Auto

Η Alpine A390 έρχεται τον Μάιο για να κοντράρει την Porsche Macan

Η Alpine δημοσίευσε νέες φωτογραφίες της A390, αποκαλύπτοντας παράλληλα σημαντικές λεπτομέρειες για το νέο της μοντέλο, λίγο πριν την επίσημη παρουσίασή του στις 27 Μαΐου.

Το νέο crossover έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά σε σχέση με το σχεδιαστικό πρωτότυπο που παρουσιάστηκε το 2024 στην έκθεση του Παρισιού. Το συγκεκριμένο πρωτότυπο είχε χαρακτηριστεί ως «ένα μεγαλύτερο A110 για πέντε», συνδυάζοντας έναν φουτουριστικό fastback σχεδιασμό με αυτό που η Alpine θεωρεί ως την κορυφαία οδηγική συμπεριφορά της κατηγορίας.

Ο γενικός σχεδιασμός έχει μεταφερθεί και στο πρωτότυπο εξέλιξης, το οποίο διατηρεί το εμπνευσμένο από τα αγωνιστικά του Le Mans πτερύγιο που εκτείνεται κατά μήκος του κέντρου του αμαξώματος, καθώς και την επιθετική μπροστινή LED φωτεινή λωρίδα.

Οι διαστάσεις του πρωτοτύπου ανάπτυξης είναι 4,62 m σε μήκος, 1,89 m σε πλάτος και 1,53 m σε ύψος, καθιστώντας το ελαφρώς μικρότερο από την Porsche Macan Electric.

Το Alpine A390 θα έχει ίδιο οδηγικό χαρακτήρα με τα κουπέ A110

Αυτή τη στιγμή, η A390 υποβάλλεται σε σκληρές χειμερινές δοκιμές στη Λαπωνία. Η Alpine υποστηρίζει ότι, ακόμη και σε θερμοκρασίες που φτάνουν τους -40°C, το αυτοκίνητο εξακολουθεί να διατηρεί υψηλή απόδοση.

Επιπλέον, το χαμηλής πρόσφυσης έδαφος της περιοχής αξιοποιείται για τη βελτιστοποίηση των συστημάτων κατανομής ροπής και ελέγχου της ευστάθειας. Αυτά τα συστήματα είναι κρίσιμα ώστε το A390 να προσφέρει την ίδια οδηγητική αίσθηση με το καθαρόαιμο σπορ A110.

Η A390 παραγωγής θα βασίζεται στην πλατφόρμα AmpR Medium EV της Renault, καθιστώντας το συγγενικό μοντέλο του Renault Megane E-Tech. Στόχος της Alpine είναι να τοποθετήσει το crossover της ως άμεσο ανταγωνιστή της Porsche Macan EV. Το σύστημα κίνησης θα περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα και δύο στον πίσω.

Η Alpine συγκρίνει το A110 Coupé με το crossover A390, υποστηρίζοντας ότι οι τρεις κινητήρες, σε συνδυασμό με τα συστήματα κατανομής ροπής και ευστάθειας, δημιουργούν την αίσθηση οδήγησης ενός ελαφριού και ευέλικτου κουπέ. Το ίδιο σύστημα πρόκειται να χρησιμοποιηθεί και στο μελλοντικό ηλεκτρικό A110.

«Τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σχεδιασμένα κυρίως για ευθείες. Εδώ, η αίσθηση οδήγησης είναι παρόμοια με εκείνη του A110, κυρίως χάρη στο σύστημα κατανομής ροπής», τονίζει ο Antony Villain, επικεφαλής σχεδιασμού της Alpine.

Alpine A390
Θυμίζουμε ότι το αρχικό σχεδιαστικό πρωτότυπο της A390 έχει δεχθεί επιρροές από το Apenglow του 2022, το οποίο αποτελεί τη βάση για όλα τα μελλοντικά μοντέλα της Alpine.

Ένα χαρακτηριστικό που θα διατηρηθεί και στην έκδοση παραγωγής είναι το μπλε φως που ανάβει στους τροχούς όταν ενεργοποιείται το σύστημα κατανομής ροπής.

Αντίθετα, κάποια στοιχεία που δεν θα περάσουν στην τελική έκδοση της A390 περιλαμβάνουν τις πόρτες τύπου suicide και τη φωτιζόμενη πίσω λωρίδα LED, η οποία λειτουργεί και ως ενεργό σπόιλερ με δυνατότητα προσαρμογής έως και 80 mm για μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης. Επίσης, το φουτουριστικό εσωτερικό του πρωτοτύπου, εμπνευσμένο από τα μονοθέσια της Formula 1, δεν θα περάσει στην παραγωγή.

Λογικό, μιας και έχει σχεδιαστεί γύρω από ένα υδραυλικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, το οποίο μπορεί να μετατραπεί από συμβατικό σε μπάκετ τύπου F1. Τα πεντάλ ανασηκώνονται, ενώ το τιμόνι μικραίνει και προβάλλει πρόσθετες πληροφορίες, όπως τις καιρικές συνθήκες.

Το κάθισμα του συνοδηγού προσφέρει παρόμοια εμπειρία, χωρίς όμως τη δυνατότητα μεταβολής της θέσης του. Επιπλέον, μια οθόνη μπροστά από τον συνοδηγό παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον δρόμο, μετατρέποντάς τον –σύμφωνα με τον Villain– σε «πραγματικό συνοδηγό και όχι απλά επιβάτη».

Alpine A390
Επιστρέφοντας στην Α390 που θα δούμε να κυκλοφορεί στους δρόμους, η Alpine γνωρίζει ότι η μπαταρία του δεν θα είναι η πιο ισχυρή ούτε αυτή με την μεγαλύτερη εμβέλεια στην κατηγορία του. Αυτό στο οποίο στοχεύει η γαλλική εταιρεία είναι στο να έχει το πιο ελαφρύ αυτοκίνητο από όλους τους ανταγωνιστές του.

Όπως προαναφέραμε, η επίσημη παρουσίαση του νέου Alpine θα γίνει στις 27 Μαΐου και θα λανσαριστεί στην αγορά με τιμή που, ανάλογα την αγορά, θα πλησιάζει ή και θα ξεπερνά το εξαψήφιο νούμερο. Ανταγωνιζόμενο, την κορυφαία έκδοση της Porche Macan Electric, την Turbo, που στην ελληνική αγορά κοστίζει περίπου €120.000.

 




Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-05 19:33:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button