Auto

Η Nissan έχει νέο διευθύνοντα σύμβουλο. Έρχεται επαναπροσέγγιση με Honda;

Επί δικαίω και αδίκω, ο Μακότο Ούτσιντα δεν είναι πλέον το κορυφαίο στέλεχος της Nissan. Σαν άλλη «Ιφιγένεια» αποπέμφθηκε από τη θέση του, καθώς χρεώθηκε την αποτυχία συνεργασίας ή συγχώνευσης με τη Honda, με αποτέλεσμα (η πρώτη) να βρεθεί σε ακόμα δυσμενέστερη θέση.

Έπειτα από το ναυάγιο των συνομιλιών, ο Ούτσιντα μπήκε στο στόχαστρο τόσο των μετόχων της Nissan όσο και των λοιπών στελεχών της, αφού θεωρήθηκε υπεύθυνος για την αρνητική κατάληξη. Έτσι, άρχισαν να ακούγονται φωνές που ζητούσαν την αποπομπή του. Όπερ και εγένετο, καθώς υπέβαλε την παραίτησή του.



Ως αποτέλεσμα αυτού, τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στη Νissan Motors αναλαμβάνει ο Ιβάν Εσπινόζα (αρχική φωτογραφία), o μέχρι πρότινος επικεφαλής Σχεδιασμού της εταιρείας. Η απόφαση ελήφθη κατά τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου αυτής και θα τεθεί σε ισχύ την 1η Απριλίου.

Επιπλέον, σε αυτή αποφασίστηκαν να γίνουν γενικότερες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκινητοβιομηχανίας, με στόχο την επίτευξη των βραχυμεσοπρόθεσμων στόχων της, αλλά και τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης ανάπτυξής της.



Μετά την αποχώρηση του Ούτσιντα, τα στελέχη της Nissan και της Honda ενδέχεται να αρχίσουν ξανά τις συνομιλίες για τη συγχώνευσή τους. Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, οι άνθρωποι της Honda δεν έχουν αποκλείσει το ενδεχόμενο συνέχισης των διαπραγματεύσεων, υπό την προϋπόθεση ότι ο Ούτσιντα δεν θα ήταν στη θέση τους.

Ωστόσο, στη συγκεκριμένη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Nissan, δεν συζητήθηκε το ενδεχόμενο επανέναρξης των συνομιλιών με τη Honda, όπως έγινε γνωστό.




O Μακότο Ούτσιντα, ο παραιτηθείς Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan Motors.

Θυμίζουμε ότι η πρότερη διαδικασία διαπραγματεύσεων απέτυχε όταν κατά τη διάρκεια αυτών τα στελέχη της Honda απαίτησαν να εξαγοράσουν τη Nissan και όχι να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία συμμετοχών όπου και οι δύο θα έχουν ισότιμο ρόλο. Αυτό προέβλεπε το Μνημόνιο Συνεργασίας που υπεγράφη τον Δεκέμβριο του 2024. Φυσικά, ο απερχόμενος Διευθύνων Σύμβουλος αρνήθηκε και αποσύρθηκε από τις συνομιλίες.

Η Nissan έχει ήδη ανακοινώσει πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που περιλαμβάνει περικοπή 9.000 θέσεων εργασίας και μείωση της παγκόσμιας παραγωγικής ικανότητας κατά 20%, δηλαδή από πέντε σε τέσσερα εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως.



Όπως έχει ανακοινωθεί, τουλάχιστον τρία εργοστάσιά της θα κλείσουν, ξεκινώντας από μία μονάδα στην Ταϊλάνδη κατά το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2025. Τα άλλα δύο θα διακόψουν τη λειτουργία τους στα τέλη του 2025 και εντός του 2026, αντίστοιχα.

Ο Ιβάν Εσπινόζα εντάχθηκε στο εργατικό δυναμικό της εταιρείας πριν από 22 χρόνια (το 2003) και έχει μακρά επαγγελματική θητεία σε αυτή.

Αναλαμβάνει τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου σε μια πολύ δύσκολη περίοδο για τη Nissan, όπως και την πρόκληση να διαχειριστεί το αυξανόμενο χρέος, την «ηλικιωμένη» γκάμα των μοντέλων της και την ευθύνη να περιορίσει τα υψηλά κόστη που αυτή έχει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-12 15:45:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button