Υγεία

Η ανάδειξη μία διαφορετικής οπτικής γύρω από το φάρμακο

Το 4ο Reputation Pharma, το συνέδριο για την εικόνα και τη φήμη του φαρμακευτικού κλάδου, οργανώνεται στις 2 Απριλίου με τίτλο «Transforming Karma», από το Ινστιτούτο Πολιτικής Υγείας και την εταιρεία επικοινωνίας Reputation Unique.

Με αυτή την αφορμή μιλήσαμε με τον Κυριάκο Σουλιώτη, Καθηγητή Πολιτικής Υγείας και Κοσμήτορα της Σχολής Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και τον Μάνο Σιφονιό, Γενικό Διευθυντή της εταιρείας Reputation Unique.

Ποιος είναι ο στόχος ενός Συνεδρίου για τη φήμη και ειδικότερα στον Φαρμακευτικό κλάδο;

Κ.Σ. «Το συνέδριο αυτό, το οποίο διενεργείται κάθε δύο χρόνια, έχει ως στόχο την ανάδειξη μία διαφορετικής οπτικής γύρω από το φάρμακο, στη βάση ερευνητικών τεκμηρίων, καθώς κάθε φορά παρουσιάζονται νέες, πρωτότυπες έρευνες γύρω από το θέμα. Προφανώς η φήμη δεν είναι αυτοσκοπός, ιδίως σε μία αγορά στην οποία η επιλογή του «προϊόντος» δεν γίνεται άμεσα από τον καταναλωτή αλλά, λόγω της ασυμμετρίας πληροφόρησης, από τον επαγγελματία που διαθέτει την ειδική γνώση για μια τέτοια απόφαση, δηλαδή τον γιατρό. Ωστόσο, η (καλή) φήμη μιας εταιρείας που δραστηριοποιείται στον τομέα του φαρμάκου, ενισχύει τόσο την ίδια όσο και τον κλάδο στο σύνολό του, ενώ αυξάνει και την εμπιστοσύνη του κοινού για τις διαθέσιμες στη χώρα θεραπευτικές επιλογές. Συμβάλλει δε στην υιοθέτηση μιας κουλτούρας συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων μερών, από τους ασθενείς, τους ιατρούς και τους φαρμακοποιούς, μέχρι τους πληρωτές αλλά και την κεντρική διοίκηση».

Μ.Σ. «Αν μπορούσα να το εξειδικεύσω, θα έλεγα ότι ο τίτλος του φετινού Συνεδρίου, προσδιορίζει και το φετινό στόχο του. H λέξη Kάρμα, παράγεται απ’ τη σανσκριτική ρίζα Kri και σημαίνει ενέργεια, πράξη, έργο. Δηλώνει φυσικά και τον γνωστό Νόμο του Κάρμα, σύμφωνα με τον οποίο «εισπράττουμε» αναπόφευκτα, το αποτέλεσμα των πράξεών μας. Είναι αλήθεια ότι η φαρμακοβιομηχανία παρά την προσφορά της δεν χαίρει της εκτίμησης που της αναλογεί, για μια σειρά λόγους που θα συζητηθούν στο Συνέδριο. Καταληκτικά θα συζητήσουμε για το ποιες είναι οι δράσεις που πρέπει να αναλάβει η φαρμακοβιομηχανία στον «δρόμο» της «ανταμοιβής», να βελτιώσει δηλ. τη φήμη της και να απαντήσουμε στο ερώτημα αν και κατά πόσο η (καλή) φήμη συμβάλει στις επιλογές του επαγγελματία υγείας- όταν φυσικά η αποτελεσματικότητα και η ασφάλεια είναι στα ίδια επίπεδα. Πιστεύω ότι θα προκύψουν απαντήσεις!»

Τι νεότερο θα υπάρχει στο φετινό πρόγραμμα;

Κ.Σ. «Νομίζω ότι το πλέον ενδιαφέρον και νέο είναι η έρευνα της MRB για την εικόνα του φαρμακευτικού κλάδου και τη διαχρονική της εξέλιξη, καθώς και τη σύγκρισή της με την εικόνα άλλων κλάδων. Ειδικά το τελευταίο θα δώσει την ευκαιρία στα στελέχη της φαρμακευτικής αγοράς να αξιοποιήσουν καλές πρακτικές άλλων τομέων, προκειμένου να αυξήσουν τη φήμη και την αναγνώριση της συμβολής του κλάδου τους στην υγεία, την οικονομία και την απασχόληση. Άλλωστε, ο τομέας του φαρμάκου αποτελεί ένα πεδίο στο οποίο η χώρα μας έχει ήδη επιδείξει σημαντική παρουσία, ενώ νέες επενδύσεις αναμένεται να αυξήσουν ακόμα περισσότερο την συνεισφορά του στην επίτευξη του στόχου της ανάπτυξης».

Μ.Σ. «Να προσθέσω ότι ολοκληρώνουμε μια έρευνα σε επικεφαλής των φαρμακευτικών εταιρειών που πέρα από πρωτότυπη, είναι και μοναδική και θα ανακοινωθεί στο Συνέδριο. Ευχαριστούμε ιδιοκτήτες, Γενικούς Διευθυντές και Διευθύνοντες Συμβούλους εταιρειών που μας έδωσαν το χρόνο τους για να μας μιλήσουν για την οπτική τους σε θέματα φήμης και να αξιολογήσουν φορείς του χώρου, αλλά και εταιρείες. Πέρα από τα νεότερα θα έχουμε και τα κλασσικά: Αφενός τα διαχρονικά ευρήματα της IMAR (Image Market Audit Report) αλλά και στοιχεία από έρευνες που γίνονται διεθνώς.

Ακόμη, στο φετινό πρόγραμμα που μπορείτε να δείτε στο reputationpharma.gr, έχουμε στρογγυλά τραπέζια που θα ενισχύσουν το διάλογο μεταξύ εταιρειών και stakeholders για θέματα εικόνας και φήμης που φαίνεται πως υπάρχει έλλειμμα. Τα ονόματα που ήδη έχουν «κλειδώσει» για να είναι μαζί μας εκτιμώ ότι το εξασφαλίζουν».

Τα βραβεία Reputation Pharma τι αφορούν;

Μ.Σ. «Κάθε φορά έχουμε διαφορετική θεματική. Π.χ., είχαμε το 2023 τις εταιρείες που «σκοράρουν» καλύτερα σε φήμη στο ευρύ κοινό. Εφέτος θα έχουμε βραβεία Αξίας και Εικόνας, με αναφορά σε επενδύσεις, καινοτομία και Ε.Κ.Ε., καθώς και το βραβείο για την κορυφαία προσωπικότητα των τελευταίων δεκαετιών στον κλάδο. Όλα είναι βραβεία αναγνώρισης! Επίσης να πω ότι το Συνέδριο τελεί -όπως και τα προηγούμενα- υπό την αιγίδα του ΣΦΕΕ, της ΠΕΦ και του PIF, κάτι που αναδεικνύει το ενδιαφέρον και επί τη ευκαιρία να ευχαριστήσουμε και τη Ναυτεμπορική για την χορηγία επικοινωνίας».


Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-14 15:55:00

Back to top button