Ελλάδα

Νάξος: Παρέμβαση του προέδρου της ΠΕΠΙΕΘ για τον σβηστό φάρο στο λιμάνι

Τον κώδωνα του κινδύνου για την κατάσταση των υποδομών στα λιμάνια της χώρας, έκρουσε ο πρόεδρος της Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών & Επαγγελματικών Θαλαμηγών, Βάλλης Γεώργιος, μετά το σοβαρό περιστατικό που συνέβη με το πλοίο στην Νάξο.

Αφορμή για την παρέμβαση του προέδρου της ΠΕΠΙΕΘ, στάθηκε το περιστατικό που συνέβη το βράδυ του Σαββάτου (29.12.2024), όταν καπετάνιος πλοίου προσπάθησε να δέσει στο λιμάνι της Νάξου αλλά δεν τα κατάφερε επειδή ο φάρος ήταν κλειστός.

Για να μην χάσουν τον προορισμό τους, 150 ταξιδιώτες, ο καπετάνιος προσπάθησε να προσεγγίσει το λιμάνι με τον προβολέα του πλοίου αλλά οι ακραίες καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στο νησί, δεν τον άφησαν και έτσι συνέχισε το δρομολόγιο για Πάρο.

Όπως αναφέρει ο Βάλλης Γεώργιος στην δήλωσή του, το συγκεκριμένο περιστατικό δημιουργεί ανησυχία για την ασφάλεια των επιβατών και του πληρώματος καθώς υπάρχουν τρομερές ελλείψεις στα λιμάνια της χώρας.

«Με αφορμή το περιστατικό που συνέβη στο λιμάνι της Νάξου, όπου ο καπετάνιος αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει τον προβολέα του πλοίου για να πραγματοποιήσει ασφαλή πρόσδεση λόγω ανενεργού φάρου, επιθυμούμε να εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας σχετικά με την ασφάλεια των επιβατών και του πληρώματος στα ελληνικά λιμάνια», ανέφερε αρχικά ο πρόεδρος της ΠΕΠΙΕΘ.

«Το συγκεκριμένο περιστατικό, αν και κατέληξε χωρίς τραγικές συνέπειες, καταδεικνύει σοβαρές ελλείψεις στον τομέα της ναυσιπλοΐας και εγείρει ερωτήματα σχετικά με την επάρκεια των λιμενικών υποδομών.

Το γεγονός ότι ένας φάρος – βασικό εργαλείο για την καθοδήγηση πλοίων – παρέμεινε σβηστός, ανάγκασε τον καπετάνιο να αναλάβει πρωτοβουλίες αυξημένου ρίσκου, εκθέτοντας σε κίνδυνο τους επιβάτες, το πλήρωμα, καθώς και το ίδιο το πλοίο.

Η ασφάλεια των πολιτών που επιλέγουν τα πλοία ως μέσο μεταφοράς πρέπει να αποτελεί πρωταρχική προτεραιότητα», συνέχισε.

«Η ζωή και η ασφάλεια των ανθρώπων που εμπιστεύονται τη θάλασσα για τις μετακινήσεις τους δεν πρέπει να εξαρτώνται από την ευρηματικότητα και την ψυχραιμία του κάθε καπετάνιου. Αν και η επαγγελματική του εμπειρία αποδείχθηκε σωτήρια στη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι θέμα χρόνου να προκληθεί κάποιο σοβαρό ατύχημα αν δεν ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα.

Καλούμε τις αρμόδιες αρχές να παρέμβουν άμεσα και να προχωρήσουν στις αναγκαίες ενέργειες, ώστε να διασφαλιστεί ότι κανένας επιβάτης, πλήρωμα ή πλοίο δε θα βρεθεί ξανά αντιμέτωπος με τέτοιους κινδύνους.

Η πρόληψη αποτελεί τη μόνη εγγύηση για την αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων στο μέλλον», κατέληξε ο ‘Α Βάλλης Γεώργιος.

Το χρονικό

Το απίστευτο περιστατικό συνέβη το βράδυ του Σαββάτου (28.12.2024) στη Νάξο, όπου ο καπετάνιος του Blue Star Delos προσπάθησε να δέσει το πλοίο στο λιμάνι αλλά δεν μπόρεσε λόγω του φάρου.

Όταν το πλοίο προσέγγιζε το λιμάνι της Νάξου, με δρομολόγιο από την Σαντορίνη, ο καπετάνιος κατάλαβε πως ο φάρος ήταν σβηστός με αποτέλεσμα να χρησιμοποιήσει τον προβολέα αλλά και πάλι μάταια.

Οι ισχυροί άνεμοι που άγγιζαν τα 9 μποφόρ, η θαλασσοταραχή και η βροχή δεν του επέτρεπαν και πάλι να μπει στο λιμάνι με αποτέλεσμα, μετά από 2 απόπειρες, να φύγει και να συνεχίσει το δρομολόγιό του για Πάρο και Πειραιά, όπως μετέδωσε το Cyclades24.

Στο πλοίο επέβαιναν 25 επιβάτες, 2 αυτοκίνητα και ένα φορτηγό που θα κατέβαιναν στην Νάξο αλλά δυστυχώς δεν τα κατάφεραν.

Ταυτόχρονα, στο λιμάνι της Νάξου περίμεναν να επιβιβαστούν 125 επιβάτες, 23 Ι.Χ.Ε. οχήματα, 13 Φ/Γ οχήματα, και ένα δίκυκλο όπου και αυτά δεν ανέβηκαν ποτέ στο καράβι.


Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-29 15:44:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button