Auto

Δοκιμή: Hyundai i20 1.0 T-GDI 7-DCT N Line

Το ανανεωμένο i20 είναι ένα από τα πιο προσιτά βενζινοκίνητα supermini που μπορείς σήμερα να αποκτήσεις. Το οδηγήσαμε και σας το παρουσιάσαμε αρχικά σε μία από τις πιο προσιτές του εκδοχές, αυτή των 18.990 ευρώ με εξοπλισμό «Exclusive» και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Τώρα, ήρθε η ώρα να δούμε πόσο διαφοροποιείται το ίδιο ακριβώς μοντέλο όταν το οδηγήσεις στην κορυφαία έκδοση N Line και με το αυτόματο 7άρι κιβώτιο DCT.



Ως γνωστόν, τα N μοντέλα της Hyundai με δίλιτρο ή 1,6 λίτρων τετρακύλινδρο μας έχουν αποχαιρετήσει, με το τμήμα motorsport και επιδόσεων της κορεάτικης εταιρείας να ασχολείται πια μόνο με τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία (ιδού η απόδειξη).

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η έκδοση εξοπλισμού «N Line» καλείται τώρα να κουβαλήσει το οδηγικό αποτύπωμα των i20 N και i30 N, όμως αυτό θα ήταν ένα μεγαλειώδες ψέμα.

Συνεπώς, πρέπει να αντιμετωπίσουμε τις κορυφαίες εκδοχές της οικογένειας «i» σαν αυτό που είναι: hathcback με πιο αιχμηρό αμάξωμα, με σπορτίφ σχεδιαστικές λεπτομέρειες εντός και ένα σαφώς πιο σπορ σετάρισμα της ανάρτησης. Στο τελευταίο έγκειται και η μεγαλύτερη διαφορά, όταν έρθει η ώρα να επιλέξεις ποιο Hyundai i20 θα αγοράσεις.

Αφού, λοιπόν, σε κερδίσει το επανασχεδιασμένο αμάξωμα με τα «N» χαρακτηριστικά γύρω, το εσωτερικό έρχεται να ακολουθήσει τη φιλοσοφία δημιουργώντας μία εύληπτη ομοιομορφία.

Τα υφασμάτινα καθίσματα με τις κόκκινες ραφές και το λογότυπο «N» έχουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, για να βαστάξουν τον… ανήσυχο εαυτό που ίσως σου ξυπνήσει το i20.



Το τελευταίο μπορεί να προκύψει μόλις πατήσεις τον διακόπτη start/ stop για να εκκινήσεις το αυτοκίνητο. Ο turbo τρικύλινδρος των 1.000 κ. εκ. παίρνει «ζωή» και η διπλή «μπούκα» πίσω που γνωρίζουμε από κάθε βενζινοκίνητο N Line αναλαμβάνει να υπερτονίσει τον ήχο του.



Σε σημείο που νομίζεις πως οδηγείς ένα μικρό hatch με πολύ περισσότερη ιπποδύναμη. Όχι πως τα 100 άλογα δεν αρκούν, όταν μιλάμε για ένα απόβαρο μόλις 1.115 κιλών. Φυσικά, υπάρχει και ήπια υβριδική τεχνολογία 48V που υποστηρίζει το σύνολο, αλλά η λειτουργία της είναι ανεπαίσθητη και συνδράμει κυρίως στην οικονομία καυσίμου και τα καλύτερα ρεπρίζ του κινητήρα στις χαμηλές στροφές.



Επιλέγεις, λοιπόν, από τον πολύ βολικό διακόπτη μπροστά ακριβώς από τον auto επιλογέα ανάμεσα σε Eco, Normal και Sport και τα χρώματα στον ψηφιακό κόσμο του Hyundai αλλάζουν αναλόγως, βάζοντάς σε στο κλίμα. Η απόδοση παραμετροποιείται κρίνοντας από την επιλογή στο προφίλ οδήγησης, όπως και η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου.

Οι αλλαγές του γίνονται γρήγορα και σε χαμηλές στροφές στο Eco, είναι πιο ισορροπημένο στο Normal (που θα το προτιμήσετε συχνότερα από όλα), ενώ στο Sport δουλεύει στο βέλτιστο εύρος στροφών, δηλαδή από τις 2.500-3.000 σ.α.λ. και πάνω.



