Η Porsche Macan μπορεί να ξαναγίνει θερμική
Η γερμανική εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο να επιστρέψει σε κινητήρες εσωτερικής καύσης για τη δεύτερη γενιά της Porsche Macan, καθώς αντιμετωπίζει μία από τις πιο δύσκολες περιόδους στα 93 χρόνια της ιστορίας της.
Η νέα 100% ηλεκτρική Macan, που λανσαρίστηκε τον Ιούλιο του 2023 ως το δεύτερο EV της Porsche μετά την Taycan, δεν έχει υψηλές επιδόσεις στις πωλήσεις, ειδικά καθώς το ενδιαφέρον για EV φαίνεται να επιβραδύνεται στις ευρωπαϊκές αγορές.
Η πιθανή συμπερίληψη κινητήρων εσωτερικής καύσης στην γκάμα της Porsche Macan αποτελεί μέρος γενικότερης στρατηγικής για να προσαρμοστεί το Zuffenhausen στις αγοραστικές συνήθειες, ειδικά στην Κίνα
Εσωτερικές πηγές της Porsche δήλωσαν στο Autocar ότι οι διευθυντές της εταιρείας επανεξετάζουν τη στρατηγική απομάκρυνσης από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης για το μικρό τους SUV, καθώς οι παγκόσμιες πωλήσεις της Porsche μειώθηκαν κατά 7% το 2024.
Η πτώση αυτή οφείλεται κυρίως στη δραματική μείωση κατά 50% στις πωλήσεις της Taycan, που αποτέλεσε το μοντέλο με τη χειρότερη απόδοση της εταιρείας το 2024. Για να αντιμετωπίσει τη μείωση, η Porsche περιόρισε σημαντικά την παραγωγή της, ενώ υπάρχουν αναφορές ότι η κατασκευή της θα απομακρυνθεί από το κύριο εργοστάσιο της Στουτγκάρδης, θέτοντας σε κίνδυνο χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Ο Lutz Meschke, αντιπρόεδρος και οικονομικός διευθυντής της Porsche, δήλωσε ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παραμείνουν κρίσιμο μέρος της γκάμας της Porsche για μεγαλύτερο διάστημα από το αναμενόμενο. «Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να εξοπλίσουμε κάποια από τα αρχικά προγραμματισμένα ηλεκτρικά μοντέλα με υβριδικούς ή κινητήρες εσωτερικής καύσης στο μέλλον», ανέφερε.
Η πιθανή επιστροφή της Macan σε κινητήρες εσωτερικής καύσης αποτελεί μέρος μιας γενικότερης στρατηγικής για να προσαρμοστεί η Porsche στις νέες αγοραστικές συνήθειες, ειδικά στην Κίνα. Η Macan έχει σημειώσει πωλήσεις 500.000 μονάδων την τελευταία δεκαετία, αποτελώντας βασικό προϊόν για την εταιρεία.
Στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις της Porsche μειώθηκαν σχεδόν κατά 30% το 2024, η ζήτηση για plug-in hybrid και μοντέλα με range-extender αυξάνεται, καθώς οι καταναλωτές δείχνουν προτίμηση στη μεγαλύτερη ευελιξία και αυτονομία που προσφέρουν.
Η Porsche συνεχίζει να αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις στα σχέδια ηλεκτροκίνησης. Εκτός από τη μείωση παραγωγής της Taycan, τα ηλεκτρικά 718 Boxster και Cayman, που αρχικά είχαν προγραμματιστεί για το 2025, καθυστερούν λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα με τον προμηθευτή μπαταριών Northvolt, ο οποίος πρόσφατα κήρυξε πτώχευση.
Παρά τις δυσκολίες, η Porsche διατηρεί υψηλό περιθώριο κέρδους, αγγίζοντας το 14,1% κατά τα πρώτα τρία 3μηνα του 2024, με λειτουργικά κέρδη ύψους 3,85 δισ. ευρώ από έσοδα 27,26 δισ. ευρώ.
«Η μείωση των πωλήσεων της Taycan αναδεικνύει τις νέες δυναμικές της αγοράς. Δεν μπορούμε να βασιζόμαστε σε υποθέσεις για τη συμπεριφορά των καταναλωτών», σχολίασε υψηλόβαθμο στέλεχος της Porsche.
Πηγή: Autocar
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-16 13:22:00