Auto

Μήπως η Audi εξετάζει την επιστροφή του TT;

Η Audi, έχοντας διακόψει την παραγωγή των TT και R8 τους τελευταίους 18 μήνες, βρίσκεται για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες χωρίς ένα διθέσιο σπορ αυτοκίνητο στην γκάμα της. Ο CEO της εταιρείας, Gernot Döllner, αφήνει να εννοηθεί ότι μια πιθανή επιστροφή σε αυτή την κατηγορία θα ενταχθεί σε μια ευρύτερη στρατηγική αναδιάρθρωσης της Audi, που θα αφορά τόσο το χαρτοφυλάκιο προϊόντων όσο και τη θέση της στην αγορά.

Κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Audi, ο Döllner ρωτήθηκε αν σκέφτεται να επαναφέρει ένα σπορ μοντέλο στην γκάμα της Audi. «Σίγουρα. Είναι μέρος του DNA της εταιρείας, αλλά πρέπει να βρούμε τον σωστό τρόπο και τον σωστό χρόνο για να το εισάγουμε στην γκάμα μας», δήλωσε χαρακτηριστικά. 

Εξήγησε, ωστόσο, ότι δεν θα ήταν κατάλληλο να ανακοινώσουν επέκταση της γκάμας εν μέσω των 7.500 απολύσεων που έχουν ήδη δρομολογηθεί. «Ξέρω που θα έπρεπε να βρίσκεται η Audi και προς τα που κατευθύνεται. Σε αυτή την κατεύθυνση, τα σπορ αυτοκίνητα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρείας», πρόσθεσε.

Η γκάμα της Audi δεν περιλαμβάνει διθέσιο κουπέ για πρώτη φορά από το 1980

Ο Döllner τόνισε τη σημασία των σπορ αυτοκινήτων για την Audi, αναφερόμενος στο Quattro του 1980, το οποίο «έδωσε την απαρχή για μια νέα εποχή στην αυτοκίνηση». Επίσης, αναφέρθηκε στο TT ως ένα μοντέλο ιδιαίτερης σημασίας για την εταιρεία, ενώ αποκάλυψε ότι ο υπεύθυνος σχεδίασης της Audi, Massimo Frascella, είναι μεγάλος θαυμαστής της σειράς. 

«Έχω μιλήσει πολλές φορές με τον Massimo για αυτό το αυτοκίνητο. Ήταν το μοντέλο που τον ενέπνευσε σε όλη την καριέρα του. Όταν ήταν νέος σχεδιαστής στον Giugiaro, πήρε μια ολόκληρη μέρα άδεια και πήγε στην αντιπροσωπεία της Audi στο Μιλάνο, όπου έμεινε να χαζεύει το TT όλη μέρα όταν είχε λανσαριστεί», ανέφερε ο Döllner. «Το απίστευτο είναι ότι φαίνεται να είχε την Audi στο μυαλό του σε όλη την καριέρα του. Τώρα είναι ώρα να αφήσουμε την Audi να βγει από το μυαλό του Massimo Frascella».

Ο Frascella, γνωστός για την επιρροή του στην αναγέννηση του Land Rover Defender, φαίνεται να ταιριάζει στην Audi λόγω της ικανότητάς του να συνδυάζει κλασικά στοιχεία με σύγχρονη μινιμαλιστική σχεδίαση. «Θα έλεγα ότι προτιμά να βελτιστοποιεί τα πράγματα όσο γίνεται περισσότερο και να αφαιρεί οτιδήποτε αχρείαστο. Αυτό είναι ένα μοναδικό ταλέντο», σημείωσε ο Döllner.

Ωστόσο, ο CEO της Audi τόνισε ότι «δεν μπορείς να αντιγράψεις το παρελθόν σου ως αυτοκινητοβιομηχανία. Πρέπει να αναλύσεις τι είναι στην βάση της η Audi και να χρησιμοποιήσεις αυτή την βάση για να δημιουργήσεις κάτι εντελώς νέο. Οι αντιγραφές παλιών επιτυχημένων μοντέλων είναι σίγουρα μια λανθασμένη κίνηση», πρόσθεσε, παρά το ότι είχε αναφέρει την πιθανότητα επιστροφής κάποιου ιστορικού μοντέλου.

