![Κλείνουν άρον – άρον την κύρια ανάκριση για τα Τέμπη Κλείνουν άρον – άρον την κύρια ανάκριση για τα Τέμπη](https://www.zougla.gr/Uploads/2025/02/13/782440_Tempi_R.jpg)
Κλείνουν άρον – άρον την κύρια ανάκριση για τα Τέμπη
Ρεπορτάζ: Γιάννης Παναγιωτακόπουλος
Με χθεσινή τους ανακοίνωση, 15 δικηγόροι οικογενειών θυμάτων του πολύνεκρου δυστυχήματος των Τεμπών, καταγγέλλουν τις εσπευσμένες ενέργειες του Ειδικού Εφέτη Ανακριτή, οι οποίες δείχνουν ξαφνική σπουδή να κλείσει ο φάκελος της ανάκρισης χωρίς να έχουν συμπεριληφθεί σημαντικά στοιχεία της διερεύνησης των συνθηκών κάτω από τις οποίες προκλήθηκε η έκρηξη και η φωτιά, αλλά και χωρίς να εξεταστεί η αναβάθμιση κατηγοριών προς τα στελέχη της Hellenic Train και τον τότε Γ.Γ. του υπουργείου Μεταφορών.
…
«Δεν θα επιτρέψουμε να γίνει μπάζωμα στη δικογραφία όπως έγινε στον τόπο του εγκλήματος» αναφέρουν στο κείμενό τους.
Η «Ζούγκλα» επικοινώνησε με τον Αντώνιο Ψαρόπουλο, τον πατέρα της 20χρονης Μάρθης, που βρήκε τραγικό θάνατο στο δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023, ο οποίος εκπροσωπεί παράλληλα οικογένειες θυμάτων και τραυματιών των Τεμπών και συνυπογράφει το κείμενο.
Γίνονται ενέργειες για να κλείσει ο φάκελος χωρίς τα πορίσματα Καρώνη και ΕΟΔΑΣΑΑΜ
Όπως μας είπε ο κ. Ψαρόπουλος, τις τελευταίες ημέρες υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι ο Εφέτης Ανακριτής προσανατολίζεται στην άμεση ολοκλήρωση της ανάκριση, χωρίς να συμπεριληφθούν στο φάκελο τα δύο πορίσματα, εκείνο του καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κ. Καρώνη και το έτερο του ΕΟΔΑΣΑΑΜ (Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων).
…
Στο πλαίσιο της έρευνας του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, έχουν ζητηθεί πραγματογνωμοσύνες από διεθνείς φορείς, μεταξύ των οποίων η Σουηδία, το Πανεπιστήμιο της Πίζας, το Πανεπιστήμιο της Γάνδης και ένα γερμανικό ινστιτούτο. Οι έρευνες εστιάζουν σε διάφορες πτυχές του δυστυχήματος, από την πυροπροστασία των καθισμάτων μέχρι τα αίτια της λεγόμενης πυρόσφαιρας και το αν αυτή μπορεί να δικαιολογηθεί από τα έλαια σιλικόνης που υπήρχαν στο τρένο.
Αντιστοίχως η έρευνα του καθηγητή του Μετσοβίου κ. Καρώνη, εστιάζει στο αν θα μπορούσαν τα έλαια σιλικόνης να προξενήσουν το μέγεθος της έκρηξης και της ανατροφοδοτούμενης φωτιάς, που με βάση εμπειρογνώμονες των συγγενών, προκάλεσε τον φρικτό θάνατο 27 από τα 57 θύματα.
Όπως είναι σαφές και οι δύο αυτές εκθέσεις θα εισφέρουν σημαντικά στοιχεία στην δικογραφία.
…
Επιπλέον οι δικηγόροι των συγγενών έχουν κάνει προσφυγή ζητώντας την αναβάθμιση των κατηγοριών για τα στελέχη της Hellenic Train. Επιπλέον έχουν ζητήσει την διερεύνηση των ευθυνών μιας επιπλέον διεύθυνσης του υπουργείου Μεταφορών, καθώς και του τότε Γ.Γ. του υπουργείου Μεταφορών, κάτι που επίσης δεν θα γίνει, αν ο φάκελος κλείσει εσπευσμένα.
