέο εν ενεργεία πρόεδρο της Νότιας Κορέας, Τσόι Σανγκ-μοκ, ο οποίος διέταξε έκτακτη επιθεώρηση ασφάλειας σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες της χώρας, ενώ το υπουργείο Μεταφορών θα επιθεωρήσει όλα τα Boeing 737-800 που λειτουργούν στη χώρα –101 συνολικά– έως το τέλος της εβδομάδας.

Ο Τσόι, ο οποίος αντικατέστησε τον πρώην πρόεδρο Χαν Ντουκ-σου, που καθαιρέθηκε το Σαββατοκύριακο, είπε ότι προτεραιότητα είναι η ταυτοποίηση των υπόλοιπων θυμάτων και η υποστήριξη των οικογενειών των επιβατών. «Ακόμη και πριν από την ανακοίνωση των τελικών αποτελεσμάτων, ζητούμε από τους αξιωματούχους να δημοσιοποιήσουν με διαφάνεια τη διαδικασία της έρευνας για το δυστύχημα και να ενημερώσουν άμεσα τις οικογένειες των θυμάτων», δήλωσε κατά τη διάρκεια κυβερνητικής σύσκεψης για τη διαχείριση της τραγωδίας.

Ο Τσόι κήρυξε αμέσως εθνικό πένθος για επτά ημέρες και απέτισε φόρο τιμής σε μνημείο στο σημείο της συντριβής. Παρόμοια μνημεία στήθηκαν και σε άλλες περιοχές της χώρας, ενώ οι σημαίες κυματίζουν μεσίστιες.

Εκπρόσωποι του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ, της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας και της Boeing συμμετέχουν στην ερευνητική ομάδα και σχεδίαζαν να συναντηθούν στο Μουάν, 300 χλμ. νοτιοδυτικά της Σεούλ, την Τρίτη.

Η διαπίστωση των αιτίων του δυστυχήματος μπορεί να αποδειχθεί πιο περίπλοκη και χρονοβόρα από το συνηθισμένο, καθώς το υπουργείο δήλωσε ότι η συσκευή καταγραφής δεδομένων πτήσης του αεροσκάφους φέρει ζημιές, καθιστώντας δυσκολότερη την εξαγωγή δεδομένων. Το δεύτερο «μαύρο κουτί», που περιέχει την καταγραφή συνομιλιών του πιλοτηρίου, ήταν σε καλύτερη κατάσταση, σύμφωνα με το πρακτορείο Yonhap.

Νωρίς την Τρίτη είχαν παραδοθεί στις οικογένειές τους μόλις τέσσερις σοροί από τα θύματα της τραγωδίας. Εκατοντάδες συγγενείς παρέμεναν στο αεροδρόμιο (REUTERS/Kim Hong-Ji)

Ο Παρκ Χαν-σιν, του οποίου ο αδερφός πέθανε στη συντριβή, δήλωσε ότι οι Αρχές του είπαν ότι ο αδερφός του έχει ταυτοποιηθεί, αλλά πρόσθεσε ότι δεν έχει μπορέσει να δει το σώμα του.

Οι Αρχές της Νότιας Κορέας βρίσκονται υπό πίεση να αποφύγουν την επανάληψη της διαχείρισης που ακολούθησε τη βύθιση του πλοίου Sewol τον Απρίλιο του 2014, όταν περισσότεροι από 300 άνθρωποι, κυρίως μαθητές λυκείου, έχασαν τη ζωή τους. Πολλοί συγγενείς των θυμάτων παραπονέθηκαν ότι οι Αρχές καθυστέρησαν να ταυτοποιήσουν τους νεκρούς και να προσδιορίσουν τα αίτια του δυστυχήματος.

Οι σοροί τεσσάρων από τα αναγνωρισμένα θύματα της συντριβής της Κυριακής έχουν παραδοθεί στις οικογένειές τους, ανέφερε το πρακτορείο Yonhap, επικαλούμενο τοπικούς αξιωματούχους.

. . .




Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-31 18:03:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button