Auto

Η φανταστική συλλογή αυτοκινήτων του Mr. Bean

Οι περισσότεροι γνωρίζουμε τον Ρόουαν Άτκινσον ως ηθοποιό και συγκεκριμένα ως «Mr. Bean». Για την ακρίβεια, λίγοι θυμούνται το πραγματικό του όνομα, καθώς ο ιδιότροπος και αστείος χαρακτήρας που τον ακολούθησε σε μεγάλο μέρος της καριέρας του είναι το σήμα κατατεθέν.

Αλλά πέρα από ταλαντούχος ηθοποιός, ο Βρετανός είναι και φανατικός φίλος των αυτοκινήτων. Στη ζωή του, πάρα πολλά έχουν περάσει από τα χέρια και το γκαράζ του, από βίνταζ μοντέλα, σε sportscar, hypercar και πολυτελή SUV.

Επίσης, είναι λάτρης της γρήγορης οδήγησης όπως αποδεικνύουν οι συμμετοχές του σε event, όπως το UK GT Turbo Cup όπου οδήγησε ένα Renault 5 GT Turbo ή οι αναβάσεις του στο Goodwood.

Στο τελευταίο βρέθηκε και το 2024, εκεί όπου ήταν και το eportal.gr, καθώς ήταν προσκεκλημένος της Toyota, για να οδηγήσει ένα υδρογονοκίνητο Yaris.

Αφήνοντας την καριέρα και τις οδηγικές του εμπειρίες στην άκρη, ας δούμε μερικά εκ των πολύ ξεχωριστών αυτοκινήτων που είτε είχε είτε έχει ακόμα, από το παλαιότερο στο νεότερο.

BMW 328 Roadster (1939)

Το παλαιότερο αυτοκίνητο στη συλλογή του Άτκινσον είναι μία BMW 328 Roadster του 1939. Ένα κομψό sportscar με δίλιτρο εξακύλινδρο απόδοσης 80 ίππων.



Η γερμανική εταιρεία το κατασκεύαζε επί πέντε χρόνια, καθώς το 1940 ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος έπαυσε βίαια τη βιομηχανική παραγωγή.

Μία BMW 328 Roadster κατάφερε εκείνη την εποχή να κερδίσει το περίφημο Mille Miglia, ένας αγώνας στον οποίο συμμετείχε και ο Άτκινσον με την προσωπική του 328 Roadster το 2011.

Jaguar Mark VII (1951)

Το δεύτερο παλαιότερο αυτοκίνητο στη συλλογή του Βρετανού είναι μία Jaguar Mark VII, την οποία επίσης έχει δοκιμάσει σε πίστα ως αγωνιζόμενος και μάλιστα πολλές φορές.



Η παραγωγή της μετράται από το 1950 έως το 1956 και γενικά θεωρείται ένα από τα επιτυχημένα αυτοκίνητα αγώνων της εποχής. Κινούταν χάρη σε έναν εξακύλινδρο των 3,5 λίτρων που είχε μεγάλη ισχύ για την εποχή στους 162 ίππους.

Ford Falcon Sprint (1964)

Το επόμενο αυτοκίνητο του Άτκινσον στη λίστα μας έχει επίσης διανύσει πολλά χιλιόμετρα σε πίστες. Δυστυχώς, όμως, ενεπλάκη σε ατύχημα στο Goodwood Revival του 2014 και αφότου επισκευάστηκε, ο διάσημος ηθοποιός το πούλησε για 77.000 δολάρια.



Το Falcon Sprint ήταν το πιο ξεχωριστό Falcon που υπήρχε, καθώς διέθετε το πακέτο Sprint που διατέθηκε από το 1964. Με αυτό, ο κινητήρας άλλαζε από εξακύλινδρο εν σειρά σε V8 των 4,3 λίτρων και απόδοση 166 ίππους.

Aston Martin V8 Vantage (1977)

Δε θα μπορούσαμε στη λίστα να μη συναντήσουμε ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει πρωταγωνιστήσει μαζί με τον Ρόουαν Άτκινσον σε ταινία. Ο λόγος για την Aston Martin V8 Vantage η οποία τον συνόδευσε στο «Johnny English Strikes Again» του 2018.



Όπως προδίδει και το όνομά της, έπαιρνε ώθηση από έναν V8 χωρητικότητας 5,3 λίτρων με μέγιστη ισχύ 395 ίππους. Όταν λανσαρίστηκε, την χαρακτήρισαν ως «το πρώτο supercar των Βρετανών» και θα έμενε σε γραμμή παραγωγής της Aston Martin για πολλά χρόνια και συγκεκριμένα μέχρι το 1989.

