
Μεγάλη ανατροπή: Το πρώτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν μετέφερε ελάσματα όπως είχε δηλωθεί
Ρεπορτάζ: Γιάννης Παναγιωτακόπουλος
Μετά την επιβεβαίωση ότι το πίσω τμήμα της δεύτερης ηλεκτράμαξας της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν φαίνεται να έχει εμπλακεί στην ανάφλεξη και στην πυρόσφαιρα που επακολούθησε της σύγκρουσης των δύο τρένων, στις 28 Φεβρουαρίου του 2023 στα Τέμπη, η «Ζούγκλα» φέρνει αποκλειστικά στο φως της δημοσιότητας ντοκουμέντα, που τεκμηριώνουν σοβαρότατες ενδείξεις ότι το πρώτο από τα τρία ανοιχτά βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας, δεν μετέφερε ελάσματα, όπως επισήμως ισχυρίζεται η Hellenic Train.
…
Επιπλέον, στα στοιχεία που εμφανίζει σήμερα κατ’ αποκλειστικότητα η «Ζούγκλα», συγκαταλέγονται οι σοβαρές ενδείξεις ότι αυτό ήταν το βαγόνι που συγκρούστηκε μετωπικά με την μηχανή της επιβατικής αμαξοστοιχίας, προκαλώντας την ανάφλεξη και την πυρόσφαιρα, πράγμα που ενισχύει τις υποψίες ότι το ύποπτο εύφλεκτο φορτίο βρισκόταν πάνω σε αυτή την πλατφόρμα.
Η «Ζούγκλα» αποκαλύπτει σημεία της έκθεσης του Απόστολου Βασιλάκου και του Σταύρου Μπατζόπουλου, που είναι οι ορισθέντες από τον Εφέτη Ανακριτή δικαστικοί πραγματογνώμονες. Επιπλέον δημοσιεύει αποκλειστικές φωτογραφίες του πεδίου της σύγκρουσης, που καταδεικνύουν ότι η πρώτη ανοιχτή πλατφόρμα της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν έφερε, όπως οι δύο επόμενες, τα απαραίτητα συρματόσκοινα που έδεναν και ασφάλιζαν τα μεταλλικά ελάσματα. Πράγμα που αποτελεί σοβαρότατη ένδειξη, αν όχι απόδειξη, ότι η πρώτη πλατφόρμα μετέφερε άλλο φορτίο και όχι ελάσματα.
Οι αξιόπιστες πηγές της «Ζούγκλας», αναφέρουν ότι τα τρία αυτά ανοιχτά βαγόνια ήρθαν από τα Σκόπια και «δέθηκαν» με τα υπόλοιπα βαγόνια της μοιραίας εμπορικής αμαξοστοιχίας.
…
Το πρώτο βαγόνι δεν μετέφερε ελάσματα
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Στην έκθεση που κατέθεσαν οι ορισθέντες από τον Ειδικό Εφέτη Ανακριτή δικαστικοί πραγματογνώμονες Απόστολος Βασιλάκος και του Σταύρος Μπατζόπουλος, αναφέρουν αυτολεξί:
… «η φόρτωση και ασφάλιση των μεταλλικών ελασμάτων (λαμαρινών), που αποτελούσαν και τα βαρέα οχήματα του συρμού, ήταν σύμφωνη με τα διεθνή πρότυπα. Τα πλάτη των μεταλλικών ελασμάτων ξεπερνούσαν το πλάτος των φορταμαξών και για το λόγο αυτό τα περιμετρικά πλαϊνά αντιστηρίγματα (παραπέτα) αυτών, ήταν κατεβασμένα ενώ ήταν ανασηκωμένα τα τερματικά (αρχής τέλους). Τα μεταφερόμενα ελάσματα είχαν προσδεθεί, ως ορίζονται από τα διεθνή πρότυπα, με δεσμίδες τεσσάρων συνεστραμμένων συρμάτων πάχους 5mm, ανοπτημένου όλκιμου σιδήρου, σε κατά πλάτος διπλό πέρασμα προ της ασφάλισης (περίπλεξης). Συνεπώς, με οκτώ (8) σύρματα ανά πρόσδεση και σε κατά μήκος αποστάσεις μικρότερες των τριών (3) μέτρων.»
Προς επιβεβαίωσην μάλιστα των όσων αναφέρουν, παραθέτουν και φωτογραφίες που δείχνουν τα δεσίματα των συρμάτων στις πλαϊνές υποδοχές των βαγονιών. Το περίεργο στην έκθεση είναι ότι ενώ παρατίθενται οι παρακάτω φωτογραφίες που απεικονίζουν το δεύτερο και το τρίτο ανοιχτό βαγόνι, δεν υπάρχει πουθενά φωτογραφία που να απεικονίζει τα αντίστοιχα δεσίματα του πρώτου βαγονιού.
