
Η Ford θέλει να βάλει χειροκίνητο κιβώτιο στα EV
Η πρόσφατη κατοχύρωση πατέντας της Ford αποκαλύπτει ένα χειροκίνητο λεβιέ ταχυτήτων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που υπόσχεται να προσφέρει στους οδηγούς την αίσθηση μιας πραγματικής αλλαγής ταχυτήτων. Ακόμα κι αν οι σχέσεις μετάδοσης είναι εικονικές.
Η ιδέα δεν είναι καινούργια, μιας και το Μπλε Οβάλ δουλεύει εδώ και περίπου δύο χρόνια γύρω από την υλοποίησή της. Σύμφωνα με την πατέντα που δημοσιεύθηκε στις 20 Μαρτίου, το σύστημα βασίζεται σε ηλεκτρονικά ελεγχόμενες προσομοιώσεις, όπου οι κινήσεις του επιλογέα στέλνουν σήματα για τη μεταβολή της ισχύος του κινητήρα.
Αυτό δημιουργεί την ψευδαίσθηση μιας αλλαγής σχέσης, διακόπτοντας στιγμιαία την παροχή ροπής, όπως θα συνέβαινε σε ένα συμβατικό χειροκίνητο κιβώτιο.
Για την Ford η οδηγική απόλαυση δεν είναι μόνο θέμα ταχύτητας, αλλά πάνω από όλα αίσθησης
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ BYD, νέος ηλεκτροκινητήρας που στροφάρει στις 30.000 rpm
Η Ford δεν είναι η πρώτη εταιρεία που επιχειρεί να ενσωματώσει στοιχεία παραδοσιακής οδήγησης σε ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Η Hyundai με το Ioniq 5 N εισήγαγε paddles που μιμούνται τις αλλαγές ταχυτήτων, ενώ η Toyota δοκιμάζει ένα σύστημα με πλήρως λειτουργικό συμπλέκτη, που θα λειτουργεί όπως ακριβώς στα θερμικά αυτοκίνητα. Κοινώς, αν δεν τον χρησιμοποιείς σωστά, το αυτοκίνητο θα σβήνει.
Το πρότζεκτ της Ford όμως είναι διαφορετικό. Μιας και δεν πρόκειται απλά για έναν στατικό λεβιέ. Το σύστημα διαθέτει μικρούς ηλεκτροκινητήρες στη βάση, που προσφέρουν ανάδραση δύναμης, δονήσεις και αντίσταση, προσομοιώνοντας την αίσθηση ενός πραγματικού μηχανικού κιβωτίου. Όταν ο οδηγός αλλάζει σχέση, η αίσθηση σύμφωνα με την αμερικανική φίρμα είναι παρόμοια με εκείνη ενός θερμικού αυτοκινήτου.
Ένα ακόμη ξεχωριστό στοιχείο είναι πως το σύστημα μπορεί να προσαρμόζεται στις ανάγκες του οδηγού. Αυτό σημαίνει πως αν κάποιος προτιμά την απλότητα και την ησυχία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να οδηγήσει χωρίς τον εικονικό επιλογέα.
Η Ford κατέθεσε την πατέντα το 2023, κάτι που δείχνει ότι αυτή η τεχνολογία δεν είναι απλώς μια τυχαία σκέψη, αλλά ένα μια ιδέα που οι άνθρωποι της φίρμας μελετάνε εδώ και καιρό. Ωστόσο, δεν υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση για το αν και πότε θα περάσει σε κάποιο μοντέλο παραγωγής.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν και κατά πόσο μια τέτοια καινοτομία μπορεί πραγματικά να αλλάξει την αντίληψη των παραδοσιακών οδηγών για την ηλεκτροκίνηση. Οι οποίοι συχνά τονίζουν ότι τα EV, παρά την ταχύτητά και την ροπή τους στερούνται συναισθήματος και αλληλεπίδρασης με τον οδηγό. Για την Ford η οδηγική απόλαυση δεν είναι μόνο θέμα ταχύτητας, αλλά πάνω από όλα αίσθησης. Αυτή ακριβώς τη φιλοσοφία θέλει να ακολουθήσει και στην εποχή του εξηλεκτρισμού. Το εγχείρημα μόνο εύκολο δεν είναι. Αναμφίβολα όμως η Ford έχει το know how.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-25 01:34:00