
Ευρωπαϊκοί οργανισμοί πιέζουν την ΕΕ να μην χαλαρώσει τους κανόνες εκπομπών CO2
Δύο ευρωπαϊκές οργανώσεις που προωθούν την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και των σχετικών υποδομών στην Ευρώπη, ζητούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση να απορρίψει την πίεση των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών για χαλάρωση των στόχων εκπομπών CO2 για το 2025 και των σχετικών προστίμων.
Σε επιστολή που έστειλαν την Παρασκευή (21/2) στην Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, οι ομάδες τονίζουν ότι η Επιτροπή, που πρόκειται να παρουσιάσει τα σχέδιά της για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στις 5 Μαρτίου, δεν πρέπει να δεχτεί πιο αργή εφαρμογή των στόχων εκπομπών ούτε τη βάση των προστίμων σε πολυετή μέσο όρο. Αντίθετα, προτείνουν τα πρόστιμα να χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση της μετάβασης της Ευρώπης στα ηλεκτρικά οχήματα.
Η καθυστέρηση στους στόχους εκπομπών CO2 θα επιβραδύνει την πρόοδο στην ηλεκτροκίνηση και το μέλλον της Ευρώπης στην καινοτομία
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές, οι οποίοι αντιμετωπίζουν αυξημένο ανταγωνισμό από τις κινεζικές εταιρείες και ενδεχόμενους δασμούς από τις ΗΠΑ, ζητούν ανακούφιση από πρόστιμα που υποστηρίζουν ότι θα μπορούσαν να φτάσουν τα 15 δισ. ευρώ εάν οι στόλοι τους δεν πληρούν τα όρια εκπομπών CO2 το 2025.
Ωστόσο, οι E-Mobility Europe και ChargeUp Europe υποστηρίζουν ότι οποιαδήποτε ευελιξία που θα καθυστερούσε τους στόχους για το 2025 θα έθετε την Ευρώπη σε ακόμα μειονεκτικότερη θέση έναντι της Κίνας στον τομέα των EV και θα αποθάρρυνε τις επενδύσεις στην ανάπτυξη υποδομών φόρτισης, μπαταριών και παραγωγής.
Η E-Mobility Europe εκπροσωπεί κατασκευαστές EV, εταιρείες εφοδιαστικής αλυσίδας, ιδιοκτήτες στόλων και παρόχους υποδομών, ενώ η ChargeUp Europe επικεντρώνεται στη βιομηχανία φόρτισης EV. Μέλος και των δύο οργανώσεων είναι η Tesla.
Από την πλευρά τους, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες υποστηρίζουν ότι το πρόβλημα είναι η έλλειψη ζήτησης, εν μέρει λόγω των ανησυχιών των καταναλωτών για τις ανεπαρκείς υποδομές φόρτισης.
Ωστόσο, ο Aurelien de Meaux, διευθύνων σύμβουλος της Electra, απορρίπτει αυτό το επιχείρημα, επισημαίνοντας ότι οι σταθμοί φόρτισης της ΕΕ μπορούν να εξυπηρετήσουν πέντε έως επτά φορές περισσότερα οχήματα χωρίς να κορεστούν, ενώ ο τομέας επενδύει δισεκατομμύρια ευρώ στην επέκταση των υποδομών.
«Θα ήταν καταστροφή να οπισθοχωρήσουμε στην πολιτική», δήλωσε ο de Meaux.
Οι ομάδες τονίζουν ότι οι στόχοι για το 2025 είναι επιτεύξιμοι, επισημαίνοντας την κυκλοφορία 11 νέων μοντέλων κάτω των €25.000 και αύξηση των πωλήσεων EV κατά 40% τον Ιανουάριο του 2025.
Παράλληλα, ο de Meaux υποστηρίζει ότι οι εκτιμήσεις για πρόστιμα ύψους 15 δισ. ευρώ βασίζονται στις πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου του 2024 και είναι υπερβολικές, καθώς οι προβλέψεις δείχνουν πρόστιμα της τάξης των 4-6 δισ. ευρώ, που μπορούν να μειωθούν στο μισό μέσω της ανταλλαγής πιστώσεων με άλλες εταιρείες.
Τέλος, οι ομάδες στηρίζουν τους στόχους ή τα κίνητρα για τον εξηλεκτρισμό των εταιρικών στόλων, οι οποίοι αποτελούν περίπου το 60% των νέων πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ.
–
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-21 12:46:00