Aston Martin V8 Zagato (1986)

Έχοντας ως βάση την V8 Vantage, η ειδική σε εξατομικευμένα αμαξώματα μοντέλων της Aston Martin, Zagato δημιούργησε την V8 Zagato υιοθετώντας μοντέρνα σχεδιαστικά στοιχεία της εποχής.



Το 2001, ο Άτκινσον δυστυχώς τράκαρε οδηγώντας την στην Croft Circuit. Οι επισκευές του κόστισαν 270.000 δολάρια και μετά την πούλησε σε δημοπρασία όπου έπιασε 150.000 δολάρια βγαίνοντας ζημιωμένος.

Lancia Delta HF Integrale (1989/ 1993)

Ομολογουμένως, η Lancia Delta HF Integrale είναι ένας θρύλος των ράλι και ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα μοντέλα στην ιστορία του motorsport και όχι μόνο.



Ουκ ολίγοι την λατρεύουν μέχρι και σήμερα και ο Ρόουαν Άτκινσον δεν αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα όταν μιλάμε για την έκδοση HF που το όνομα συνδέθηκε με το WRC.

Η πρώτη φορά που ο Βρετανός ηθοποιός απέκτησε την HF Integrale ήταν το 1989, πριν αργότερα την ανταλλάξει με την αντίστοιχη 16βάλβιδη. Περίπου 20 χρόνια αργότερα, αγόρασε την τρίτη του Delta, μία HF Integrale Evo II του 1993 η οποία τελικά πουλήθηκε σε δημοπρασία το 2023.

Lancia Thema (1989)

Αποδεδειγμένος λάτρης των Lancia, ο Άτκινσον δεν έμεινε μόνο στις Delta Integrale, αφού το 1989 αγόρασε μία καινούργια Thema πρώτης γενιάς.



Η παραγωγή της διακόπηκε το 1994 και η Lancia αναβίωσε το μοντέλο ως Chrysler 300C το 2011, αλλά για μόλις τρία χρόνια.

Η Lancia Thema του Άτκινσον πάντως ήταν η 8.32, με το 8 να προσδιορίζει τους κυλίνδρους και το 32 τις βαλβίδες. Το σεντάν έπαιρνε ώθηση από τον V8 των 2,9 λίτρων της Ferrari που έδινε μέγιστη ισχύ 215 ίππους.

Mercedes-Benz 500E (1991/ 1993)

Όπως και με την Lancia Delta HF Integrale, ο Ρόουαν Άτκινσον έχει αγοράσει δύο φορές την Mercedes-Benz 500E. Αρχικά, πήρε μία ολοκαίνουργια το 1991 την οποία πούλησε τέσσερα χρόνια αργότερα.



Με κάποιον τρόπο, το 2015 απέκτησε ξανά μία, αυτή τη φορά μοντέλο του 1993. Ωστόσο, η ιστορία περιπλέκεται περισσότερο όταν μάθεις πως το 2017 αγόρασε πίσω την πρώτη του Mercedes-Benz 500E και λίγο αργότερα πούλησε τη δεύτερη του 1993 σε δημοπρασία, μαζί με τη Lancia Thema.

Από την τελευταία πώληση, ο Άτκινσον απέσπασε 88.000 δολάρια και αργότερα πούλησε και το μοντέλο του 1991. Το απίστευτο είναι πως πιο μετά άλλαξε ξανά γνώμη και αγόρασε… ακόμα μία 500E του ’93. Μία ιστορία όπου τον λες και… αυθόρμητο το λιγότερο, αν όχι αναποφάσιστο.

McLaren F1 (1997)

Ο Ρόουαν Άτκινσον ήταν ένας από τους 72 τυχερούς που είχαν την ευκαιρία να αγοράσουν την πολιτική έκδοση της McLaren F1. Δυστυχώς, όμως, η «σχέση» αυτή αποδείχθηκε ζημιογόνα και κοστοβόρα.



Την απόλαυσε για δύο χρόνια, πριν το 1999 εμπλακεί σε ατύχημα όπου προκάλεσε ζημιά στο καπό, καθώς εμβόλισε ένα άλλο αυτοκίνητο. Το 2011, είχε ένα πιο σοβαρό ατύχημα, όπου τράκαρε σε ένα δέντρο και μία πινακίδα τραυματίζοντας τον ώμο του.

