Η φυγή Tavares αναθερμαίνει τις σχέσεις Stellantis-Ιταλίας
Η ξαφνική παραίτηση του Carlos Tavares από τον όμιλο Stellantis δεν φαίνεται να… στεναχώρησε ιδιαίτερα την ιταλική κυβέρνηση. Πηγές κοντά στην ηγεσία της χώρας τονίζουν πως πλέον έφτασε η κατάλληλη στιγμή να εξομαλυνθούν οι σχέσεις των δύο πλευρών, διασφαλίζοντας την ισχυρή παρουσία του ομίλου στην Ιταλία.
Μετά τις εντάσεις του τελευταίου διαστήματος η Ιταλίδα πρωθυπουργός, Giorgia Meloni, φαίνεται διατεθειμένη να επιστρέψει στο τραπέζι τον συνομιλιών με τον όμιλο Stellantis, μετά την αποχώρηση του Carlos Tavares. «Αξιολογούμε τις οικονομικές υποθέσεις με βάση την αξία τους. Αυτό ισχύει τόσο για τον όμιλο Stellantis όσο και για κάθε άλλη εταιρεία που δραστηριοποιείται στην Ιταλία. Εάν η προσέγγιση είναι εποικοδομητική, εάν υπάρχει διάθεση να διατηρηθούν εργοστάσια και θέσεις εργασίας, από την πλευρά μας θα είμαστε έτοιμοι να κάνουμε αυτό που μας αναλογεί», τόνισε η Meloni στο πλαίσιο ομιλίας της σε πρόσφατη πολιτική εκδήλωση.
Ο όμιλος Stellantis είναι ο μοναδικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Ιταλία και o Tavares έχει δεσμευτεί στο παρελθόν να αυξήσει την τοπική παραγωγή σε ένα εκατομμύριο μονάδες ετησίως. Μια σημαντική αύξηση από τα περίπου 750.000 αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν πέρυσι.
Η παραίτηση του Carlos Tavares μάλλον ήρθε… κουτί στην ιταλική κυβέρνηση, η οποία βλέπει σαφώς πιο πρόσφορο έδαφος στις συνομιλίες της με τον όμιλο Stellantis
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γιατί η Alfa Romeo Milano εξαγρίωσε τους Ιταλούς;
Παρόλα αυτά, οι προστριβές ανάμεσα σε Stellantis και κυβέρνηση ήταν αρκετές. Θυμίζουμε πως ο όμιλος δέχτηκε σφοδρά πυρά τόσο από την κυβέρνηση όσο και από τα ιταλικά συνδικάτα, όταν αποφάσισε να μεταφέρει μέρος της παραγωγής του εκτός Ιταλίας. Ως εκ τούτου η ηγεσία της Ιταλίας έχει χτυπήσει την πόρτα Κινέζων κατασκευαστών, προσπαθώντας να τους πείσει να δημιουργήσουν εγκαταστάσεις παραγωγής στη χώρα, δεδομένης της στόχευσης της κυβέρνησης για ετήσια παραγωγή τουλάχιστον ενός εκατομμυρίου αυτοκινήτων στην Ιταλία
Να αναφέρουμε επίσης πως τον Ιούλιο, η ιταλική κυβέρνηση εξέτασε την κατάσχεση δύο αδρανών φιρμών από το χαρτοφυλάκιο του ομίλου: Της Autobianchi και της Innocenti. Oι τοπικοί νόμοι επιτρέπουν στην κυβέρνηση να αποκτήσει ιστορικές μάρκες που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί για τουλάχιστον πέντε χρόνια. Με τους Ιταλούς να απευθύνονται και πάλι στους Κινέζους.
Ο Ιταλός υπουργός Βιομηχανίας, Adolfo Urso, τοποθετήθηκε μέσω Reuters λέγοντας πως «ο όμιλος Stellantis πρέπει να αναλάβει τη δέσμευσή του προς την Ιταλία και να προασπίσει τα τοπικά της συμφέροντα». Κάτι που θεωρεί πέρα για πέρα εφικτό, μετά την αποχώρηση του Tavares: «Ο Tavares δεν καταλάβαινε την πραγματικότητα και είμαστε πεπεισμένοι πως κάτι τέτοιο δεν θα ξανασυμβεί» κατέληξε ο Ιταλός υπουργός.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Kι όμως, η Alfa Romeo Milano αλλάζει όνομα!
Το σίγουρο είναι πως οι δύο πλευρές θα κάτσουν στο τραπέζι, ξεκινώντας τον κύκλο συνομιλιών τους από νέα βάση. Η ιταλική κυβέρνηση εξετάζει την παροχή πρόσθετων κινήτρων προς τον όμιλο. Υπό αυτό το πρίσμα φαίνεται πως ήδη έχουν ξεκινήσει ζυμώσεις για την παραγωγή νέων μοντέλων στην Ιταλία. Για του λόγου το ασφαλές, ο CΟΟ του ομίλου για την ευρωπαϊκή αγορά, Jean-Philippe Imparato ανακοίνωσε πως η νέα γενιά του FIAT 500 (με θερμικούς κινητήρες) θα έρθει μέχρι το 2033 και θα κατασκευάζεται και αυτή στην μονάδα του Mirafiori.
Η εξομάλυνση των σχέσεων ανάμεσα στην Ιταλία και τον όμιλο Stellantis μόνο ήσσονος σημασίας δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Αρκεί να αναλογιστούμε πως οι θέσεις εργασίας του ομίλου στην Ιταλία ανέρχονται σε 45.000.
Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-16 16:09:00