Auto

Νέο μικρό ηλεκτρικό και υβριδικό FIAT Panda το 2030

Οι στρατηγικές έρχονται και παρέρχονται, ανάλογα με τις εξελίξεις της αγοράς και τις αλλαγές κατεύθυνσης. Οπότε, η ιταλική φίρμα σοφά ποιούσα, δεν σκοπεύει να παραχώσει το FIAT Panda στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας.

Με το λανσάρισμα του FIAT Grande Panda, το ιταλικό διευθυντήριο αναβάθμισε σε μέγεθος το ιστορικό μίνι στην υψηλότερη κατηγορία κι έγινε έτσι σουπερμίνι. Θεωρητικά, η τρίτη γενιά που εμφανίστηκε το 2012 θα έπρεπε να υποχωρεί σιγά σιγά μέχρι να εξαφανιστεί.

Το FIAT Panda του 2030 θα βασίζεται στην πλατφόρμα που τώρα είναι γνωστή ως STLA City και θα διατίθεται σε υβριδική και ηλεκτρική έκδοση

Οι Ιταλοί όμως παρέτειναν την καριέρα του μέχρι το 2027 και στη συνέχεια μέχρι το 2030. Και τώρα επιβεβαιώνεται ότι θα έχει και απόγονο. Επομένως, η κατηγορία μίνι δεν είναι νεκρή. Και όχι μόνο για τους Ιταλούς, καθώς αναμένεται να θα γνωρίσει ανανεωμένο ενδιαφέρον τα επόμενα χρόνια με την άφιξη των νέων Renault Twingo και Volkswagen ID.1.

Στη FIAT αναμένεται μια νέα γενιά του 500 το 2029. Το αυτοκίνητο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Mirafiori, σε υβριδική και ηλεκτρική έκδοση. Και την επόμενη χρονιά θα εμφανιστεί μια τέταρτη γενιά Panda. Θα προσφέρει επίσης την επιλογή ανάμεσα στους δύο τύπους συστημάτων κίνησης, περισσότερο ή λιγότερο εξηλεκτρισμένων, αλλά θα συναρμολογείται στο εργοστάσιο στο Pomigliano. Ακόμη περισσότερο από το Grande Panda που πολλαπλασιάζει τα νεύματά του στο παρελθόν, το νέο Panda θα μπορούσε να υιοθετήσει ένα στιλ εμπνευσμένο από την πρώτη γενιά της δεκαετίας του ’80.

Εδώ να σημειώσουμε ότι αυτό δεν θα είναι το πρώτο 110% ηλεκτροκίνητο Panda. Η FIAT λανσάρισε και μάλιστα εμπορικά ένα ηλεκτρικό Panda της Serie 2 το Μάρτιο του 1990. Tο Panda Elettra, που παρέμεινε στον κατάλογο μέχρι το 1998, ήταν το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής στον κόσμο και διατέθηκε σε μερικές χιλιάδες κομμάτια, με χρήση κυρίως από τις ιταλικές δημόσιες υπηρεσίες.

FIAT Panda

Σε αυτή την πρώτη έκδοσή του, φορούσε ηλεκτρομοτέρ 9,2 kW. Αυστηρά διθέσιο, οι 12 μπαταρίες μολύβδου εξασφάλιζαν ενεργειακή πυκνότητα 172 Ah. Η επαναφόρτιση διαρκούσε οκτώ ώρες σε μια απλή οικιακή πρίζα 16Α και η αυτονομία του ήταν περίπου 100 km με 70 km/h.

Η δεύτερη γενιά του, το 1992, φόρεσε νέο ηλεκτροκινητήρα 17,7 kW με μπαταρίες νικελίου-καδμίου που ανέβασαν την αυτονομία στα 200 km και τη διάρκεια των μπαταριών σε 2.000 κύκλους φόρτισης.

Κλείνοντας να πούμε ότι, τόσο το νέο FIAT 500 όσο και το νέο FIAT Panda, θα βασίζονται στην πλατφόρμα που τώρα είναι γνωστή ως STLA City. Αυτή είναι η πλατφόρμα του 500e, η ίδια που προέρχεται από αυτή του 500, και επομένως από την πλατφόρμα μίνι FIAT που εμφανίστηκε το 2003… με το Panda II.

 




Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-21 13:20:00

Back to top button