Η McLaren F1 του Βρετανού κωμικού έπαθε σοβαρές ζημιές αυτή τη φορά, πιάνοντας μέχρι και φωτιά και το κόστος των επισκευών ανήλθε συνολικά στο 1 εκατομμύριο δολάρια.

Ο Άτκινσον αποχωρίστηκε το προηγμένο για την εποχή του hypercar το 2015, όταν και το πούλησε σε ιδιωτική αντιπροσωπία έναντι 12,2 εκατομμυρίων δολαρίων.

Land Rover Defender 110 Heritage (1988)

Το πρώτο SUV της λίστας με την κολεξιόν του Ρόουαν Άτκινσον δε θα μπορούσε να μην είναι πολυτελές και φυσικά βρετανικό. Ο λόγος για τη σπέσιαλ έκδοση Heritage του Land Rover Defender, το οποίο ο «Mr. Bean» απέκτησε το 1988.



Το εμβληματικό μοντέλο έπαιρνε ώθηση από τον Td5 turbo diesel των 2,2 λίτρων που τότε η απόδοσή του έφτανε τους 124 ίππους. Από τις δύο επιλογές χρωμάτων, ο Βρετανός ηθοποιός επέλεξε το ανοιχτό «παστέλ» πράσινο τόσο για το αμάξωμα, όσο και για τις αλουμινένιες ζάντες.

Honda NSX (2002)

Το πρώτο ιαπωνικό αυτοκίνητο που βρίσκουμε στη συλλογή του Άτκινσον είναι ένα από τα πλέον εμβληματικά που μας έχουν έρθει από την Άπω Ανατολή.



Συνδύαζε εμφάνιση, στιλ, επιθετική σπορ συμπεριφορά και απόδοση. Η Honda κατασκεύαζε την πρώτη γενιά επί 15 χρόνια, πριν το διακόψει για άλλα δέκα χρόνια το δούμε ξανά το διάστημα 2016-2022.

Αυτό του 2002 πάντως που είχε και ο Άτκινσον είχε αρκετές ιδιαιτερότητες, όπως τους αναδυόμενους προβολείς, τον μεγαλύτερο εμπρός προφυλακτήρα και μία πιο σπορ ανάρτηση.

Rolls-Royce Phantom Drophead (2011)

Το Phantom Drophead δημιουργήθηκε για να γιορτάσει η Rolls-Royce 100 χρόνια «ζωής» το 2004. Η παραγωγή του ξεκίνησε το 2007 και έπαψε το 2016.



Ο Άτκινσον αγόρασε το δικό του το 2011, αλλά ήταν πιο ξεχωριστό από τα άλλα, καθώς ο V12 των 6,7 λίτρων αντικαταστάθηκε με έναν V16. Αξίζει να υπενθυμίσουμε, πως ο Βρετανός οδήγησε μία Phantom Coupe με αυτόν τον κινητήρα στο «Johnny English Reborn».

Bentley Mulsanne Birkin Edition (2014)

Στη συλλογή του, ο Άτκινσον φυσικά έχει και Bentley αλλά όχι οποιαδήποτε. Η Mulsanne Birkin Edition αποτελεί ωδή στον οδηγό αγώνων, Tim Birkin.



Ξεχωρίζει από τις στάνταρ εκδόσεις με τον αναβαθμισμένο εξοπλισμό άνεσης και ψυχαγωγίας, όπως οι πίσω οθόνες, το ηχοσύστημα Naim και hotspot. Μόλις 22 μονάδες βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής και καθένα είχε μία μεταλλική πλακέτα  μαρσπιέ των θυρών.

Mercedes-Benz SLS AMG (2014)

Το νεότερο αυτοκίνητο που έχει αγοράσει ο Ρόουαν Άτκινσον δεν είναι άλλο από την Mercedes-Benz SLS AMG. Σχεδιάστηκε με τη βοήθεια του πρώην οδηγού F1, Ντέιβιντ Κούλθαρντ και αντικατέστησε την SLR McLaren.



Για την Mercedes, είναι ένα ιστορικό μοντέλο, διότι ήταν η πρώτη «Merc» που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου από το τμήμα AMG.

Έπαιρνε ώθηση από έναν V8 των 6,2 λίτρων ο οποίος είχε μέγιστη απόδοση 570 ίππους. Ο Βρετανός ηθοποιός την παρήγγειλε στο χρώμα «Le Mans Red», εμπνευσμένο από τον ομώνυμο 24ωρο αγώνα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-23 21:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button