
Η Mercedes-Benz θα έχει ανθρωποειδή ρομπότ στις γραμμές παραγωγής
Απώτερος σκοπός αυτής της κίνησης από τη Mercedes-Benz είναι να διαπιστώσει κατά πόσο μπορούν αυτά τα ρομπότ να συνυπάρχουν αρμονικά με τους ανθρώπους για να τα χρησιμοποιεί στη γραμμή συναρμολόγησης των μοντέλων της ως το 2030.
Η αρχή έγινε κατά τη διάρκεια παρουσίασης του «Apollo», ενός ανθρωποειδούς ρομπότ, στο εργοστάσιο της στο Βερολίνο. Οι προσκεκλημένοι δημοσιογράφοι είδαν να εκτελεί κάποιες κινήσεις αλλά και να συναρμολογεί ένα απλό εξάρτημα.
Επίσης, παρακολούθησαν ένα σύντομο βίντεο όπου ένα ανθρωποειδές ρομπότ παρέδιδε εξαρτήματα σε έναν εργαζόμενο στη γραμμή συναρμολόγησης, ενώ ένα άλλο σήκωνε ένα βαρύ μεταλλικό περίβλημα.
Ο Γιόργκ Μπούρτζερ, επικεφαλής του Τμήματος Παραγωγής, Ποιότητας και Διαχείρισης Επιμελητείας της εταιρείας, δήλωσε: «Περίπου το 2030, θα δούμε τουλάχιστον κάποια ανθρωποειδή ρομπότ στην παραγωγή».
Το «Apollo» κατασκευάστηκε από την Apptronik, μια εταιρεία η οποία ιδρύθηκε το 2016 από τους καθηγητές κα φοιτητές του εργαστηρίου Human Centered Robotics στο Πανεπιστήμιο του Τέξας. Οι Γερμανοί έχουν επενδύσει σε αυτή.
Εκτός από τη Mercedes-Benz, δοκιμές για τη χρήση ανθρωποειδών ρομπότ έχουν αρχίσει να πραγματοποιούν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BMW, Hyundai και η Honda.

Επιπλέον, θυμίζουμε ότι ο Ίλον Μασκ παρουσίασε πέρυσι (2024) το «Optimus», ένα αντίστοιχο ρομπότ το οποίο προορίζεται για οικιακή χρήση, για να βοηθά στις δουλειές του σπιτιού. Ωστόσο, αυτό εύκολα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στις γραμμές παραγωγής μιας αυτοκινητοβιομηχανίας, με τον κατάλληλο προγραμματισμό του.
Το πρόσφατο εγχείρημα της Mercedes-Benz αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο τόσο οι εταιρείες του κλάδου όσο και αυτές άλλων τομέων της βιομηχανίας εξετάζουν τη μαζική εφαρμογή ανθρωποειδών ρομπότ ως εργαλείων παραγωγής με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.
Ο Μπούρτζερ είπε ότι τα πρώτα ανθρωποειδή ρομπότ που θα χρησιμοποιηθούν από τη γερμανική εταιρεία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε υποστηρικτικές εργασίες, όπως στο τμήμα επιλογής εξαρτημάτων τα οποία αποθηκεύονται ως ανταλλακτικά.

Αυτά βρίσκονται κοντά στη γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων και τοποθετούνται σε οχήματα μεταφοράς υλικών που κινούνται αυτόνομα κατά τα μήκος αυτής. Τώρα, αυτή η διαδικασία γίνεται από ανθρώπους, όμως συχνά είναι δύσκολο να βρεθεί προσωπικό για αυτήν την εργασία, όπως δήλωσε.
Επίσης, είπε ότι οι εργαζόμενοι που απασχολούνται στο συγκεκριμένο πόστο κάποιες φορές επιλέγουν λάθος εξαρτήματα ή τα παραδίδουν σε λανθασμένους σταθμούς. «Ένα ανθρωποειδές ρομπότ θα μπορούσε να αναλάβει αυτή την εργασία, μειώνοντας τα λάθη και αυξάνοντας την αποδοτικότητα», τόνισε.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-20 09:00:00