Κόσμος

Ιταλία: Στοπ στις ψεύτικες κριτικές για εστιατόρια και ξενοδοχεία

Η ιταλική κυβέρνηση επιδιώκει να πατάξει τις ψεύτικες και πληρωμένες διαδικτυακές κριτικές, σε μια προσπάθεια να προστατεύσει τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια και τα τουριστικά αξιοθέατα της χώρας από παραπλανητικό και επιζήμιο περιεχόμενο.

Σύμφωνα με σχέδιο νόμου που ανακοινώθηκε αυτή την εβδομάδα, και το οποίο πρέπει να εγκριθεί στη συνέχεια από το Κοινοβούλιο, όποιος θέλει να γράψει μια κριτική στο διαδίκτυο θα πρέπει να παρέχει επαληθεύσιμη ταυτότητα και απόδειξη ότι επισκέφθηκε το συγκεκριμένο μέρος, γράφει στον Guardian η Αντζελα Τζουφρίντα, ανταποκρίτρια της βρετανικής εφημερίδας στη Ρώμη, προσθέτοντας ότι οι ψεύτικες κριτικές είναι ήδη παράνομες στη χώρα, αλλά η αστυνόμευση των παραβιάσεων είναι πρόκληση.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, οι αξιολογήσεις θα πρέπει να αναρτώνται εντός 15 ημερών από την επίσκεψη και να είναι σχετικές και λεπτομερείς. Εάν είναι ψευδείς, θα αφαιρούνται κατόπιν αιτήματος της εν λόγω επιχείρησης.

Επιπλέον, οι επιχειρήσεις θα μπορούν να ζητούν κατάργηση των κριτικών που είναι άνω των δύο ετών, εφόσον δεν είναι πλέον σχετικές. Κριτικές πληρωμένες ή που χρηματοδοτούνται μέσω κινήτρων θα είναι επίσης παράνομες.


Δεν είναι σαφές ποιος θα αποφασίζει αν μια κριτική είναι ψεύτικη ή όχι, αλλά η ευθύνη για τον έλεγχο των αξιολογήσεων και η απόδοση ενδεχόμενων προστίμων θα ανατεθεί στην αντιμονοπωλιακή υπηρεσία της Ιταλίας.

«Η σημερινή μέρα σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα για την προστασία των επιχειρήσεών μας» δήλωσε η Ντανιέλα Σαντανκέ, υπουργός Τουρισμού της Ιταλίας, «Οι κριτικές, που χάρη σε αυτή τη ρυθμιστική παρέμβαση θα είναι πράγματι αληθινές, είναι θεμελιώδους σημασίας για την επιτυχία των επιχειρήσεων και για την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και των τουριστών».


Το υπουργείο Εμπορίου της Ιταλίας σημείωσε ότι οι ψεύτικες ή παραποιημένες κριτικές επηρεάζουν τα έσοδα των επιχειρήσεων στον τομέα της φιλοξενίας και του τουρισμού σε ποσοστό 6% έως 30%.

Η Codacons, η ιταλική ένωση καταναλωτών, δήλωσε ότι το νομοσχέδιο είναι «ένα απαραίτητο βήμα για την προστασία των καταναλωτών και των επιχειρήσεων».


Το μέτρο, αναφέρει η Τζουφρίντα στον Guardian, χαιρετίστηκε επίσης από την ομοσπονδία επιχειρήσεων Fipe-Confcommercio. «Η μάστιγα των ψευδών κριτικών έχει θέσει σε κίνδυνο τον τομέα της εστίασης και τις δημόσιες εγκαταστάσεις εδώ και πολύ καιρό, προκαλώντας οικονομική ζημιά και κλονίζοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών» τόνισε ο Ρομπέρτι Καλούτζι, γενικός διευθυντής της ομοσπονδίας.

«Δεν είναι πλέον ανεκτό οι επιχειρηματικές δραστηριότητες να υφίστανται τις συνέπειες δόλιων και αναληθών κρίσεων, οι οποίες συχνά μεταφράζονται σε αθέμιτο ανταγωνισμό και κρυφή διαφήμιση» πρόσθεσε.

Ωστόσο, άλλοι εξέφρασαν ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και φόβους ότι η απαγόρευση των ανώνυμων κριτικών θα μπορούσε να μειώσει δραστικά τον αριθμό των διαδικτυακών σχολίων για ξενοδοχεία και εστιατόρια.

«Οι ψεύτικες κριτικές αποτελούν πρόβλημα για τον θεμιτό ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων, επειδή μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στις πωλήσεις και είναι επίσης ένα πρόβλημα για τους καταναλωτές που μπορεί να παραπλανηθούν» ανέφερε στο Reuters ο Μικέλε Κάρους, πρόεδρος της ένωσης καταναλωτών Federconsumatori. «Το πρόβλημα έπρεπε να αντιμετωπιστεί. Είναι δύσκολο να γίνει με τον σωστό τρόπο, αλλά είμαι βέβαιος ότι μπορούμε να το πετύχουμε κατά τη διάρκεια της κοινοβουλευτικής συζήτησης».

Η Κάτια Σιλβέστρι, διευθύντρια του «Antico Caffè della Pigna» στο κέντρο της Ρώμης, χαιρέτισε τους κανονισμούς αλλά πρόσθεσε ότι η ίδια είναι υπέρ των κριτικών: «Θα πρέπει ο καθένας να μπορεί να εκφράσει τις απόψεις του» παρατήρησε. «Ευτυχώς, εμείς δεν είχαμε πρόβλημα. Οι κριτικές είναι υποκειμενικές αλλά μπορούν να βοηθήσουν στο να διασφαλιστεί ότι μια επιχείρηση παρέχει σταθερά καλή ποιότητα».

. . .




Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-17 19:55:00

Back to top button