
Η Audi επανεξετάζει το τέλος των θερμικών κινητήρων
Η Audi ενδέχεται να μην κυκλοφορήσει το τελευταίο θερμικό της μοντέλο το 2026, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί και θα χρησιμοποιήσει τη φετινή χρονιά για να αποφασίσει ένα νέο χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή κατάργηση των ICE αυτοκινήτων.
Η γερμανική μάρκα είχε ανακοινώσει ότι το τελευταίο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα λανσαριστεί το 2026 –με πιθανότερο υποψήφιο την επόμενη γενιά του Audi Q7– και θα αποσυρθεί από την αγορά το 2032. Ωστόσο, οι διαφορετικοί ρυθμοί υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης σε βασικές παγκόσμιες αγορές ενδέχεται να οδηγήσουν στην παράταση ζωής των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων μοντέλων της.
«Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα διαρκέσει περισσότερο από όσο είχαμε αρχικά σχεδιάσει», d;hlvseo o CEO της Audi, Gernot Döllner
Μιλώντας στην ετήσια παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας, ο CEO της Audi, Gernot Döllner, τόνισε τη συνεχιζόμενη σημασία των θερμικών κινητήρων και τη σημαντική επένδυση της εταιρείας στη νέα γενιά υβριδικής τεχνολογίας.
«Σε όλες τις παγκόσμιες αγορές, θα επανεξετάσουμε τη διάρκεια ζωής των κινητήρων εσωτερικής καύσης», τόνισε χαρακτηριστικά. «Το 2032 ήταν η ημερομηνία που είχαμε ανακοινώσει, αλλά πρέπει να επαναξιολογήσουμε αυτές τις προθεσμίες».
Εξηγώντας ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση «θα διαρκέσει περισσότερο από όσο είχαμε αρχικά σχεδιάσει», ο Döllner επεσήμανε ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο μεσοπρόθεσμα, κυρίως ως βάση για τα υβριδικά συστήματα κίνησης.
Η Audi θα παρουσιάσει την άλλη εβδομάδα το νέο plug-in hybrid Audi A5, ως ένα από τα δέκα νέα PHEV μοντέλα που θα λανσαριστούν μέσα στο 2025. Σύντομα θα ακολουθήσουν οι plug-in hybrid εκδόσεις των Audi A3, A6, Q5 και της επερχόμενης νέας γενιάς του Audi Q3.
Επιπλέον, τα νέα Audi Q7 και Q9 –το δεύτερο θα απευθύνεται κυρίως στην αγορά των ΗΠΑ– αναμένεται να προσφέρονται και σε PHEV εκδόσεις, όταν λανσαριστούν τα επόμενα χρόνια.
Ο Döllner επιβεβαίωσε ότι τα τελευταία μοντέλα της Audi με θερμικούς κινητήρες προγραμματίζεται να παραμείνουν στην αγορά μέχρι και το τέλος της δεκαετίας, με την εταιρεία να είναι έτοιμη να επεκτείνει περαιτέρω τον κύκλο ζωής τους εφόσον υπάρχει ζήτηση και το επιτρέπει η νομοθεσία.
«Συνολικά, μια επέκταση της διάρκειας ζωής των θερμικών κινητήρων θα έχει θετική επίδραση στο επιχειρηματικό μας μοντέλο», σημείωσε.
Το 2024, τα ηλεκτρικά οχήματα αντιστοιχούσαν σε λιγότερο από το 10% των παγκόσμιων πωλήσεων της Audi. Ως εκ τούτου, η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στη διατήρηση μιας «ευέλικτης γκάμας συστημάτων κίνησης», προκειμένου να μην χάσει μερίδιο αγοράς έναντι των ανταγωνιστών της.
Ο Döllner αναγνώρισε επίσης τη σημασία των πετρελαιοκινητήρων στη σημερινή αγορά, ξεκαθαρίζοντας όμως ότι η Audi «δεν θα επενδύσει σημαντικά σε νέες γενιές ντίζελ».
Τα υπάρχοντα TDI σύνολα της εταιρείας συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές Euro 7 της ΕΕ και θα συνεχίσουν να είναι διαθέσιμα «όσο μπορούμε να τα παράγουμε και να τα διαθέτουμε στην αγορά».
«Δεν θα επεκτείνουμε τη γκάμα των ντίζελ κινητήρων μας –αν δούμε τους αριθμούς, η ζήτηση μειώνεται– αλλά παραμένει σημαντικό κομμάτι για εμάς, οπότε θα διατηρήσουμε την ευελιξία μας σε αυτόν τον τομέα», κατέληξε ο Döllner.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-19 12:27:00