…
Δείτε τις φωτογραφίες που παραθέτουν οι δικαστικοί πραγματογνώμονες:
Η «Ζούγκλα» αναζήτησε φωτογραφίες τραβηγμένες από το πεδίο της σύγκρουσης, προκειμένου να εντοπίσει το πρώτο ανοιχτό βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας και να εξακριβώσει αν υπάρχουν και σε αυτό τα αντίστοιχα δεσίματα που αποδεικνύουν ότι η πλατφόρμα μετέφερε ελάσματα. Με έκπληξή μας διαπιστώσαμε ότι στο πρώτο αυτό βαγόνι δεν υπάρχει πουθενά δέσιμο από τα συρματόσχοινα που, με βάση και την έκθεση των δικαστικών πραγματογνωμόνων, συγκρατούσαν τα ελάσματα που υποτίθεται ότι υπήρχαν και σε αυτή την πλατφόρμα.
Δείτε παρακάτω τις φωτογραφίες του πρώτου ανοιχτού βαγονιού της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Πουθενά δεν υπάρχει δέσιμο από τα συρματόσχοινα:
Στην παρακάτω φωτογραφία μπορείτε να δείτε κομμένα τα χοντρά συρματόσχοινα που συγκρατούσαν τα ελάσματα στο δεύτερο και στο τρίτο βαγόνι. Πουθενά δεν έχει βρεθεί αντίστοιχο συρματόσχοινο από το πρώτο βαγόνι. Όλα τα παραπάνω αποτελούν σοβαρότατη ένδειξη, αν όχι απόδειξη, ότι το πρώτο ανοιχτό βαγόνι της εμπορική αμαξοστοιχίας δεν μετέφερε ελάσματα.
Οι ηλεκτράμαξες της εμπορικής δεν ήρθαν σε σύγκρουση με την επιβατική
Το πάζλ έρχεται να συμπληρώσει το γεγονός ότι οι δύο ηλεκράμαξες της εμπορικής αμαξοστοιχίας, στις οποίες βρισκόντουσαν τρείς μηχανοδηγοί που σκοτώθηκαν, δεν φαίνεται να ήρθαν σε μετωπική σύγκρουση με την επιβατική αμαξοστοιχία που ανέβαινε από την ίδια μοιραία γραμμή.
Ο μηχανοδηγός της εμπορικής, σε μία κίνηση αυτοθυσίας προκειμένου να αποφευχθεί η μετωπική σύγκρουση, έκανε αποδεδειγμένα χρήση του συστήματος ακαριαίας πέδης για 1 δευτερόλεπτο τουλάχιστον. Με την ενεργοποίηση αυτού του συστήματος το καταγραφικό δεν λειτουργεί όταν οι τροχοί φεύγουν εκτός γραμμών, προκειμένου να εκτροχιαστεί το τραίνο. Λόγω της ενεργοποίησης της ακαριαίας πέδης οι δύο ηλεκτρομηχανές της εμπορικής εξετράπησαν της πορείας τους.
Με βάση τα μέχρι τώρα συλλεγέντα στοιχεία οι μηχανές της εμπορικής φαίνεται να μη συμμετείχαν στην ανάφλεξη και στην πυρόσφαιρά. Η κατάσταση στην οποία βρέθηκαν δείχνει ότι δεν ανεφλέγησαν και δεν συμμετείχαν στην καύση. Το δε δήθεν «χαμένο» κομμάτι του πίσω άκρου της δεύτερης ηλεκτρομηχανής, που βρέθηκε προσφάτως, μετά από δύο χρόνια, στο Κουλούρι, δεν φαίνεται να έχει σημάδια συμμετοχής στην έκρηξη και στη φωτιά.
Επιπλέον, τα μηχανικά μέρη της 2ης μηχανής παρέμειναν σε άριστη κατάσταση. Η 1η που συγκρούστηκε με το τοιχίο αντιστήριξης, μετά την εκτροπή της παρουσιάσει αυξημένη αλλοίωση. Πουθενά δεν παρουσιάζει σημάδια παραμόρφωσης από έκρηξη στο εσωτερικό της, ή αποχρωματίσεις λόγω έκθεσης στην υψηλή θερμοκρασία της φωτιάς.
Το «χαμένο» τμήμα της μηχανής, φαίνεται να αποκόπηκε από την επαφή του με το κοντέινερ OOCL , όταν οι μηχανές είχαν εκτραπεί και το υπόλοιπο τρένο συνέχιζε την πορεία του.
Αλλωστε αυτό επιβεβαιώνουν και οι δύο διορισθέντες δικαστικοί πραγματογνώμονες στην έκθεσή τους:
«Από το σύνολο των εμπορευματοκιβωτίων καταστράφηκε το με αρ. OOLU6870319, λόγω της σύγκρουσής του με την με αρ. 120-012 ηλεκτράμαξα και το με αρ. ZMOU8897301, το οποίο έφερε και αυτό υποδεέστερες ζημιές» αναφέρουν.