Σε κάθε περίπτωση, τα περισσότερα εξαρτώνται από το βάρος του ποδιού σου. Το καλύτερο στο i20 N Line με το αυτόματο κιβώτιο είναι πως σου δίνει την επιλογή.

Την επιλογή να έχεις έστω τη στοιχειώδη επαφή με τον πίσω άξονα μέσω του μηχανικού χειρόφρενου. Την επιλογή να αλλάζεις εσύ τις σχέσεις κατά το δοκούν μέσω των εξαιρετικών σε λειτουργία paddles. Κοντολογίς, την επιλογή της μεγαλύτερης συμμετοχικότητας που τόσο έχει εκλείψει σε πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα.



Αν γυρίσετε μερικές αράδες πιο πάνω θα θυμηθείτε ότι εξακολουθούμε να μιλάμε για ένα supermini των 100 ίππων με χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου πόλης. Απλώς, έχει χαρακτηριστικά που το κάνουν έστω λίγο συναρπαστικό. Αλλά εννοείται πως η αστική μετακίνηση έρχεται σε πρώτο πλάνο για τον επίδοξο αγοραστή του i20.



Διότι παραμένει ακόμα και στην ακριβότερη εκδοχή του -που είναι αυτή της δοκιμής μας- ένα ευέλικτο και εύχρηστο στην πόλη supermini με μήκος 4,065 μέτρα.

Απλώς, θα πρέπει να γνωρίζετε πως στην N Line έκδοση, το i20 «σφίγγει» αρκετά. Η ανάρτηση με γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω  με ενσωματωμένη αντιστρεπτική ράβδο είναι αρκετά πιο σκληρή. Ναι μεν κάνει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου πιο σπορ και τις απότομες αλλαγές πορείας πιο διασκεδαστικές, όμως χάνει σε απόσβεση.



Είναι ο κύριος λόγος που ευχαριστηθήκαμε τόσο τη συμβίωση μαζί του. Και «χαλάλι» η στυφή συμπεριφορά στις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.

Σε αυτό το πακέτο οδηγικής συμπεριφοράς, προσθέστε και το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο με τις κατ’ επιλογήν χειροκίνητες αλλαγές και το μηχανικό χειρόφρενο που τόσο μας λείπει τη σήμερον ημέρα. Προσωπικά, πέρασα συναρπαστικές οδηγικές στιγμές με αυτό το ταπεινό hatch με τα μόλις 100 άλογα. Κι ο νοών νοείτω!

Όλα αυτά έρχονται με κατανάλωση στα 7,5-8,0 λίτρα ανά 100 χλμ. Τουλάχιστον τέτοιες τιμές θα δεις εάν διανύεις χιλιόμετρα σε μεικτές συνθήκες, με αρκετά εξ αυτών στον αστικό ιστό, όπως συνέβη με εμάς.



Φυσικά, από το εξαιρετικό σύνολο δεν λείπουν τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, με το πακέτο Hyundai Smart Sense να προσφέρει όλα όσα οφείλει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο και με το παραπάνω.

Η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων προσθέτει υπεραξία στην αγορά του Hyundai i20 και ας μιλάμε για την ομολογουμένως ακριβή έκδοση των 24.290 ευρώ.

Γιατί τόσο κοστίζει το να ζήσεις το «Sensuous Sportiness» το οποίο οι Κορεάτες διατυμπανίζουν ακόμα και στην εποχή που το i20 N αποτελεί παρελθόν.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Hyundai i20 N Line 7-DCT
Κινητήρας: Turbo Τρικύλινδρος 998 cc 48V
Μέγιστη ισχύς: 100 PS/6.000 rpm
Μέγιστη ροπή: 200 Nm/2.000 – 2.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7-DCT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,4 sec
Τελική ταχύτητα: 185 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 5,3/7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 115 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.065/1.775/1.450 mm
Μεταξόνιο: 2.580 mm
Βάρος: 1.115 kg
Χώρος αποσκευών: 262 έως 1.075 lt
Τιμή: 24.890 ευρώ (24.290 με έκπτωση Hyundai)



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-20 08:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button