Επίσημη αποκάλυψη για το ανανεωμένο Audi Q5 Sportback
H τελευταία προσθήκη στην οικογένεια Q5 είναι γεγονός, με το νέο Audi Q5 Sportback να έρχεται πιο δυναμικό και επίκαιρο από ποτέ, υπερθεματίζοντας τον premium και τεχνολογικά προηγμένο αέρα που φέρουν όλα τα μοντέλα του Γερμανού κατασκευαστή.
Το Audi Q5 Sportback δεν είναι ένα απλό μοντέλου για τη φίρμα με τους τέσσερις κύκλους. Αλλά ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει τα χαρακτηριστικά ενός SUV, όπως η ευελιξία και το ευρύχωρο εσωτερικό, με μια ακόμη πιο σπορτίβ σιλουέτα που αναδεικνύεται από την κεκλιμένη γραμμή οροφής και τις ρέουσες γραμμές. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Audi, το νέο Q5 Sportback είναι πιο κομψό σε σύγκριση με την εν κυκλοφορία γενιά.
Τα μπροστινά φανάρια (LED Matrix) διατηρούν τον λεπτό σχεδιασμό και η σπορ, οκταγωνική και φαρδιά μάσκα singleframe, σήμα-κατατεθέν της σειράς «Q» είναι τοποθετημένη πιο ψηλά, πλαισιωμένη από κάθετες, λειτουργικές αεροκουρτίνες. Συνολικά, η σχεδίαση του εμπρός μέρους βρίθει αυτοπεποίθησης, χαρίζοντας στο Q5 Sportback ένα ξεχωριστό αποτύπωμα.
Η τιμή του νέου Audi Q5 Sportback στην ελληνική αγορά θα ανακοινωθεί το προσεχές διάστημα
Όπως συνέβαινε και στο προ facelift μοντέλο, το Q5 Sportback μοιράζεται το ίδιο αμάξωμα με το Q5 SUV έως και την μεσαία κολόνα. Από εκεί και πίσω, το γερμανικό D-SUV ακολουθεί μια σαφώς πιο κουπέ σχεδίαση, με τις καθαρές γραμμές και το τζάμι της πέμπτης πόρτας να δίνει τον αντίστοιχο τόνο. Για έξτρα πόντους δυναμισμού, ο προφυλαχτήρας (με τον ενσωματωμένο διαχύτη) είναι πιο ψηλά τοποθετημένος, ενώ ανάλογα την έκδοση, στις άκρες τους συναντάμε διπλές ή τετραπλές απολήξεις.
Οι τονισμένοι ώμοι του Q5 καταλήγουν σε μια ενσωματωμένη αεροτομή, ενώ σχεδιαστικό highlight του πίσω μέρους παραμένει η λεία επιφάνεια, που ορίζεται από τη λωρίδα φωτός με μια έντονη τομή σε όλο το πλάτος του Q5 Sportback. Φιλοξενώντας τα εντυπωσιακά σχεδιασμένα ψηφιακά φώτα OLED δεύτερης γενιάς και το τρίτο φως προβολής στην αεροτομή πάνω από το πίσω παρμπρίζ, που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Το φως αυτό προβάλλει ένα γραφικό στην περιοχή του πίσω παρμπρίζ, διευρύνοντας έτσι την περιοχή των φώτων φρένων.
Το Audi Q5 Sportback είναι διαθέσιμο σε έντεκα χρωματικούς συνδυασμούς (όπως το Q5 SUV) και σε δύο εκδόσεις: advanced και S Line. Επιπλέον, διατίθεται το μοντέλο SQ5 Sportback. Η S line και το SQ5 Sportback διαθέτουν πιο δυναμικές πινελιές σε σύγκριση με την εισαγωγική έκδοση και διαφοροποιούνται χάρη στις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα σε σχήμα L, με τον διαχύτη στο πίσω μέρος (σε μαύρη ματ απόχρωση) και με το διαθέσιμο «Black exterior package».
Αξίζει δε να αναφέρουμε πως ανάλογα με την έκδοση, επιμέρους διαφορές θα υπάρχουν στο setup και τη ρύθμιση της ανάρτησης. Με την εισαγωγική έκδοση να εστιάζει στην ακόμα μεγαλύτερη άνεση των επιβατών. Την ώρα που το SQ5 Sportback εξοπλίζεται με ενεργές αναρτήσεις ενώ προαιρετικά διατίθεται και με αερανάρτηση.
Το εσωτερικό του νέου Q5 Sportback είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες των επιβατών και αποτελεί την επιτομή της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Audi. Που είναι εμφανής στην οριζόντια δομή του πίνακα ελέγχου που είναι κατασκευασμένος από υψηλής ποιότητας υλικά, εκτείνεται σε όλο το πλάτος του cockpit, και αποτελεί τη βάση για το νέο «Digital Stage».
Η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας και των θυρών συμπληρώνει την εικόνα του εσωτερικού: οι λεπτομέρειες σε εμφάνιση αλουμινίου, σχήμα C και ψηλά τοποθετημένη διάταξη τονίζουν την πιο δυναμική πλευρά του Audi Q5 Sportback.
Το Digital Stage, μία ψηφιακή σκηνή εμπρός από τον οδηγό και τον συνοδηγό, αποτελεί το κεντρικό στοιχείο του εσωτερικού. Η λεπτή, κυρτή πανοραμική οθόνη Audi MMI τεχνολογίας OLED φιλοξενεί το Audi Virtual Cockpit 11,9″ και την οθόνη αφής MMI 14,5″. Η καθαρή, οριζόντια διάταξη της οθόνης Audi MMI ενσωματώνεται απόλυτα στο εσωτερικό.
