Auto

Η Lamborghini φοράει ηλεκτροκινητήρες της Mercedes-Benz

Τα μοτέρ της Mercedes-Benz είναι ξακουστά. Όχι μόνο όταν μπαίνουν στα δικά της μοντέλα, αλλά και σε άλλους κατασκευαστές. Ποιος μπορεί να ξεχάσει τον V12 στις διάφορες Pagani; Τον V8 σε πολλά μοντέλα της Aston Martin; Ή τον 4κύλινδρο στη Lotus Emira;

Αλλά τώρα, μία φίρμα που βρίσκεται στο χαρτοφυλάκιο της Mercedes-Benz προσφέρει ηλεκτροκινητήρες αξονικής ροής (Axial Flux) στη Lamborghini. Αναφερόμαστε στη Yasa, η οποία από το 2021 είναι θυγατρική του Γερμανού κατασκευαστή. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες που είναι εγκατεστημένοι στους μπροστινούς άξονες της V12 Revuelto και της νέας V8 Temerario κατασκευάζονται από τη βρετανική εταιρεία που ιδρύθηκε το 2009.

Φτιάχνει μερικά από τα καλύτερα μοτέρ εκεί έξω, ανεξάρτητα από το καύσιμο που καταναλώνουν

Η ειρωνεία εδώ είναι ότι ούτε η Mercedes-Benz ούτε η AMG διαθέτουν στην αγορά — ακόμη — μοντέλο με ηλεκτρομοτέρ αξονικής ροής. Το τμήμα επιδόσεων του Affalterbach εξελίσσει την πλατφόρμα AMG.EA. Θα χρησιμοποιηθεί σε ένα πυραυλοκίνητο σεντάν που θα αντικαταστήσει την 4θυρη AMG GT Coupé, καθώς και σε ένα νέο ηλεκτρικό σούπερ SUV.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Lamborghini Revuelto προκαλεί Model S Plaid, τι το ‘θελε;

Και τα δύο μοντέλα αναμένεται να καρπωθούν τους κινητήρες αξονικής ροής της Yasa. Για να είμαστε ακριβείς, αυτή η τεχνολογία έχει ήδη εφαρμοστεί σε μια Mercedes-Benz αφού η Vision One-Eleven του 2023 είχε κινητήρα ακτινικής ροής. Υπόσχεται ότι με το 1/3 του βάρους και το 1/3 του μεγέθους ενός συμβατικού ηλεκτροκινητήρα, αποδίδει διπλάσια ροπή.

Mercedes-Benz

Ο κινητήρας της Yasa ζυγίζει μόλις 17,3 kg κι αποδίδει μέγιστη ισχύ 150 ίππων και 300 Nm στα μοντέλα της Lamborghini. Με διάμετρο μόλις 295 mm, ψύχεται με λάδι κι έχει μέγιστη ταχύτητα περιστροφής τις 10.000 rpm. Στην περίπτωση της Temerario, υπάρχει ένας τρίτος κινητήρας Yasa τοποθετημένος στο πίσω μέρος. Η Revuelto διαθέτει επίσης αντίστοιχης τεχνολογίας ηλεκτρομοτέρ τοποθετημένο στο πίσω μέρος, αλλά παρέχεται από τη Mahle.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mercedes-Benz, ενσωματώνει τα φρένα στον ηλεκτροκινητήρα

Τα δύο μοντέλα της Sant’Agata δεν είναι τα πρώτα μοντέλα δρόμου που χρησιμοποιούν τους κινητήρες αξονικής ροής της Yasa. Αυτός ο τίτλος πηγαίνει στην Koenigsegg Regera, η οποία μπήκε στην παραγωγή το 2016. Η SF90 Stradale κι η 296 GTB της Ferrari την ακολούθησαν λίγα χρόνια αργότερα. Το επόμενο έτος, το πρώτο 100% ηλεκτρικό μοντέλο του Μαρανέλο αναμένεται να χρησιμοποιεί κινητήρες που έχουν αναπτυχθεί ενδοεταιρικά.

 




Δημοσιεύτηκε ! 2024-11-25 15:48:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button