Auto

Μειώνονται τα θύματα τροχαίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στην Ελλάδα;

Σύμφωνα με δεδομένα που ανακοίνωσε η Κομισιόν, πέρυσι περίπου 19.800 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα στην επικράτεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο αριθμός τους είναι μικρότερος κατά περίπου 600 άτομα (ή περίπου 3% μειωμένος) σε σύγκριση με αυτόν του 2023. Ωστόσο, ο Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Ευρωπαίος Επίτροπος για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό, δήλωσε ότι η μείωση αυτή δεν είναι αρκετή.

Όπως είπε, ο στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης παραμένει να μειωθούν κατά 50% οι θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα σε αυτή έως το 2030.

Την τελευταία πενταετία, η μείωση των θανάτων από τροχαία ήταν μικρή στην Ελλάδα, την Ισπανία, τη Γαλλία και την Ιταλία, ενώ στην Ιρλανδία και την Εσθονία καταγράφηκε μεγαλύτερη βελτίωση. Αντιθέτως, σημαντική πρόοδος σημειώθηκε στη Βουλγαρία, τη Δανία, τη Λιθουανία, την Πολωνία και τη Σλοβενία.

Βάσει των στοιχείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η Σουηδία και η Δανία εξακολουθούν να είναι οι ασφαλέστερες χώρες, με 20 και 24 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, αντίστοιχα.



Στον αντίποδα, η Ρουμανία (77 θάνατοι/εκατ. κατοίκους) και η Βουλγαρία (74 θάνατοι/εκατ. κατοίκους) καταγράφουν τα υψηλότερα ποσοστά, αν και έχουν επιτύχει σημαντική μείωση άνω του 20% από το 2019.

Ο μέσος όρος της Ε.Ε. ανέρχεται σε 44 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, ενώ στη χώρα μας το 2024 ήταν 64 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους. Σύμφωνα με την Κομισιόν, παρά τη βελτίωση των τελευταίων ετών, οι περισσότερες χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν βρίσκονται ακόμα στον σωστό δρόμο για την επίτευξη του προκαθορισμένου στόχου αυτής.

Από την ανάλυση των στοιχείων από τα τροχαία δυστυχήματα προκύπτει ότι οι περισσότερες απώλειες καταγράφονται σε επαρχιακούς δρόμους, που είναι πιο επικίνδυνοι από τους αυτοκινητόδρομους.

Όπως αναφέρεται, στους επαρχιακούς δρόμους σημειώνεται το 52% των θανάτων από τροχαία. Επιπλέον, το 77% των θυμάτων είναι άνδρες, ενώ ιδιαίτερα ευάλωτες ομάδες παραμένουν οι ηλικιωμένοι άνω των 65 ετών και οι νέοι ηλικίας 18 έως 24 ετών.



Στους επαρχιακούς δρόμους, η πλειονότητα των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα αφορά στους επιβάτες αυτοκινήτων. Ακολουθούν οι μοτοσυκλετιστές (20%), οι πεζοί (18%) και ποδηλάτες (10%).

Η εικόνα αντιστρέφεται στα αστικά κέντρα όπου οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι μοτοσυκλετιστές αποτελούν τις πλέον ευάλωτες ομάδες, καθώς αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 70% των θανάτων από τροχαία.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αυτή η πραγματικότητα υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη για ενίσχυση των μέτρων οδικής ασφάλειας για την προστασία τους, εντός πόλης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-21 12:45:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button