Νέο κρούσμα τηλεφωνικής απάτης με θύμα πελάτη της Εθνικής
Ένα περιστατικό που φανερώνει πιθανόν τον τρόπο λειτουργίας άλλης μιας τηλεφωνικής απάτης, με σκοπό την παράνομη ανάκτηση στοιχείων τραπεζικών λογαριασμών και πιστωτικών καρτών, φέρνει στο φως της δημοσιότητας η «Ζούγκλα», μετά από σχετική καταγγελία κατόχου πιστωτικής κάρτας της Εθνικής Τράπεζας.
Στην περίπτωση την οποία δημοσιεύουμε σήμερα, η πιθανή τηλεφωνική απάτη έμεινε στο επίπεδο της απόπειρας, καθώς το υποψήφιο θύμα κατάλαβε ότι κάτι περίεργο συμβαίνει και σταμάτησε τη διαδικασία προτού δώσει ευαίσθητα στοιχεία. Όμως η υπόθεση δημιουργεί ερωτηματικά για τον τρόπο διακίνησης ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων και το πώς αυτά μπορούν να φτάσουν σε χέρια επιτήδειων.
…
Ο Δ.Π. είναι κάτοχος πιστωτικής κάρτας mastercard της Εθνικής Τράπεζας, με την οποία αγόρασε από κάποιο πολυκατάστημα online, ένα προϊόν με 48 άτοκες μηνιαίες δόσεις, τον Μάιο του 2021. Έτσι είχε να πληρώνει μια σταθερή δόση των 33,34 ευρώ/μήνα.
Σύμφωνα με τον ίδιο και με βάση τα παραστατικά που μας απέστειλε, κάθε μήνα πλήρωνε την δόση του καταβάλλοντας το ποσό των 34 με 35 ευρώ, έτσι ώστε το υπόλοιπο να είναι στο 0 ή και αρνητικό.
«Αν έκανα κάποια άλλη αγορά στη διάρκεια αυτών των 4 χρόνων αμέσως πριν τη λήξη του μήνα κατέβαλα το ακριβές ποσό ώστε να χρωστάω 0 ευρώ προς την τράπεζα» μας είπε.
…
«Όταν είχα πληρώσει 40 δόσεις και είχα υπόλοιπο 8 δόσεις για να εξοφλήσω, είχα να πληρώσω ακόμα 33,43 x 8 = 267,44 ευρώ . Το όριο της κάρτας μου είναι 5000 ευρώ άρα το υπόλοιπο “διαθέσιμο” για αγορές ποσό, θα έπρεπε να ήταν 5000-267,44= 4732,56.
Αντί για αυτό όμως η ιστοσελίδα της Εθνικής Τράπεζας μου έδειχνε available amount γύρω στα 4300 ευρώ, μια μεγάλη διαφορά από την κανονική.
…
Επίσης μου έδειχνε ότι είχα πληρώσει κανονικά την μηνιαία δόση και είχα υπόλοιπο 0 ευρώ.
Τότε πήρα τηλέφωνο στην Εθνική και μίλησα με μία εκπρόσωπο όπου και αυτή δεν ήξερε να μου εξηγήσει γιατί υπήρχε αυτή η διαφορά, ύστερα από μια έρευνα που έκανε . Γι αυτό μου είπε σας ανοίγω υπόθεση με αριθμό πρωτοκόλλου για περαιτέρω έρευνα».
Μετά από λίγες ημέρες χτύπησε το σταθερό τηλέφωνο του σπιτιού του, με την αναγνώριση κλίσης να δείχνει κάποιο κινητό τηλέφωνο. Όταν ο Δ.Π. απάντησε, στην άλλη άκρη της γραμμής βρισκόταν μία γυναίκα που του είπε ότι είναι από μια συνεργαζόμενη με την Εθνική Τράπεζα εταιρεία και τον κάλεσε για το αίτημά του, σχετικά με το προς διερεύνηση θέμα της πιστωτικής κάρτας του.
Άρχισε να του ζητάει στοιχεία προς πιστοποίηση και μετά τα βασικά στοιχεία που συνήθως απαιτούνται σε τέτοιες περιπτώσεις, προχώρησε σε ευαίσθητα στοιχεία της κάρτας και του τραπεζικού λογαριασμού. Ο Δ.Π. κατάλαβε ότι κάτι περίεργο συμβαίνει και ξαναρώτησε από ποια εταιρεία τον καλούν και πως μπορεί ο ίδιος να γνωρίζει ότι συνεργάζονται με την Εθνική Τράπεζα για να δώσει περαιτέρω στοιχεία.
Αμέσως η γυναίκα άλλαξε ύφος και του είπε ότι δεν συνεργάζεται μαζί της, κλείνοντάς του απότομα το τηλέφωνο…
«Μετά από 2 λεπτά κάλεσα από το κινητό μου στο κινητό τηλέφωνο από το όποιο με πήρε και η οθόνη του κινητού μου έδειξε ότι το τηλέφωνο της είναι καταχωρημένο POSSIBLE SPAM. Το τηλέφωνο της δεν κουδούνισε ποτέ, απλά έπεφτε συνέχεια η γραμμή σαν να μην υπάρχει τέτοιο τηλέφωνο», λέει στη «Ζούγκλα» ο Δ.Π.
Μετά από το περιστατικό έστειλε email στην Εθνική Τράπεζα, αναφέροντας λεπτομερώς το περιστατικό και την υποψία του ότι πρόκειται για πιθανή τηλεφωνική απάτη. Όπως μας είπε δεν έχουν απαντήσει ακόμα ούτε για το περιστατικό του περίεργου τηλεφωνήματος, ούτε για την άνευ λόγου διαφορά που εμφανίζεται στην πιστωτική κάρτα.
Φυσικά τα ερωτήματα που εγείρονται είναι πολλά. Πως έγινε η επιπλέον χρέωση στην πιστωτική κάρτα του Δ.Π. και γιατί μέχρι σήμερα δεν του έχει δοθεί απάντηση; Αν πράγματι υπάρχουν εταιρείες που έχουν αναλάβει από τράπεζες την επίλυση τέτοιων υποθέσεων, με ποιον τρόπο πιστοποιούν ότι είναι συνεργαζόμενες εταιρείες για να ζητήσουν ευαίσθητα στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών; Αν πρόκειται για απατεώνες, με ποιόν τρόπο έχουν πρόσβαση σε ευαίσθητα στοιχεία και πως γνώριζαν το αίτημα του Δ.Π. για την επίλυση του προβλήματος με την πιστωτική του κάρτα;
Σε κάθε περίπτωση η τράπεζα θα πρέπει να είναι σε θέση να λύνει άμεσα απορίες και να ενημερώνει το κοινό για πιθανές τηλεφωνικές απάτες. Κι επειδή αυτό –όπως φάνηκε και σε τούτη τη περίπτωση- δεν συμβαίνει, καλό είναι οι πολίτες να είναι υποψιασμένοι και ιδιαιτέρως προσεκτικοί στα στοιχεία που δίνουν είτε τηλεφωνικώς, είτε διαδικτυακώς.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-17 17:25:00