Νέα έρευνα, πόση αυτονομία χάνουν τα ηλεκτρικά στο ψύχος;
Η Recurrent πραγματοποίησε μια νέα έρευνα για να αξιολογήσει τη μείωση της αυτονομίας σε συνθήκες ψύχους. Η απώλεια ενέργειας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κάτι που έχουν βιώσει όλοι οι κάτοχοι, αλλά δεν «αντιδρούν» όλα τα μοντέλα με τον ίδιο τρόπο.
Έτσι, υπάρχουν ηλεκτρικά που σχεδόν αδιαφορούν για τις χαμηλές θερμοκρασίες κι άλλα που χάνουν τα αυγά και τα πασχάλια. Αναλύοντας περισσότερα από 18.000 δείγματα 20 δημοφιλών μοντέλων στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Recurrent ανακοίνωσε τα πορίσματά της. Το Tesla Model X είχε τις καλύτερες επιδόσεις, διατηρώντας το 89% της αυτονομίας του, οριακά μπροστά από το Tesla Model S με 88%.
Υπάρχουν ηλεκτρικά που κουνούν την ουρά τους όταν βλέπουν χιόνι κι άλλα που το βάζουν στα πόδια
Πολύ καλές επιδόσεις και για το Audi e-tron και το Tesla Model 3, αμφότερα με 87%, ακολουθούμενα από το Tesla Model Y με 86%. Το Hyundai Ioniq 5 και το Hyundai Kona ήταν επίσης πολύ αξιόλογα, διατηρώντας το 85% και το 84% της αυτονομίας τους σε ιδανικές θερμοκρασίες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ηλεκτρικά, πόσο η υψηλή θερμοκρασία επηρεάζει την αυτονομία;
Είναι ενδιαφέρον ότι 11 από τα 13 ηλεκτρικά με τις καλύτερες επιδόσεις είναι εξοπλισμένα με αντλίες θερμότητας. Ενώ επτά από τα εννέα μοντέλα με τις χειρότερες επιδόσεις δεν διαθέτουν τέτοιο αξεσουάρ. Σε κάποια, προσφέρεται με επιπλέον χρέωση.
Τα δύο αξιοσημείωτα μοντέλα που δεν φέρουν αντλίες θερμότητας είναι τα Rivian R1S και R1T, κανένα από τα οποία δεν πωλείται στην ελληνική αγορά. Παρά την έλλειψη, κατάφεραν να διατηρήσουν το 83% και το 81% του εύρους τους στις δύσκολες συνθήκες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Model 3 αναμμένο στους -28 °C για 12 ώρες, τι απέγινε;
Στην άλλη άκρη βρίσκεται το VW ID.4 (64%), η Ford Mustang Mach-E (66%) και το Chevrolet Bolt (69%). Ακολουθούν δύο μοντέλα που είναι εφοδιασμένα με αντλίες θερμότητας, η Cadillac Lyriq (72%) και το Chevrolet Equinox (74%). Ίδιο ποσοστό έχει και το Ford F-150 Lightning (74%), πίσω από το Nissan Leaf (78%).
Συνολικά, η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το μέσο EV με αντλία θερμότητας διατηρεί το 83% της εμβέλειάς του σε συνθήκες ψύχους, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό χωρίς αντλία είναι στο 75%. Διαπιστώθηκε επίσης ότι δεν υπάρχει σημαντική διαφορά ανάμεσα στις μπαταρίες LFP και τις μακροβιότερες χημείες NCA και NMC.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 24 ηλεκτρικά αυτοκίνητα οδηγήθηκαν στο ψύχος μέχρι να «πεθάνουν»
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι υψηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν περισσότερο την αυτονομία από το ψύχος. Σύμφωνα με παλιότερη έρευνα της Recurrent, στους 38 °C, η μείωση της αυτονομίας μπορεί να φτάσει το 31%.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-02 09:08:00