Οι μηχανοδηγοί της εμπορικής αμαξοστοιχίας που ανασύρθηκαν νεκροί, δεν φέρουν κανένα σημάδι έκθεσης σε φωτιά.
Ως εκ τούτου οι υποψίες για το σημείο της ανάφλεξης και της πυρόσφαιρας, για το σημείο δηλαδή όπου υπήρχε το ύποπτο εύφλεκτο φορτίο, μεταφέρονται στο πρώτο ανοιχτό βαγόνι, που όπως είδαμε παραπάνω προφανώς δεν μετέφερε ελάσματα, αλλά κάτι άλλο.
Αυτό άλλωστε είναι το σημείο της ανάφλεξης που εντοπίζει ακόμα και το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Αυτός ο εντοπισμός είχε οδηγήσει στα σενάρια ότι το εύφλεκτο υλικό βρισκόταν στο «χαμένο» κομμάτι της δεύτερης μηχανής. Τώρα που βρέθηκε αυτό το κομμάτι και αποκλείεται το εν λόγο σενάριο, το μόνο σημείο μεταφοράς του ύποπτου φορτίου που μένει, είναι το πρώτο ανοιχτό βαγόνι. Τα κομμάτια του παζλ αρχίζουν να δένουν.
Η μετωπική σύγκρουση έγινε με το πρώτο ανοιχτό βαγόνι
Με βάση όλα τα μέχρι στιγμής δεδομένα, φαίνεται ότι η μετωπική σύγκρουση της μηχανής της επιβατικής αμαξοστοιχίας, έγινε με το πρώτο ανοιχτό βαγόνι της εμπορικής. Με το βαγόνι που απ’ ότι φαίνεται δεν μετέφερε ελάσματα, αλλά κάτι άλλο, που το πιθανότερο ήταν το εύφλεκτο υλικό που προκάλεσε την ανάφλεξη.
Λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης είναι λογικό ότι τα σημεία που θα ήλθαν σε επαφή μεταξύ τους , να έχουν αποδεδειγμένα τις μεγαλύτερες μηχανικές παραμορφώσεις. Κάτι τέτοιο δεν φαίνεται στις μηχανές της εμπορικής αμαξοστοιχίας, αλλά αντιθέτως είναι εμφανές στο πρώτο ανοιχτό βαγόνι.
Αυτό το βαγόνι έχει δεχθεί τις μεγαλύτερες παραμορφώσεις οι οποίες έχουν και κατεύθυνση προς την φορά κίνησης της επιβατικής. Οι παραμορφώσεις στο μπροστινό τμήμα του πρώτου ανοιχτού βαγονιού ήταν τέτοιες , ώστε για να φορτωθεί και απομακρυνθεί από το σημείο απαιτήθηκε να κοπεί με ειδικές συσκευές κοπής μετάλλων όπως φάνηκε σε σχετικές φωτογραφίες που είδαν το φως της δημοσιότητας.
Όλα τα παραπάνω ενισχύονται και από την ίδια την «συμπεριφορά» της μηχανής της επιβατικής αμαξοστοιχίας, η οποία κυριολεκτικά τεμαχισμένη εκτινάχθηκε, λόγω του χαμηλότερου αντικειμένου με το οποίο συγκρούστηκε.
Εν αμφιβόλω η γνησιότητα των βίντεο Καπερνάρου
Τα βίντεο που πριν έναν σχεδόν μήνα έφερε στο φως της δημοσιότητας ο κ. Πορτοσάλτε και τα οποία παραδόθηκαν στον Εφέτη Ανακριτή, έχουν αμφισβητηθεί ποικιλοτρόπως. Πλέον και επισήμως ο Εφέτης Ανακριτής ακύρωσε την αρχική πραγματογνωμοσύνη, διατάσσοντας νέα, παρουσία και των πραγματογνωμόνων των συγγενών των θυμάτων.
Το πόρισμα της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών, σχετικά με την γνησιότητα των βίντεο, έχει αδικαιολόγητα καθυστερήσει, πράγμα που δείχνει ότι είναι δύσκολη η ταυτοποίησή τους.
Μία βασική ένσταση των εμπειρογνωμόνων των συγγενών, είναι ότι στα εν λόγω βίντεο δεν φαίνονται σε κανένα από τα τρία ανοιχτά βαγόνια τα χοντρά συρματόσχοινα με τα οποία ήταν δεμένα τα ελάσματα, πράγμα που δεν δικαιολογείται από τον φωτισμό και τις σχετικές αντανακλάσεις.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-12 19:14:00