Το TT, που παρουσιάστηκε το 1998, σημείωσε πωλήσεις άνω των 650.000 μονάδων κατά τη διάρκεια των 25 ετών παραγωγής του, χωρίς ωστόσο να αποκτήσει διάδοχο. Με τη διακοπή της παραγωγής του R8, η Audi βρίσκεται πλέον χωρίς διθέσιο κουπέ στη γκάμα της για πρώτη φορά από το 1980, όταν το Quattro έκανε την εμφάνισή του. 

Παρόλο που η εταιρεία ίσως εξετάζει την επιστροφή στα σπορ μοντέλα, κάτι τέτοιο δεν αναμένεται άμεσα, καθώς οι τρέχουσες προτεραιότητές της εστιάζουν στην κατοχύρωση του μέλλοντός της μέσω της συνεργασίας του ομίλου με την Rivian και στην ενίσχυση της παραγωγής βασικών μοντέλων, όπως τα A5, A6, Q3 και Q5, εντός του 2025.

Audi

«Η μετάβαση καταναλώνει όλη την ενέργεια μας και ξεκινάει από τα βασικά μοντέλα μας. Σε αυτόν τον τομέα πρέπει να ισχυροποιήσουμε την Audi, και αυτό είναι το πρώτο βήμα», τόνισε ο Döllner. Όσον αφορά την επιστροφή των σπορ μοντέλων, ο Γερμανός CEO δεν έδωσε συγκεκριμένη ημερομηνία, αλλά σημείωσε ότι «δεν είναι ακόμα ώρα να συζητήσουμε για αυτό».

Σε σχέση με το αν το επόμενο σπορ μοντέλο της Audi θα είναι υβριδικό ή ηλεκτρικό, ο Döllner δήλωσε ότι είναι «ανοιχτόμυαλος», αλλά επεσήμανε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο λογικά για την καθημερινή χρήση. «Στο μακρινό μέλλον, υπάρχει θέση για ένα αμιγώς ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο. Όχι για την πίστα, αλλά για μια βόλτα στους δρόμους των Άλπεων. Δεν υπάρχει κάτι αρνητικό να πεις για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κάνεις ένα διάλλειμα για καφέ και φορτίζεις το αυτοκίνητο σου. Όλα είναι τέλεια», ανέφερε.

Ο Döllner ανέφερε επίσης την ανάγκη της Audi να επικεντρωθεί στις συνεργασίες εντός του Ομίλου Volkswagen, ιδιαίτερα στο χαμηλότερο άκρο της γκάμας των ηλεκτρικών, όπου μοιράζεται πλατφόρμες με την VW, την Skoda και την Cupra. «Ήμουν επικεφαλής της στρατηγικής του ομίλου όταν καθορίστηκε η δομή: η Volkswagen να ηγείται των τμημάτων A0 και A, η Porsche και η Lamborghini να ηγούνται ορισμένων περιοχών για τις πλατφόρμες του τμήματος D και η Audi να καλύπτει τις πλατφόρμες των τμημάτων B, C και D-. Έχουμε αυτή τη δομή και θα τη χρησιμοποιήσουμε έξυπνα στο μέλλον», εξήγησε.

Ενώ δεν αποκάλυψε πολλές λεπτομέρειες, ο Döllner ανέφερε ότι οποιοδήποτε σπορ της Audi θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα ίδια εξαρτήματα με την ηλεκτρική Porsche 718 Boxster/Cayman. Επιπλέον θυμίζουμε, η Audi σχεδιάζει να επαναφέρει στην παραγωγή το R8 με μια τρίτη γενιά, η οποία θα βασίζεται στο plug-in hybrid σύστημα της Lamborghini Temerario.

 




Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-20 14:12:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button