Auto

Δοκιμή: Suzuki Swift 1.2 Hybrid AllGrip

Οδηγήσαμε και σας παρουσιάσαμε το 2024 τις δύο προσθιοκίνητες εκδόσεις του νέου Suzuki Swift, με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων και με αυτόματο CVT.

Όχι τυχαία, αφού είναι οι πιο δημοφιλείς επιλογές για τον μέσο καταναλωτή που θέλει ένα εύχρηστο και ευέλικτο αυτοκίνητο πόλης το οποίο δε θα του χαλάσει και πολλά χατίρια.



Ειδικά εάν μιλάμε για ένα Swift με τετρακίνηση, την οποία τόσο καλά ξέρει η Suzuki να εξελίσσει. Τα παραδείγματα πολλά, τόσο σε SUV όσο και σε πιο καθαρόαιμα off-roader, όπως το Vitara και το Jimny, αντίστοιχα.

Η ιαπωνική εταιρεία έχει στο νου εκείνους που θέλουν με το Swift να φτάσουν λίγο πιο μακριά. Ή για να είμαστε πιο σωστοί, εκείνους που δεν έχουν άλλη επιλογή από το να αντιμετωπίσουν ένα δύσβατο έδαφος, επειδή μένουν σε απόμερη περιοχή (π.χ. επαρχία).

Αλλά ας μην παραλείπουμε και πως η τετρακίνηση μπορεί κάλλιστα να βοηθήσει σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, όπως για παράδειγμα σε έντονη βροχόπτωση. Πόσο μάλλον στην Ελλάδα, όπου μία δυνατή βροχή συνεπάγεται… λίμνες στους κάκιστους δρόμους μας.

Για την 4η γενιά της σύγχρονης ιστορίας του Swift, η Suzuki αποφάσισε κάθε έκδοσή του να έχει την ίδια «καρδιά». Συνεπώς, το τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό σύνολο των 1.200 κ. εκ. με την ήπια υβριδική υποβοήθηση 12V δεσπόζει και στην AllGrip εκδοχή, με μέγιστη ισχύ 82 ίππους (83 πραγματικοί) και 112 Nm.

Το τετρακίνητο Swift έρχεται αποκλειστικά με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο που η λειτουργία του είναι παρόμοια αλλά όχι ίδια με εκείνη του προσθιοκίνητου. Διότι η κλιμάκωση είναι ελαφρώς πιο πυκνή στις πρώτες τρεις σχέσεις, ενώ οι δύο τελευταίες είναι απλωτές, καθώς η τελική σχέση μετάδοσης διαφοροποιείται από το προσθιοκίνητο Swift (4,389 στο τετρακίνητο, 4,295 στο δικίνητο).



Το εμφανές -μόλις σκύψεις λίγο- πίσω διαφορικό που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του συστήματος AllGrip της Suzuki επηρεάζει ποικιλοτρόπως. Καταρχάς, σε συνδυασμό με την ελαφρώς ψηλότερη ανάρτηση αυξάνει την απόσταση του τετρακίνητου Swift από το έδαφος στα 140 χιλιοστά (115 στο δικίνητο).

Για την ομαλή χρήση του, η ιαπωνική εταιρεία έχει τοποθετήσει έναν συνεκτικό συμπλέκτη μπροστά από το πίσω διαφορικό, ώστε όταν υπάρχει απώλεια πρόσφυσης στον μπροστά άξονα να μεταφέρει την κίνηση και στον πίσω για πρόσθετη πρόσφυση.

Η αύξηση της απόστασης από το έδαφος και η μεγαλύτερης διαδρομής ανάρτηση (ίδια διάταξη με γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω) παραδόξως δεν επηρεάζουν την οδική συμπεριφορά του νέου Swift.



Όπως έχουμε γράψει σε προηγούμενη δοκιμή, παραμένει ένα ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο ακόμα και σε διαδρομή με διαδοχικές στροφές. Στην πόλη, παραμένει «βασιλιάς» της ευελιξίας με τα 3,86 μέτρα μήκους του και στον αυτοκινητόδρομο ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι σχετικά περιορισμένος για τα δεδομένα της κατηγορίας, ακριβώς όπως και στις προσθιοκίνητες εκδόσεις.

Το πίσω διαφορικό δε στερεί από τους σεβαστούς χώρους του Swift. Συνεπώς, τα 265 λίτρα χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ παραμένουν, όπως και οι φιλόξενοι χώροι για τους πίσω που ούτως ή άλλως δεν επηρεάζονται.

Αναπόφευκτα, το βάρος είναι αυξημένο στην AllGrip έκδοση δοκιμής μας φτάνοντας σχεδόν τα 1.000 κιλά. Η διαφορά είναι μεν σημαντική συγκριτικά με τα 919 κιλά του αντίστοιχου δικίνητου, όμως καταφέρνει να τα κρύψει στο δρόμο, κι ας έρχεται το «0-100» πιο αργά κατά 1,1 δευτερόλεπτα.

Παρά την πίεση που του ασκήθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, το Swift παρέμεινε ένα από τα πιο οικονομικά σε καύσιμο αυτοκίνητα πόλης της αγοράς μένοντας στα περίπου 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ.



Την τετρακίνητη έκδοση του νέου Suzuki Swift θα τη βρείτε σε κάθε έκδοση εξοπλισμού της γκάμας, αποκλειστικά με το μηχανικό κιβώτιο, μαζί με πληθώρα χρωμάτων να επιλέξετε.

Όσο για το κόστος, υπολογίστε περίπου 2.000 ευρώ παραπάνω για την τετρακίνηση. Αλλά όποιος έχει ανάγκη ένα μικρό, ευέλικτο, σβέλτο και ικανό σε δύσβατα εδάφη αυτοκίνητο, λογικά δε θα προβληματιστεί πολύ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Suzuki Swift 1.2 Hybrid AllGrip:
Κινητήρας: Τρικύλινδρος, 1.197 cc
Μέγιστη ισχύς: 82 PS στις 5.700 rpm
Μέγιστη ροπή: 112 Nm στις 4.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 13,6 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 4,9/ 5,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 111 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 3.860/1.735/1.520 mm
Μεταξόνιο: 2.450 mm
Βάρος: 995 kg
Χώρος αποσκευών: 265-980 lt
Τιμή: Από 19.600 ευρώ



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-31 08:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button