Οικονομία

Λιανεμπόριο: Προσδοκίες για «Ανάσταση» τζίρου από τις πασχαλινές αγορές

Στην αυξημένη κίνηση της πασχαλινής περιόδου και τις αγορές των καταναλωτών για δώρα, λαμπάδες, ρούχα και παπούτσια, ελπίζουν οι έμποροι ώστε να τονώσουν τον τζίρο των επιχειρήσεών τους, έπειτα από το υποτονικό, για την αγορά, ξεκίνημα του έτους. 

Το τελικό «ταμείο» για τα αποτελέσματα της πασχαλινής κίνησης θα γίνει τις επόμενες μέρες καθώς έως και σήμερα οι καταναλωτές, πραγματοποιούν τις αγορές της τελευταίας στιγμής. Τα καταστήματα, σύμφωνα με το προτεινόμενο από τους εμπορικούς συλλόγους, ωράριο, θα λειτουργήσουν σήμερα από τις 9 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι ενώ σύμφωνα με τον ΣΕΛΠΕ – με μέλη τις μεγάλες αλυσίδες, πολυκαταστήματα και εμπορικά κέντρα- θα είναι ανοικτά από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ.

Με την ακρίβεια να συνεχίζει πιέζει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, το μεγαλύτερο μέρος του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών κατευθύνεται σε είδη πρώτης ανάγκης, όπως είναι τα τρόφιμα αλλά και στην κάλυψη υποχρεώσεων. Ο περιορισμός των δαπανών για «δευτερεύουσες» ανάγκες, όπως ένδυση, υπόδηση και προϊόντα για το σπίτι, αποτυπώνεται πλέον ακόμη και στις εκπτωτικές περιόδους, όπως έδειξαν τα αποτελέσματα και των πρόσφατων χειμερινών εκπτώσεις. Την ίδια στιγμή οι γιορτές, σε συνδυασμό με την καταβολή του Δώρου στον ιδιωτικό τομέα, αποτελούν ευκαιρία για τόνωση της αγοραστικής ζήτησης.

«Η αγορά υπολογίζει να απορροφήσει μεγάλο μέρος του δώρου του Πάσχα και σε συνδυασμό με τις αυξήσεις των μισθών, ευελπιστεί οι καταναλωτές να επηρεαστούν όσο το δυνατόν λιγότερο από την ακρίβεια στα τρόφιμα» σημειώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης.

Όπως εκτιμά ο κ. Κορκίδης, «ο πασχαλινός εορταστικός τζίρος, συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιών και των υπηρεσιών εστίασης και διαμονής, που θα αποτυπωθεί στα στατιστικά του Μαΐου, είναι σχεδόν βέβαιο πως θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ της περυσινής χρονιάς, αφού, φέτος, το ελληνικό Πάσχα είναι ουσιαστικά εντός της θερινής τουριστικής περιόδου και θα πρέπει να συνυπολογιστεί η αυξημένη τουριστική κίνηση από το εξωτερικό με την «εισαγόμενη κατανάλωση».

Σημειώνεται πώς σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τον Φεβρουάριο σημειώθηκε πτώση τόσο στον τζίρο όσο και στον όγκο πωλήσεων του λιανεμπορίου. Συγκεκριμένα, μείωση της τάξεως του 3,8% παρατηρήθηκε στον Γενικό Δείκτη Κύκλου Εργασιών σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη, τον Φεβρουάριο του 2023, ενώ και ο Γενικός Δείκτης Όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές), παρουσίασε μείωση 9,8% σε σχέση με πέρσι.




Δημοσιεύτηκε ! 2024-05-04 07:05:33

Back to top button