Οικονομία

Μέτρα προστασίας του καταναλωτή – Ποιες παρεμβάσεις έρχονται για τις παραπλανητικές προσφορές

Παρεμβάσεις και μέτρα προστασίας του καταναλωτή σχεδιάζει να δώσει το υπουργείο Ανάπτυξης για την αντιμετώπιση του φαινομένου των παραπλανητικών προσφορών στο ράφι μετά την σημερινή (22.10.2024) ανακοίνωση του υπουργείου για τη λίστα με τους 123 κωδικούς προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, στους οποίους έχουν δρομολογηθεί μειώσεις τιμών έως και 15%.

Συγκεκριμένα, ο κατάλογος των προιόντων με μειωμένες τιμές περιλαμβάνει τρόφιμα, απορρυπαντικά, καθαριστικά και είδη προσωπικής υγιεινής, ενώ το επόμενο διάστημα στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι θα προστεθούν και άλλα προϊόντα, ώστε ο συνολικός κατάλογος να φτάσει και στις 600 εγγραφές μέχρι το τέλος του έτους. Στόχος των παρεμβάσεων είναι να εκλείψουν οι παγίδες και η φθηνότερη επιλογή να γίνεται χωρίς να χρειάζεται ο καταναλωτής να κάνει μαθηματικές πράξεις.

Το βασικό σενάριο που βρίσκεται στο τραπέζι των συζητήσεων είναι είτε να απαγορευτούν οι συνδυαστικές προσφορές για το ίδιο προϊόν δηλαδή να μην τρέχει παράλληλα το 1 + 1 δώρο και το 50% είτε στην περίπτωση που για το ίδιο προϊόν γίνονται ταυτόχρονες προσφορές αυτές να είναι του ίδιου εύρους. Για παράδειγμα αν ένα προϊόν πωλείται στα 4 ευρώ κανονικά και με έκπτωση 50% είναι στα 2 ευρώ όταν ο καταναλωτής θα πάει να το πάρει στο 1 + 1 θα πρέπει να το πάρει 2 ευρώ και όχι 4 όπως γίνεται συνήθως τώρα.

Παρεμβάσεις σχεδιάζονται και για την επίλυση διαρθρωτικών προβλημάτων της αγοράς με στόχο να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός και μακροπρόθεσμα να πέσουν οι τιμές στο ράφι. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται η υποχρεωτική εξόφληση προμηθευτών από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ εντός 30 – 60 ημερών. Επίσης αναμένεται να υπάρξει παρέμβαση για τη θέση των προϊόντων στο ράφι το οποίο σημαίνει προβολή και μικρότερων προμηθευτών στο «μεσαίο ράφι».

Στο μεταξύ πυρετώδεις είναι οι διεργασίες στα σούπερ μάρκετ για να περάσουν και στα ράφια οι μειώσεις των τιμών έως 15% στα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης. Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης, οι μειωμένες τιμές αφορούν σε 10 κωδικούς σάλτσας, 8 ελαιολάδου, αλλά και στο κριθαράκι, σε τυροκομικά προϊόντα, σε σοκολάτες και αλλαντικά.

«Δεν θα σταματήσουμε ποτέ την προσπάθεια για τη μείωση του κόστους ζωής. Από τους επιχειρηματίες ζητάμε κοινωνική ευθύνη και είναι καλή αυτή η πράξη που κάνουν τώρα με τα 120, πιστεύω θα γίνουν 150 τις αμέσως επόμενες μέρες και τελικά 600 προϊόντα» τόνισε μιλώντας στον Σκάι ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος.

Σε χαμηλότερη τιμή θα διατίθενται επίσης 3 κωδικοί βρεφικού γάλακτος και επιδορπίων γάλακτος, 2 κωδικοί φυτικής κρέμας και 1 κωδικός αλεύρων, χυμού τομάτας, αποξηραμένων φρούτων, ξιδιών και μαργαρίνης.

«Όλες οι επιχειρήσεις βρίσκουν έναν ενδιαφέρον στο να μειώσουν τις τιμές τους προκειμένου να αμυνθούν στην αγορά και να κρατήσουν τα μερίδια αγοράς τους» υπογράμμισε ο ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος μιλώντας στην εκπομπή Newsroom.

Οι περισσότεροι κωδικοί που θα πωλούνται φθηνότερα αφορούν σε απορρυπαντικά και είδη προσωπικής υγιεινής. Στους 26 ανέρχονται οι κωδικοί απορρυπαντικών ρούχων που οι προμηθευτές μείωσαν τις τιμές, 9 στα καθαριστικά και στις βρεφικές πάνες, 4 στα σαμπουάν και 12 στα προϊόντα στοματικής φροντίδας. Χαμηλότερες θα είναι οι τιμές και σε άλλα είδη, όπως επιθέματα για πληγές, είδη φροντίδας χειλιών και αποσμητικά σώματος.

«Αυτή είναι μία ακόμη έκτακτη παρέμβαση στο μέτωπο της ακρίβειας, σε συνέχεια του καλαθιού του νοικοκυριού, δεν είναι η πρώτη τέτοια είδηση που διαβάζουμε» υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης μιλώντας στο Talk Radio.

«Και μοιάζουν και είναι φαιδροί οι κυβερνητικοί πανηγυρισμοί για την… εθελοντική μείωση τιμών σε 123 «κωδικούς» (που αντιστοιχούν σε 32 προϊόντα), ταυτόχρονα όμως αποδεικνύουν και την αδιαφορία της κυβέρνησης Μητσοτάκη για την κοινωνική πλειοψηφία» υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Εκπρόσωποι της αγοράς εκτιμούν ότι τις επόμενες μέρες στην πρωτοβουλία της μείωσης των τιμών θα συμμετάσχουν περισσότερες βιομηχανίες, προσθέτοντας στη λίστα κι άλλα απαραίτητα προϊόντα, όπως δημητριακά, γαλακτοκομικά, ψωμί του τοστ, έτοιμα γεύματα, όσπρια και ζυμαρικά.

To άρθρο Μέτρα προστασίας του καταναλωτή – Ποιες παρεμβάσεις έρχονται για τις παραπλανητικές προσφορές δημοσιεύτηκε στο site σήμερα .


Δημοσιεύτηκε ! 2024-10-22 21:28:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button