Ειδικά για τον συνοδηγό, διατίθεται η MMI οθόνη συνοδηγού 10,9″. Χάρη στην τεχνολογία Active Privacy Mode, οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν το σύστημα infotainment χωρίς να αποσπάται η οπτική προσοχή του οδηγού.
Ταυτόχρονα, η αρχιτεκτονική «Softwrap», δημιουργεί μια οικεία, ζεστή ατμόσφαιρα. Αυτή η φιλοσοφία σχεδιασμού με γνώμονα την ποιότητα και την εμφάνιση των υλικών προσφέρει επίσης τη δυνατότητα εξατομίκευσης του εσωτερικού σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις.
Η επιλογή των υλικών γίνεται με γνώμονα τη λειτουργικότητα και τη διαφοροποίηση ανάλογα με τις ανάγκες στο εσωτερικό. Οι περιοχές που προσανατολίζονται στην άνεση τονίζονται με γενναιόδωρες επιφάνειες και απαλά υλικά ενώ στα χειριστήρια που είναι σχεδιασμένα με ακρίβεια υπάρχει η επιλογή φινιρίσματος σε υψηλής ποιότητας μαύρο γυαλιστερό.
Βιώσιμα υλικά χρησιμοποιούνται στα καθίσματα, σε στοιχεία της αρχιτεκτονικής softwrap, στους εξωτερικούς καθρέφτες και το υποβραχιόνιο. Η υφασμάτινη επένδυση καθισμάτων Caskade θυμίζει φυσικά υλικά, όπως το μαλλί και δεν έχει τύχει επιπλέον βαφής.
Είναι φτιαγμένη από ανακυκλωμένα υλικά όπως στριφώματα και ανακυκλωμένο πολυεστέρα. To ύφασμα Impressum, αποτελείται εν μέρει από ανακυκλωμένες πλαστικές ίνες. Η επένδυση Dinamica έχει αίσθηση σουέντ, αλλά σχεδόν κατά το ήμισυ είναι κατασκευασμένη από ανακυκλωμένο πολυεστέρα, μία από τις πηγές του οποίου είναι τα υπολείμματα υφασμάτων.
Ως προς το μηχανοστάσιο, το νέο Q5 Sportback βασίζεται στην πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion), μια αρχιτεκτονική πλατφόρμας για συμβατικά αυτοκίνητα με διαμήκεις εγκατεστημένους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όλες οι εκδόσεις της γκάμας Q5 κατά το λανσάρισμα στην αγορά εφοδιάζονται με την αποδοτική τεχνολογία MHEV plus.
Το νέο σύστημα MHEV plus με ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, μειώνει τις εκπομπές CO2 και ταυτόχρονα αυξάνει την οδηγική άνεση και την απόδοση. Κι αυτό μιας και η γεννήτρια παράγει επιπλέον 24 ίππους, διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο τη διαδικασία της προσπέρασης, ακόμη κι όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο με επιβάτες και αποσκευές.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου των οχημάτων τεχνολογίας MHEV plus βασίζεται στη χημεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) και έχει χωρητικότητα 1,7 kWh. Τα κύρια καθήκοντα της γεννήτριας εκκίνησης με ιμάντα είναι η εκκίνηση του κινητήρα και η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην μπαταρία.
Η νέα γεννήτρια του κινητήριου συστήματος (PTG) επιτρέπει την ηλεκτρική οδήγηση και συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Κατά την επιβράδυνση, η γεννήτρια του κινητήριου συστήματος (TSG) τροφοδοτεί έως και 25 kW ενέργειας πίσω στην μπαταρία (ανάκτηση). Η PPC δίνει τη δυνατότητα σταδιακού εξηλεκτρισμού με τη μορφή ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Αργότερα θα είναι διαθέσιμα στο νέο Audi Q5 Sportback και plug-in hybrid κινητήρια σύνολα με μεγάλη μπαταρία και αυτονομία που θα ξεπερνά τα 80 km.
Ως προς τα κινητήρια σύνολα τώρα, η Audi διατηρεί τις εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ, όπως ακριβώς έκανε και με το Q5 SUV. Ο 2.0 lt TFSI κινητήρας αποδίδει 204 PS, και 340 Nm, τη στιγμή που ο 2λιτρος TDI γενιάς EA288 προσφέρει την ίδια ισχύ αλλά 400 Nm. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται το Audi SQ5. Ο V6 TFSI με κυβισμό τριών λίτρων αποδίδει 367 PS, 550 Nm θέτοντας σε πρώτο πλάνο την οδηγική απόλαυση και τις επιδόσεις.
Συν τοις άλλοις, όλες οι εκδόσεις διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης quattro.
Τέλος να αναφέρουμε πως οι τιμές του στην ελληνική αγορά θα ανακοινωθούν το προσεχές διάστημα. Με βάση πάντως τη διαφορά τιμών ανάμεσα στα προ facelift Q5 και Q5 Sportback αναμένουμε μια διαφορά τιμής κοντά στις €3.000. Θυμίζουμε, πως οι τιμές του Q5 SUV στην ελληνική αγορά ανακοινώθηκαν πρόσφατα, ξεκινώντας από τις €69.980.
Δημοσιεύτηκε ! 2024-11-26 06:23:00