Auto

Δύσκολη η νέα χρονιά για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες

Τα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζει ήδη ο κλάδος της Αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία αυξάνονται με την έλευση του 2025.

Αφενός η εφαρμογή του αυστηρότερου ορίου εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, αφετέρου η μειωμένη ζήτηση για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα τους και η αύξηση του κόστους παραγωγής είναι τα κυριότερα.



Όσοι κατασκευαστές καταφέρουν να περάσουν το 2025 σχετικά ανώδυνα, -για παράδειγμα, η BMW που φρόντισε έγκαιρα για τη συμμόρφωσή της με τα νέα δεδομένα- δεν σημαίνει ότι έχουν ξεπεράσει τα δύσκολα. Ακόμη και η Mercedes-Benz φαίνεται ότι θα το καταφέρει οριακά.

Θυμίζουμε ότι από εφέτος το νέο όριο είναι τα 93,6 γραμ./χλμ. για το σύνολο των παραγόμενων καινούργιων αυτοκινήτων των εταιρειών ετησίως, δηλαδή κατά 15% μικρότερο από πέρυσι.



Ωστόσο, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι εμπρός μας και αφορά στο 2030. Σύμφωνα με όσα έχει αποφασίσει η Κομισιόν, εκείνη τη χρονιά το όριο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα θα πρέπει να είναι 45,9 γραμ./χλμ., δηλαδή μειωμένο κατά 55% σε σύγκριση με ό,τι ίσχυε το 2021.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι για να το επιτύχουν οι εταιρείες πρέπει το 55% των καινούργιων αυτοκινήτων που θα κατασκευάζουν και πουλούν το 2030 να είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα.



Βάσει των δεδομένων που ισχύουν τώρα στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία -αλλά και την ευρωπαϊκή, γενικότερα- ο στόχος αυτός είναι τόσο φιλόδοξος που μπορεί να οδηγήσει κάποιους κατασκευαστές σε πτώχευση, καθώς θα αναγκάζονται να πληρώνουν υπέρογκα πρόστιμα επειδή δεν θα μπορούν να ικανοποιούν το νέο όριο.

Στη Γερμανία, κάποιοι ζητούν την επιστροφή στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, υποστηρίζοντας ότι είναι πιο οικονομικοί και ότι διασφαλίζουν θέσεις εργασίας. Ωστόσο, με αυτόν τον τρόπο το κόστος αυξάνεται λόγω της υψηλότερης του ορίου τιμής εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα από αυτούς.



Επιπλέον, εταιρείες όπως η BMW και η Audi δεν κατασκευάζουν πλέον κινητήρες εσωτερικής καύσης στη Γερμανία, ενώ η Mercedes-Benz εισάγει θερμικούς κινητήρες από την Κίνα, γεγονός που επιβαρύνει την περιβαλλοντική απόδοση λόγω των μεταφορών.

Πέραν αυτών, υπάρχουν ακόμα δύο σημαντικά προβλήματα για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Το πρώτο αφορά στη μείωση της παραγωγής καινούργιων οχημάτων εντός της χώρας. Σύμφωνα με τα στοιχεία, από το 2013 περιορίστηκε στα 4,1 εκατομμύρια οχήματα ετησίως από 5,6 εκατομμύρια.



Επίσης, περισσότερο από το 70% της παραγωγής τους γίνεται πλέον στο εξωτερικό, κυρίως σε άλλες χώρες της Ευρώπης, στην Κίνα και στις ΗΠΑ.

Το δεύτερο σχετίζεται με την αυξημένη εξάρτηση των γερμανικών εταιρειών από αλλοδαπές, όπως η SAIC Motor και η Nvidia, γεγονός που εντείνει την ανησυχία των στελεχών τους ότι θα απωλέσουν τελικά την κυριαρχία τους στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-08 09:45:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button