
Νέο smart #5: Το Newsautο στην πρώτη επίσημη αποκάλυψή του.
Η αναγέννηση μιας μάρκας -και μάλιστα με τελείως διαφορετική τεχνολογία- είναι ασφαλώς μια περίπλοκη και ριψοκίνδυνη υπόθεση. Πόσο μάλλον αν αυτή η μάρκα έχει διαπρέψει στα microcars και όχι σε μεγάλα, αμιγώς ηλεκτρικά SUV. Υπό αυτό το πρίσμα η νέα smart βάζει ένα μεγάλο στοίχημα με το #5. Σε αυτή την πρώτη γνωριμία, που έγινε στην Στουτγκάρδη, παίρνουμε μια πρώτη γεύση για το αν το κερδίζει.
Ακόμα και στον πρότερο βίο της η smart υπήρξε το παιδί μιας κοινοπραξίας. Τότε ήταν η Mercedes-Benz με την Swatch. Το αποτέλεσμα υπήρξε το πιο επιτυχημένο microcar που έγινε ποτέ. Ενα αυτοκίνητο που άφησε εποχή για πολλά χρόνια για όλους (σχεδόν) τους σωστούς λόγους. Ακόμα και η πολιτική της υπερτιμολόγησης δεν το πτόησε.
Αλλά οι εποχές άλλαξαν και έπρεπε να αλλάξει και η smart αν ήθελε να συνεχίσει να υπάρχει. Για να προχωρήσει λοιπόν προς τον εξηλεκτρισμό και την παροχή υπηρεσιών στις πόλεις του αύριο, η μητρική Mercedes-Benz αποφάσισε να bμε μια κινεζική υπερδύναμη: την Geely και να σχηματίσει τη smart Automobile.
Παράδοξη κίνηση με μια πρώτη ματιά, αλλά τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας σύμπραξης είναι μεγάλα. Η Mercedes-Benz και η Geely έχουν ήδη ισχυρά παγκόσμια δίκτυα, αλλά η ενίσχυση της πολιτιστικής γνώσης είναι ανεκτίμητη στη σημερινή παγκόσμια οικονομία. Και αυτή η συνειδητοποίηση αν μη τι άλλο δείχνει εξυπνάδα. Και κάτι ακόμα: αν θέλεις να φτιάξεις ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο ποιος ξέρει περισσότερα από την Κίνα για τον εξηλεκτρισμό; Και αν θέλεις αυτό το αυτοκίνητο να έχει την απαιτούμενη υψηλή ποιότητα κατασκευής, ποια είναι καλύτερη από τη Mercedes-Benz για να το πετύχει;
Επιπλέον η νέα smart έχει ένα σοβαρό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλες νεοφυείς αμιγώς ηλεκτρικές εταιρείες ή κοινοπραξίες. Ενα πολύ αναγνωρίσιμο όνομα, ένα καθιερωμένο σήμα. Και κάπως έτσι προέκυψαν τα #1 και #3.

Αλλά τώρα ήρθε η ώρα για τη smart να βγει εντελώς έξω από τα νερά της με την παρουσίαση ενός αυτοκινήτου «κόντρα» στον πρότερο βίο της, του smart #5, του πρώτου premium μεσαίου μεγέθους αμιγώς ηλεκτρικού SUV της μάρκας. Μάλιστα το #5 δεν είναι απλώς ένα ακόμα ηλεκτρικό μοντέλο αλλά βασίζεται σε αρχιτεκτονική 800 Volt, που επιτρέπει σημαντικά αυξημένη αυτονομία και εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση.
Με πέντε διαφορετικές γραμμές μοντέλων διαθέσιμες -και μια πρόσθετη έκδοση υψηλών επιδόσεων, την Brabus, που θα κάνει ντεμπούτο αργότερα- η smart θέλει να προσφέρει στους Ευρωπαίους πελάτες της μια μεγάλη γκάμα επιλογών.

