
Μπάζωμα στα Τέμπη: Η συμπληρωματική κατάθεση του πρώην διοικητή τροχαίας Λάρισας Β. Βλαχογιάννη
Καταπέλτης για τον πρώην Περιφερειάρχη Λάρισας Κώστα Αγοραστό ήταν ο πρώην διοικητής της Τροχαίας Λάρισας Βασίλης Βλαχογιάννης, στη συμπληρωματική του κατάθεση για τα όσα έγιναν στα Τέμπη, στις 3 .03.2023, τρεις ημέρες μετά τη σύγκρουση. Επανέλαβε ότι ήταν εκείνος που έλεγε ότι δεν πρέπει να γίνει καμία εργασία στο πεδίο, αν δεν δώσει το πράσινο φως η ανακριτική αρχή που είχε αναλάβει την υπόθεση μία ημέρα πριν. Στην κατάθεσή του όπως αναφέρει όμως, ο κ. Αγοραστός ήταν εκείνος που διαφώνησε μαζί του.
Η «Ζούγκλα» παρουσιάζει λέξη προς λέξη τα όσα είπε ο υψηλόβαθμος αστυνομικός στον Εφέτη Ανακριτή την περασμένη Παρασκευή.
…
«Σχετικά με τις εργασίες αποκατάστασης της κυκλοφορίας του σιδηροδρομικού δικτύου, θα αναφέρω το γεγονός στο οποίο υπήρξα αυτόπτης και αυτήκοος μάρτυρας .Το απόγευμα προς βράδυ της 3.03.2023, μου τηλεφώνησε ο τότε Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κωνσταντίνος Αγοραστός καλώντας με να πάω να τον βρω στα Τέμπη στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος. Πράγματι πήγα εκεί και είδα ότι εκτός από εμένα στην συνάντηση ήταν και άλλοι εκπρόσωποι εμπλεκομένων με το δυστύχημα φορέων. Ήταν ο κ. Τριαντόπουλος από το πρωθυπουργικό γραφείο, ένας κύριος που δεν θυμάμαι το όνομά του, ο κ.Ξιφαράς Ιωάννης, Γ.Γ Υπ. Μεταφορών, ο Αστυνομικός Διευθυντής Λάρισας, ο Αστυνομικός Υποδιευθυντής, ο κ. Φαλάρας από την Πυροσβεστική, κάποιος από την ΕΜΑΚ, ο κ.Καραλής από την Πολιτική Προστασία της Περιφέρειας και ο κ. Μοσχόπουλος ..Ενδέχεται να συμμετείχαν και άλλοι που δεν τους θυμάμαι τώρα.
Ο κ.Αγοραστός μας κάλεσε ώστε να μας ανακοινώσει ότι έπρεπε να ξεκινήσουν άμεσα, στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, εργασίες αποκατάστασης της κυκλοφορίας των τρένων, να επισκευαστούν δηλαδή οι γραμμές και οποιαδήποτε άλλη ζημιά είχε υποστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο στο σημείο».
…
Ο πρώην διοικητής της τροχαίας στη συνέχεια αναφέρει ότι ο κ. Αγοραστός ρώτησε την ΕΜΑΚ αν έχει ολοκληρώσει το έργο της και έλαβε θετική απάντηση, όπως και από την Πυροσβεστική .
«Ρώτησε και εμένα και του απάντησα ότι κακώς ζητά από εμένα απάντηση θετική ώστε να προχωρήσει και κατηγορηματικά του τόνισα ότι είμαι αναρμόδιος να συναινέσω σε αυτή την ενέργεια καθώς και ότι θα πρέπει να απευθυνθεί και να ζητήσει την έγκριση των ανακριτικών αρχών ως μόνων αρμοδίων.
