
Νέα πλατφόρμα για ηλεκτρικά από τον Gordon Murray
Από τον Όμιλο Gordon Murray (Gordon Murray Group) ανακοινώθηκε ότι έχουν ξεκινήσει την εξέλιξη μιας νέας πλατφόρμας η οποία θα χρησιμοποιηθεί ως βάση για τη δημιουργία αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων σπορ επιδόσεων.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, το πρόγραμμα εξέλιξης έχει την κωδική ονομασία «M-LightEn» («Monocoque architecture-Lightweight and Low Energy») και τα πρώτα αποτελέσματα να αναμένονται εντός τριών ετών..
Η νέα πλατφόρμα, η οποία υπολογίζεται ότι θα είναι κατά 25% ελαφρύτερη από αυτές που υπάρχουν τώρα, θα χρησιμοποιηθεί για μια «σειρά νέων οχημάτων», όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά.
Ο Gordon Murray.
Για τη δημιουργία της, η εταιρεία του Γκόρντον Μάρεϊ συνεργάζεται με διάφορους εταίρους. Για παράδειγμα, η Constellium και το Πανεπιστήμιο Brunel του Λονδίνου θα παρέχουν υπερανθεκτικά τμήματα από αλουμίνιο, τα οποία προέρχονται από ανακυκλωμένο υλικό σε ποσοστό 80%.
Επίσης, συνεργάζεται και με την Carbon ThreeSixty, οι άνθρωποι της οποίας πειραματίζονται στην ανάπτυξη σύνθετων εξαρτημάτων από ανθρακονήματα, επιτυγχάνοντας «σχεδόν μηδενικά επίπεδα αποβλήτων» (sic).
Ο Όμιλος Gordon Murray εκτιμά ότι τα πρώτα αποτελέσματα της νέας πλατφόρμας θα αρχίσουν να γίνονται γνωστά στα τέλη του 2027. Αρχικά, η εταιρεία θα επικεντρωθεί σε προγράμματα περιορισμένης παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων για εμπορική χρήση, πριν περάσει σε μαζική παραγωγή.

Όπως ανακοινώθηκε, θα αξιοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτιστοποίηση των σχεδίων με στόχο τη μείωση βάρους και τη βελτίωση της αποδοτικότητας. Η εταιρεία επιδιώκει τη μείωση κατά τουλάχιστον 33% του ανθρακικού αποτυπώματος ενός οχήματος, συγκριτικά.
Επίσης, τα στελέχη της εκτιμούν ότι η νέα πλατφόρμα και αρχιτεκτονική θα είναι κατά 50% λιγότερο ενεργοβόρα από τις συμβατικές λύσεις. Παράλληλα, στοχεύει στη βελτίωση των επιδόσεων μέσω της μείωσης του βάρους.

Gordon Murray T.33 Spider.
Ο Όμιλος Gordon Murray επεκτείνει τις δραστηριότητές του, ιδιαίτερα μετά την παρουσίαση των T.33 και T.50. Μάλιστα, η εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα τη δημιουργία ενός νέας τμήματος, του «Gordon Murray Special Vehicles».
Όσοι εργάζονται σε αυτό θα σχεδιάζουν και θα κατασκευάζουν οχήματα εξατομικευμένα σε μεγάλο βαθμό -όπως το επιθυμεί ο πελάτης- και αποκλειστικές εκδόσεις των μοντέλων της. Η νέα αρχιτεκτονική πιθανότατα θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο σε αυτό το εγχείρημα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-03 08:00:00