Auto

Με Steer-By-Wire και προσομοίωση κιβωτίου το νέο Lexus RZ

Παρότι το Steer-By-Wire υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια, η Lexus προτίμησε να το τελειοποιήσει πριν το λανσάρει σε μοντέλο παραγωγής. Και αυτό δεν είναι άλλο από το νέο RZ που θα δούμε στις αγορές της Ευρώπης από το 2026.

Η ιαπωνική μάρκα δημοσιοποίησε αναλυτικά τα χαρακτηριστικά με τα οποία θα έρθει το νέο RZ στη Γηραιά Ήπειρο, ενημερώνοντας παράλληλα πως θα διατεθεί και σε νέες εκδόσεις με κορυφαίο το RZ 550e F Sport.



Στη βάση της γκάμας θα βρίσκεται το RZ 350e με ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον εμπρός άξονα με μέγιστη ισχύ 227 ίππους και 270 Nm και με στάνταρ μία μπαταρία χωρητικότητας 77 kWh, η οποία θα υπάρχει σε κάθε έκδοση.

Στο RZ 350e που είναι εισαγωγική έκδοση, η αυτονομία είναι η κορυφαία που θα συναντήσει κανείς στη γκάμα του, αφού θα μπορεί να διανύσει έως 575 χλμ.

Ψηλότερα στη λίστα του νέου RZ θα βρούμε το RZ 500e το οποίο θα κινείται χάρη σε δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ 380 ίππους, που βοηθούν το ιαπωνικό crossover να ολοκληρώσει το σπριντ των 0-100 χλμ./ ώρα σε 4,6 δευτερόλεπτα. Η αυτονομία του ανακοινώνεται στα 500 χλμ.

Η νέα έκδοση στη γκάμα είναι και η κορυφαία, αυτή που αποτελεί και την μεγαλύτερη είδηση. Αναφερόμαστε στο RZ 550e F Sport του οποίου τα ηλεκτρικά μοτέρ αποδίδουν συνδυαστικά 408 ίππους και μπορεί να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα σε 4,4 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, η αυτονομία του είναι η μικρότερη όλων, αφού μπορεί να διανύσει έως 450 χλμ.

Ο onboard φορτιστής θα έχει μέγιστη ισχύ φόρτισης 22 kW, ενώ η Lexus τονίζει πως ο χρόνος (30 λεπτά) που χρειαζόταν το απερχόμενο μοντέλο για την πλήρωση του 10-80% σε DC παροχή θα μειωθεί αισθητά.

Το steer-by-wire της Lexus
Το προηγμένο steer-by-wire που θα μπει στο νέο RZ συνεργάζεται με ένα yoke τιμόνι, με την ακρίνα στροφής να περιορίζεται στις 200 μοίρες, που σημαίνει πως ένας ολόκληρος κύκλος στροφής θα ολοκληρώνεται με μόλις μία περιστροφή.



Για να σας δώσουμε μία τάξη μεγέθους, σε ένα συμβατικό σύστημα διεύθυνσης, η αντίστοιχη διαδικασία απαιτεί περίπου 720 μοίρες ακτίνας στροφής ή δύο πλήρεις περιστροφές του τιμονιού. Παράλληλα, ο λόγος (ή το βήμα) μετάδοσης θα είναι μεταβλητός.

Κάπως έτσι, το καινούργιο EV των Ιαπώνων θα είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη με steer-by-wire, το οποίο η Toyota ονομάζει One Grip και υπόσχεται να το προσφέρει και στο bZ4X.

Η άλλη σημαντική τεχνολογία που έρχεται στο νέο RZ, αλλά θα τη δούμε μόνο στο κορυφαίο RZ 550e F Sport, είναι η προσομοίωση κιβωτίου σε συνδυασμό με τον τεχνητό ήχο κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η Lexus το ονομάζει Interactive Manual Drive και δηλώνει πως θα αυξήσει τη συμμετοχικότητα του οδηγού, προσφέροντας μία σπορ αίσθηση, αλλά και οδηγική ικανοποίηση.

Αισθητικά, το νέο Lexus RZ 550e θα ανανεωθεί ελαφρώς. Οι αεροδυναμικές ζάντες θα έχουν διάμετρο 20 ίντσες, όπως και προηγουμένως, την ώρα που το αμάξωμα θα είναι πιο δυναμικό με λίγο διαφορετικούς προφυλακτήρες και μερικούς νέους αεραγωγούς.

Αναφορικά με το εσωτερικό, γνωρίζουμε μόνο πως η ιαπωνική εταιρεία έχει δώσει βάση στην ηχομόνωση, ενώ οι επενδύσεις θα είναι πιο ποιοτικές και η αύρα ξεκάθαρα premium.

Κατά τα υπόλοιπα, αναμένεται να διατηρήσει την μεγάλη κεντρική οθόνη των 14,0 ιντσών για το infotainment, καθώς και τα 522 λίτρα χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ.

Από λειτουργικές αναβαθμίσεις, η ανάρτηση θα είναι πιο σφιχτή, ενώ το steer-by-wire θα είναι στον στάνταρ εξοπλισμό του RZ 550e, την ώρα που στις υπόλοιπες εκδόσεις θα είναι προαιρετικό.

Η Lexus έχει ήδη επιβεβαιώσει πως το νέο RZ θα λανσαριστεί σε αγορές της Ευρώπης εντός του πρώτου εξαμήνου του 2026, ως το πρώτο των τριών νέων BEV που έχει στα «σκαριά».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-04-13 21:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button