Του είπα ότι πλέον η δικογραφία δεν είναι στα χέρια της Τροχαίας, αλλά η υπόθεση έχει ανατεθεί σε ανακρίτρια. Είπα επίσης ότι σύμφωνα με το Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης Ανθρωπίνων Απωλειών μόνος αρμόδιος στην περίπτωσή μας να αποφασίσει την αποκλιμάκωση – ελευθέρωση του σημείου είναι πλέον η ανακριτική αρχή. Επιπρόσθετα υπέμνησα ότι σύμφωνα με τον Ν.5014/2023, ο οποίος είχε τεθεί σε ισχύ από τον Ιανουάριο του 2023, προβλέπεται και επιβάλλεται η διερεύνηση του χώρου του δυστυχήματος από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Παρόλο που το νομικό πλαίσιο υπήρχε, ο οργανισμός αυτός εν τοις πράγμασι ουδέποτε συστήθηκε, αλλά μόλις εκείνο το πρωί είχε από το Υπουργείο Μεταφορών ανακοινωθεί η σύσταση «Ειδικής Επιτροπής» για τη διερεύνηση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος. Υπέθεσα ότι η επιτροπή αυτή θα λειτουργήσει κατά τα πρότυπα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, και επειδή είχα την σχετική νομοθεσία κατεβασμένη στη μνήμη του κινητού μου, έδειξα και διάβασα στον κ. Αγοραστό την νομοθεσία».
…
Ο κ.Βλαχογιάννης περιγράφει στη συνέχεια ποια άρθρα έδειξε στον κ.Αγοραστό, αναφέροντας ότι η δική του θέση στη συνάντηση ήταν ότι ο χώρος έπρεπε να διαφυλαχτεί ακέραιος.
«Στο σημείο αυτό παρενέβη ο κ.Ξιφαράς και απευθυνόμενος σε εμένα μου διευκρίνισε ότι η επιτροπή (Γεραπετρίτη) που διορίστηκε δεν θα ασχολούνταν καθόλου με οποιαδήποτε έρευνα στο σημείο του δυστυχήματος, αλλά η αποστολή της θα ήταν μόνο η διεξαγωγή έρευνας σχετικά με κάποιες συμβάσεις στον ΟΣΕ. Απάντησα στον κ.Ξιφαρά ότι δεν γνώριζα τίποτα για την ειδική αποστολή της επιτροπής και ανέφερα ότι επέμενα ότι όσα προβλέπει ο νόμος πρέπει να εφαρμοσθούν».
Στη συνέχεια, όπως υποστηρίζει, απευθύνθηκε στον κ.Αγοραστό λέγοντας ότι πρέπει να συνεννοηθεί με την Ανακρίτρια.
«Όμως ο κ.Αγοραστός διαφώνησε μαζί μου ως προς την ανωτέρω θέση μου και στη συνέχεια άρχισε να συνομιλεί με κάποιο κύριο με κίτρινο γιλέκο και τον κ. Καραλή , ρωτώντας τον κύριο με το κίτρινο γιλέκο να του πει ποιες εργασίες θα απαιτούνταν για την αποκατάσταση των γραμμών. Ο ανωτέρω με το κίτρινο γιλέκο εξηγούσε στους άλλους δύο ότι οι γραμμές δεν μπορούσαν να αντικατασταθούν πάνω στο υπάρχον χώμα διότι αφενός ήταν «σκαμμένο « από τη σύγκρουση και αφετέρου τυχόν απλή πρόσθεση καινούριου χώματος πάνω στο ήδη υπάρχον δεν θα εξασφάλιζε πιθανόν την απαιτούμενη σταθερότητα του εδάφους κάτω από τις γραμμές».
Στη συνέχεια όπως λέει αποχώρησε, χωρίς να γνωρίζει τι συνέβη στην πορεία στη συγκεκριμένη συνάντηση. Ο Εφέτης Ανακριτής ρώτησε τον πρώην Διοικητή της Τροχαίας Λάρισας αν άκουσε να δίνουν οδηγία ή εντολή οι κ.κ.Τριαντόπουλος, Ξιφαράς και Παπαγεωργίου για να λάβει αρνητική απάντηση από τον κ.Βλαχογιάννη.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-12 20:50:00