Auto

Κινέζοι κατασκευαστές προσφεύγουν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τους δασμούς της ΕΕ

Οι κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων BYD, Geely και SAIC προσέφυγαν στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (CJEU) κατά των δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα τέλη Οκτωβρίου.

Οι δασμοί, που προέκυψαν μετά από έρευνα για κρατικές επιδοτήσεις, ανέρχονται σε 17,0% για τη BYD, 18,8% για τη Geely και 35,3% για τη SAIC, προστιθέμενοι στον τυπικό εισαγωγικό δασμό 10% της ΕΕ για αυτοκίνητα.

Η απόφαση για επιβολή δασμών αμφισβητείται στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο από τις BYD, Geely και SAIC

Σύμφωνα με τα έγγραφα του δικαστηρίου, οι τρεις κατασκευαστές κατέθεσαν τις προσφυγές τους στο Γενικό Δικαστήριο, το κατώτερο από τα δύο τμήματα του CJEU, την Τρίτη, μία ημέρα πριν από την προθεσμία. Οι διαδικασίες στο Γενικό Δικαστήριο διαρκούν κατά μέσο όρο 18 μήνες και οι αποφάσεις μπορούν να προσβληθούν με έφεση. Δεν έχουν δοθεί περαιτέρω λεπτομέρειες για την υπόθεση.

Επιπλέον, η Κινεζική Ένωση Εισαγωγών και Εξαγωγών Μηχανημάτων και Ηλεκτρονικών Προϊόντων (CCCME), ένας οργανισμός που εκπροσωπεί τους παραγωγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας, κατέθεσε επίσης προσφυγή την Τετάρτη, όπως ανέφερε το Κινεζικό Εμπορικό Επιμελητήριο προς την ΕΕ (CCCEU).

Το CCCEU κάλεσε το Πεκίνο και τις Βρυξέλλες να διαπραγματευτούν έναν συμβιβασμό ώστε να αποφευχθούν οι δασμοί, ενώ ανέφερε ότι οι συνομιλίες για πιθανές δεσμεύσεις ελάχιστων τιμών συνεχίζονται από τον Σεπτέμβριο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι είναι ενήμερη για τις προσφυγές και έχει προθεσμία δύο μηνών και δέκα ημερών για να προετοιμάσει την υπεράσπισή της, προσθέτοντας ότι η τεχνική επικοινωνία με το Πεκίνο συνεχίζεται.

Δεν έχει διευκρινιστεί αν έχουν γίνει ανάλογες προσφυγές από άλλους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων ευρωπαϊκών εταιρειών που παράγουν στην Κίνα.

Οι προσφυγές αναμένεται να περιλαμβάνουν επιχειρήματα σχετικά με την εκτίμηση των επιδοτήσεων, την αποτίμηση της ζημίας για τη βιομηχανία της ΕΕ και την ασυνήθιστη απόφαση της Επιτροπής να ξεκινήσει την έρευνα αυτόνομα, αντί να ακολουθήσει καταγγελία από τη βιομηχανία. Ειδικότερα, η SAIC αναμένεται να αμφισβητήσει τον υψηλότερο δασμό που της επιβλήθηκε, καθώς η Επιτροπή έκρινε ότι δεν συνεργάστηκε κατά την έρευνα, γεμίζοντας τα κενά με επιλεγμένα διαθέσιμα στοιχεία.


 




Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-23 19:25:00

Back to top button