Το βασικό μοντέλο, το smart #5 Pro με μπαταρία 76 kWh λιθίου-σιδήρου- φωσφόρου (LFP), διαθέτει πλήρη εξοπλισμό συνδεσιμότητας και ενεργητικής ασφάλειας. Από το smart #5 Pro+ και έπειτα, όλα τα μοντέλα διαθέτουν μπαταρία 100 kWh λιθίου-νικελίου-μαγγανίου-οξειδίου κοβαλτίου (NCM) και βασίζονται στην αρχιτεκτονική 800 Volt, προσφέροντας αυτονομία έως 590 km (κατά WLTP) και υψηλή απόδοση φόρτισης. Το smart #5 Pulse διαθέτει τετρακίνηση διπλού κινητήρα, μία OLED κεντρική οθόνη και αντλία θερμότητας.
Εμφανισιακά το smart #5 είναι αρκετά διαφορετικό από τα άλλα δύο της γκάμας. Με περισσότερες ευθείες γραμμές και boxy αρχιτεκτονική, θυμίζει κάτι ανάμεσα σε Range Rover και Jeep χωρίς πάντως να προσπαθεί να κοπιάρει.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της smart, το #5 ενσωματώνει τη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας «Love, Pure, Unexpected», συνδυάζοντας την κομψότητα με τη σύγχρονη αισθητική. Χαρακτηριστικά στοιχεία, όπως η πανοραμική οροφή τύπου halo, οι πόρτες χωρίς πλαίσιο και οι κοντοί πρόβολοι, δημιουργούν μια αν μη τι άλλο δυναμική και περιπετειώδη σιλουέτα.
Τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν μακρόστενα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, δίχρωμους καθρέφτες και ειδικά σχεδιαστικά στοιχεία ανάλογα με την έκδοση, όπως τα αιωρούμενα καλύμματα των τροχών με το λογότυπο της smart στο κέντρο που παραμένει σε σταθερή όρθια θέση κατά την οδήγηση.

Στο εσωτερικό, οι premium πινελιές όπως οι επενδύσεις από ξύλο βελανιδιάς, οι δερμάτινες ταπετσαρίες υψηλής ποιότητας και τα καμπυλωτά, επιμήκη σχεδιαστικά στοιχεία τονίζουν τον πολυτελή χαρακτήρα του οχήματος. Με μεταξόνιο 2.900 mm και συνολικό μήκος 4.695 mm, το smart #5 είναι, όπως διαπιστώσαμε και από κοντά, ένα πολύ ευρύχωρο αυτοκίνητο.
Και πολύ πρακτικό επίσης. Διαθέτει 34 διαφορετικές θήκες αποθήκευσης, έναν φωτιζόμενο εμπρός αποθηκευτικό χώρο (frunk) 72 lt (47 lt στις τετρακίνητες εκδόσεις) και ευρύχωρο χώρο αποσκευών πίσω, με χωρητικότητα από 630 έως και 1.530 lt.

Για μέγιστη ευελιξία, όλα τα καθίσματα μπορούν να ρυθμιστούν, μετατρέποντας το κόκπιτ σε έναν άνετο χώρο ανάπαυσης και ύπνου. Η εξαιρετική ευρυχωρία για τα πόδια, τα θερμαινόμενα πίσω καθίσματα και οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενες πλάτες όλων των καθισμάτων εξασφαλίζουν άνεση ανώτερου επιπέδου.

Επιπλέον χαρακτηριστικά, όπως ο LED φωτισμός ανάγνωσης σε στυλ αεροπλάνου και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με 256 χρώματα, δημιουργούν μια εκλεπτυσμένη και φιλόξενη ατμόσφαιρα. Αλλά αυτό που προκαλεί τη μεγαλύτερη εντύπωση αμέσως μόλις εισέλθεις στο εσωτερικό είναι η τρεις συνεχόμενες ψηφιακές οθόνες που καταλαμβάνουν όλο το μήκος του ταμπλό.

Από μια πρώτη επαφή διαπιστώσαμε ότι το σύστημα διεπαφής είναι πραγματικά εντυπωσιακό τόσο σε ευκρίνεια, πληροφορία και γραφικά όσο και σε δυνατότητες. Και ότι χρειάζεται αρκετός χρόνος εξοικείωσης προκειμένου να μάθεις να εκμεταλλεύεσαι όλες τις δυνατότητες που σου παρέχει.
Στην καρδιά του ψηφιακού οικοσυστήματος του smart #5 βρίσκεται το τελευταίας γενιάς chipset AMD V2000, το οποίο τροφοδοτεί μια διαισθητική διεπαφή ανθρώπου-μηχανής (HMI). Αυτό το προηγμένο σύστημα διαθέτει ένα Head-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας 25,6”, έναν έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων Full HD 10,25” και δύο οθόνες OLED 13”– μία κεντρική και μία για τον συνοδηγό.

