Η Volvo ξεκινά δοκιμές του EX60 που θα λανσαριστεί το 2026
Η Volvo ετοιμάζεται να ξεκινήσει τις δοκιμές του νέου Volvo EX60 μέσα στο 2025, με το επίσημο λανσάρισμα του μοντέλου να προγραμματίζεται για το 2026. Το EX60 αποτελεί το ηλεκτρικό αντίστοιχο του δημοφιλούς XC60, του SUV που εδώ και χρόνια είναι το πιο επιτυχημένο εμπορικά μοντέλο της σουηδικής φίρμας.
Θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα βασίζεται στη νέα, ιδιαίτερα ευέλικτη πλατφόρμα SPA3, η οποία αποτελεί εξέλιξη της αρχιτεκτονικής που χρησιμοποιείται στο μεγαλύτερο EX90 και το επερχόμενο ES90. Η SPA3 έχει σχεδιαστεί για να υποστηρίζει αυτοκίνητα διαφόρων μεγεθών, καλύπτοντας τόσο μικρότερα όσο και μεγαλύτερα μοντέλα σε σχέση με την τρέχουσα γκάμα της Volvo.
Το Volvo EX60 δεν είναι απλώς ένα νέο ηλεκτρικό SUV – είναι το μέλλον της Volvo σε μία πλατφόρμα
Όπως και τα EX90 και EX30, το νέο EX60 θα ενσωματώνει προηγμένο λογισμικό, επιτρέποντας over-the-air αναβαθμίσεις και νέες λειτουργίες χωρίς την ανάγκη επίσκεψης σε συνεργείο.
Η Volvo επιβεβαίωσε ότι το πρώτο πρωτότυπο EX60 θα κατασκευαστεί και θα βγει στους δρόμους εντός του 2025, για να ξεκινήσει τις δοκιμές εξέλιξης, όπως ανακοίνωσε στο πλαίσιο της παρουσίασης των οικονομικών της αποτελεσμάτων.
Η διοίκηση της εταιρείας έχει περιγράψει το μοντέλο ως κομβικό για τη μετάβαση στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, καθώς θα λειτουργήσει ως η ηλεκτρική εκδοχή του best-seller της Volvo. Ο επικεφαλής τεχνολογίας της εταιρείας, Anders Bell, τόνισε ότι η πλατφόρμα SPA3 είναι «100% ηλεκτρική και 100% Volvo Cars», διαφοροποιούμενη από άλλες αρχιτεκτονικές του ομίλου Geely, όπως η SEA που χρησιμοποιείται στο EX30.
«Επειδή είναι αμιγώς ηλεκτρική, μπορέσαμε να εξαλείψουμε όλους τους περιορισμούς που επέβαλλε ο κινητήρας εσωτερικής καύσης» δήλωσε ο Bell. «Θα δείτε το υψηλότερο επίπεδο τεχνολογικής ολοκλήρωσης σε αυτά τα μοντέλα».
Το EX60 αναμένεται να έχει διαστάσεις αντίστοιχες με το XC60, ενώ θα αντλεί σχεδιαστικά στοιχεία από τα EX30 και EX90. Η πλατφόρμα SPA3 έχει σχεδιαστεί για να είναι ιδιαίτερα ευέλικτη, επιτρέποντας στη Volvo να προσαρμόζει την παραγωγή της στις εκάστοτε ανάγκες της αγοράς.
«Έχει σχεδιαστεί για ευελιξία σε κάθε διάσταση: τόσο σε μέγεθος, όσο και σε τιμή και γεωγραφική διαθεσιμότητα» εξήγησε ο Bell. «Θέλουμε να έχουμε την επιλογή να λανσάρουμε τα μοντέλα που απαιτούν οι αγορές, όταν τα απαιτούν».
Όλα τα μελλοντικά Volvo θα χρησιμοποιούν το ίδιο βασικό τεχνολογικό υπόβαθρο, κάτι που επιτρέπει ταχύτερη και πιο στοχευμένη ανάπτυξη νέων μοντέλων.
«Επειδή όλα βασίζονται σε μία τεχνολογική πλατφόρμα, δεν χρειάζεται να επαναλαμβάνουμε τη δουλειά. Το λογισμικό, η ηλεκτρολογική αρχιτεκτονική, όλα είναι κοινά. Δεν διασπάμε τα προϊόντα μας σε διαφορετικά οικοσυστήματα», πρόσθεσε ο Bell.
Το EX60 θα είναι το πρώτο Volvo που θα αξιοποιεί την τεχνολογία megacasting, όπου μεγάλα τμήματα του αμαξώματος κατασκευάζονται ως ενιαία χυτά μέρη αντί να συναρμολογούνται από πολλά μικρότερα στοιχεία.
Αυτή η μέθοδος, σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη ευελιξία της SPA3, θα μειώσει σημαντικά το κόστος παραγωγής, επιτρέποντας στη Volvo να προσφέρει ανταγωνιστικές τιμές στην αγορά των premium ηλεκτρικών SUV.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-06 14:13:00