Ο κ. Ψαρόπουλος λέει στην «Ζούγκλα» ότι δική του άποψη είναι ότι έχει γίνει αναποτελεσματική διαχείριση της ανάκρισης από την μεριά του Εφέτη Ανακριτή. «Έχουν μείνει αναπάντητα κάποια πολύ σοβαρά ερωτήματα στην υπόθεση, τα οποία πρέπει να διασαφηνιστούν πριν κλείσει η δικογραφία. Έχουμε την αίσθηση ότι πρόθεση της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας και ειδικότερα του συγκεκριμένου ανακριτή, είναι σε σύντομο χρονικό διάστημα να περατωθεί η ανάκριση. Περάτωση της ανάκρισης χωρίς να έχει κατατεθεί το πόρισμα ενός πραγματογνώμονα που ο ίδιος ο ανακριτής έχει ορίσει και χωρίς να έχει κατατεθεί, τουλάχιστον, το πόρισμα της πιο αρμόδιας επιτροπής διερεύνησης σιδηροδρομικών ατυχημάτων, της ΕΟΔΑΣΑΜ, το οποίο επίκειται να κατατεθεί στις 27 Φεβρουαρίου, για εμάς θεωρείται μέγα σφάλμα και πρακτικώς δεν βοηθάει στην αποκάλυψη όλων των αιτιών που προκάλεσαν τον θάνατο τόσων ανθρώπων μας».
Οι οικογένειες δεν ενστερνίζονται την άποψη ότι καθυστερεί η ανάκριση
Σύμφωνα με τον ίδιο και τους υπόλοιπους δικηγόρους, «οι κινήσεις (σ.σ. του ανακριτή), δείχνουν μια σπουδή η οποία δεν δικαιολογείται». Ξεκαθαρίζει δε, ότι η συντριπτική πλειοψηφία των συγγενών δεν ενστερνίζεται την άποψη ότι καθυστερεί η ανάκριση. «Η συντριπτική πλειοψηφία των συγγενών θέλει, όσο χρόνο και αν διαρκέσει η ανάκριση, να βγούνε όλα στην επιφάνεια. Να διερευνηθούν όλες οι πτυχές της υπόθεσης. Οι καθυστερήσεις οι οποίες καταλογίζονται στον συγκεκριμένο δικαστικό λειτουργό, έχουν βάση, αλλά δεν σημαίνει ότι εξαιτίας αυτών των καθυστερήσεων πρέπει να πασαλείψουμε την υπόθεση και να την κλείσουμε άρον – άρον».
Όπως μας ενημερώνει ο κ. Ψαρόπουλος για να ολοκληρωθούν τα πορίσματα και για διερευνηθούν οι ευθύνες επιπλέον στελεχών του υπουργείου Μεταφορών, χρειάζονται άλλοι δύο μήνες. Και επιπλέον χρειάζεται να βγει βούλευμα για την αναβάθμιση των κατηγοριών για την Hellenic Train. Διότι η δικογραφία είναι ογκωδέστατη και μόνο από τις προθεσμίες που θα ζητηθούν από τους επόμενους που πρέπει να κλιθούν για να απολογηθούν, σίγουρα θα χρειαστούν τουλάχιστον δύο μήνες. «Έτσι και μόνον έτσι μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι πλήρης η δικογραφία και να σταλεί όπου πρέπει να σταλεί» μας λέει.
«Τα τρία νέα βίντεο δεν αποτελούν θεμελιώδες κριτήριο»
Σε σχέση με τα τρία νέα βίντεο που παρουσιαστήκαν από τον Βασίλη Καπερνάρο και τα οποία παραδόθηκαν στον Εφέτη Ανακριτή, ο κ. Ψαρόπουλος μας δηλώνει ότι «ακόμα κι αν είναι έγκυρα τα βίντεο, δεν προκύπτει ότι η φωτιά και η έκρηξη δεν προήλθε από άλλο υλικό το οποίο δεν είναι τα έλαια σιλικόνης των μετασχηματιστών. Αυτά τα βίντεο δεν μπορούν να αποτελέσουν ουσιαστικό, θεμελιώδες κριτήριο για να διαπιστώσει ένας επιστήμονας, αν η φωτιά, η πυρόσφαιρα και η έκρηξη, αυτό που βλέπουμε σε άλλο οπτικό υλικό, προέρχεται από έλαια σιλικόνης ή όχι» (…) «Το υλικό που προκάλεσε την έκρηξη και την φωτιά θα μπορούσε να βρίσκεται σε μέρη τα οποία είναι άδηλα σε αυτό το βίντεο. Δεν φαίνονται»…
Καταλήγει δε λέγοντας ότι η ύπαρξη παράνομων καυσίμων σε οποιαδήποτε από την αμαξοστοιχία, αποτελεί «καραμπινάτη» περίπτωση λαθρεμπορίας «και ίσως αυτό να αποτελεί και τον λόγο για τον οποίο δεν υπάρχει ιδιαίτερη σπουδή και αποτελεσματικότητα στην διερεύνηση των αιτιών της φωτιάς και της έκρηξης»…
Ακούστε τα όσα είπε στη «Ζούγκλα» ο κ. Ψαρόπουλος:
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-13 18:15:00