Ο φωνητικός βοηθός με υποστήριξη ΑΙ, σε συνδυασμό με το νέο avatar Snow Lion, παρέχει καθοδήγηση και δυνατότητα φωνητικού χειρισμού πολλών λειτουργιών του οχήματος . Το λειτουργικό σύστημα smart OS 2.0 προσφέρει βελτιστοποιημένη πλοήγηση για ηλεκτρικά οχήματα και ένα νέο video center που επιτρέπει τo streaming μέσα στο όχημα.
Χάρη στο μηχάνημα 3D της Unreal, τα γραφικά της οθόνης είναι εξαιρετικά ακριβή και λεπτομερή, επιτρέποντας εύκολη πλοήγηση σε όλες τις ψηφιακές διεπαφές. Το νέο smart #5 είναι εξοπλισμένο με το σύστημα ήχου Sennheiser Signature Sound System, το οποίο διαθέτει 20 ηχεία υψηλής απόδοσης. Σε συνδυασμό με το αναδυόμενο ηχείο στο ταμπλό, συγχρονισμένο με τον ατμοσφαιρικό φωτισμό, το ηχοσύστημα αποδίδει μέγιστη ισχύ 1.190 Watt. Ο ήχος που παράγεται είναι πραγματικά κρυστάλλινος, με «σώμα» και εκπληκτική ευκρίνεια.

Η smart με το #5 θέλησε να κάνει ένα βήμα που ποτέ μέχρι σήμερα δεν είχε αποτολμήσει, να τονίσει δηλαδή τον πιο περιπετειώδη, πιο…SUV χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Γι’ αυτό τον λόγο οι τετρακίνητες εκδόσεις διαθέτουν εξοπλισμό για οδήγηση εκτός δρόμου και -εξίσου σημαντικό- απέχουν από το έδαφος σχεδόν 20 cm.
Με πέντε λειτουργίες off-road οδήγησης στις εκδόσεις Pulse και Summit Edition (Adaptive, Sand, Snow, Mud και Rock), το όχημα θα μπορεί προσαρμόζεται σε διαφορετικά εδάφη. Μάλιστα η Summit Edition διαθέτει και εξειδικευμένες λύσεις για εκτός δρόμου χρήση, όπως ηλεκτρικό κοτσαδόρο, μονοκόμματη σχάρα οροφής και πλαϊνή σκάλα διαθέσιμα ως αξεσουάρ.

Και στις δύο αυτές εκδόσεις, οι δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν το περίπου εξωφρενικό νούμερο των 587 PS και 643 Nm ροπής χαρίζοντας στο αμάξωμα των σχεδόν 2,3 τόνων η επιτάχυνση από 0-100 km/h γίνεται σε 4,9”, ενώ χάρη στην πλατφόρμα 800 Volt, το smart #5 επιτυγχάνει εξαιρετική απόδοση φόρτισης και ηλεκτρικής αυτονομίας.
Η μπαταρία NCM 100 kWh προσφέρει ισχύ φόρτισης DC έως 400 kW και υποστηρίζει ταχεία από 10% σε 80% σε μόλις 18 λεπτά υπό ιδανικές συνθήκες. Επιπλέον, μια πρίζα Vehicle-to-Load με τάση 230 Volt επιτρέπει στους χρήστες να φορτίζουν ηλεκτρονικές συσκευές εν κινήσει.

Η πισωκίνητη έκδοση #5 Pro+ με τη μεγάλη μπαταρία αποδίδει 363 PS και 373 Nm ροπής, χρειάζεται 6,5” για το 0-100 km/h και είναι αυτή με τη μεγαλύτερη θεωρητική αυτονομία των 590 km. Η smart #5 Pro με την μπαταρία των 76 kWh έχει αρχιτεκτονική 400V, είναι πισωκίνητη, αποδίδει 272 PS και προφανώς θα είναι και η πιο προσιτή (στη Γερμανία θα ξεκινά από €46.000).
Το smart #5 είναι εξοπλισμένο με προηγμένα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας, όπως πλευρικούς αερόσακους κουρτίνα τύπου V και ζώνες ασφαλείας ενσωματωμένες στα καθίσματα. Η ασφάλεια της μπαταρίας και των επιβατών έχει βελτιωθεί περαιτέρω, εξασφαλίζοντας μέγιστη προστασία σε διαφορετικές συνθήκες. Επιπλέον, η διαμόρφωση του hardware του συστήματος ADAS έχει αναβαθμιστεί, περιλαμβάνοντας λειτουργίες όπως το smart Pilot Assist και το Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go και Highway Assist (HWA).

Το smart #5 θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία στους πελάτες από τις 24 Απριλίου 2025 στη Γερμανία, τη Φινλανδία, τη Νορβηγία και την Ισλανδία, με διάθεση σε περαιτέρω ευρωπαϊκές αγορές κατά τη διάρκεια του δεύτερου και τρίτου τριμήνου του 2025. Στην Ελλάδα αναμένεται το καλοκαίρι του 2025.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-22 01:01:00