Ερχεται νέο κύμα αυξήσεων στα ασφάλιστρα υγείας και I.X.
Τις τελευταίες πινελιές για τη διαμόρφωση της τιμολογιακής πολιτικής που θα ακολουθήσουν το 2025 βάζουν αυτή την περίοδο οι διοικήσεις των περισσότερων ασφαλιστικών εταιρειών, με το γενικότερο μήνυμα να είναι πως στα πιο συνηθισμένα είδη καλύψεων, θα υπάρξουν ανατιμήσεις που ξεκινούν από το 5%-6% και συχνά θα σκαρφαλώνουν σε διψήφια ποσοστά.
Ήδη, εσωτερική εγκύκλιος μεγάλης ασφαλιστικής εταιρείας αναφέρεται σε σχεδιασμό αύξησης τιμολογίων του κλάδου υγείας που ουσιαστικά ξεκινά από το 6%-7% και σε συγκεκριμένες κατηγορίες συμβολαίων κινείται σε διψήφια ποσοστά, επικαλούμενη τον Ενιαίο Δείκτη Υγείας του ΙΟΒΕ που παρουσίασε αύξηση κατά 14,6%, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη μεταβολή από το 2011. Κάπως έτσι αναμένεται να προσαρμόσουν την τιμολογιακή τους πολιτική και οι υπόλοιπες εταιρείες.
Γενικότερα, οι ασφαλιστικές εταιρείες βρίσκονται αυτή την περίοδο σε περιβάλλον πίεσης, καθώς καλούνται από τη μια πλευρά να περιορίσουν το ύψος των ζημιών που καταγράφουν στο συγκεκριμένο κλάδο (λέγεται πως το 2024 μόνο μία εταιρεία μπήκε μέσα κοντά στα 80 εκατ. ευρώ) και από την άλλη πλευρά να διαχειριστούν τόσο τις αντιδράσεις των πελατών και των δικτύων τους, όσο και τις εντυπώσεις που δημιουργούνται στο ευρύ κοινό από τις θέσεις που παίρνουν πολιτικά κόμματα (βλέπε ΠΑΣΟΚ) και οργανώσεις (π.χ. ΕΚΠΟΙΖΩ).
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες θα υποχρεωθούν να προχωρήσουν φέτος σε νέες σημαντικές ανατιμήσεις, όταν πέρυσι είδαν αξιοσημείωτο ποσοστό των πελατών τους είτε να μην ανανεώνει τα συμβόλαιά του, είτε να επιλέγει πακέτα χαμηλότερων καλύψεων.
Αλμυρότερα όμως αναμένεται να είναι φέτος και τα συμβόλαια στον κλάδο αυτοκινήτου, με το ποσοστό αύξησης να προβλέπεται πως στις περισσότερες των περιπτώσεων θα είναι διψήφιο, για δύο λόγους:
- Πρώτον, επειδή από φέτος τα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι υποχρεωτικά ασφαλισμένα και έναντι φυσικών καταστροφών. Το γεγονός από τη μια πλευρά προστατεύει τους κατόχους τους σε μια περίοδο κλιματικής κρίσης και απρόβλεπτων καταστάσεων, από την άλλη πλευρά όμως ανεβάζει και το ύψους των τιμολογίων και
- δεύτερον, επειδή το 2024 παρατηρήθηκε αύξηση τόσο στη συχνότητα των ατυχημάτων (έχει επανέλθει στην προπανδημική εποχή με ανοδικές τάσεις) όσο και στο μέσο κόστος αποζημίωσης. Ο συνδυασμός αυτός είχε ως αποτέλεσμα, το ασφαλιστικό αποτέλεσμα του κλάδου (χωρίς την επίδραση του επενδυτικού χαρτοφυλακίου) να ήταν για τις περισσότερες εταιρείες είτε πολύ χαμηλό, είτε ακόμη και αρνητικό. Ενδεικτικό είναι πως με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, κατά το πρώτο δεκάμηνο του 2024 ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων ανήλθε στα 9.696, όταν κατά το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023 είχε διαμορφωθεί στα 8.902 και του 2022 στα 8.707. Το θετικό πάντως στοιχείο είναι ότι τα τιμολόγια του κλάδου θα παραμείνουν σε χαμηλότερα σε σύγκριση με τα προ κρίσης επίπεδα.
«Μετά την πανδημία, το μέσο κόστος αποζημίωσης ανά όχημα εκτινάχθηκε στις χώρες του εξωτερικού πολύ περισσότερο απ’ ότι στην Ελλάδα και αυτό γιατί ο ελληνικός στόλος είναι πολύ μεγαλύτερης ηλικίας. Αυτό ερμηνεύει το γιατί οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Ελλάδα δεν καταγράφουν αντίστοιχα μεγάλες ζημίες όπως σε άλλες χώρες στον κλάδο οχημάτων», αναφέρεται χαρακτηριστικά από στέλεχος της αγοράς.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-04 08:31:00