Δοκιμή: Ford Kuga 1.5 EcoBoost 186 PS, Auto
Όταν πέρυσι η Ford παρουσίασε το επανασχεδιασμένο Kuga (τρίτης γενιάς, πλέον), δεν περιορίστηκε μόνο στη σχεδιαστική αλλαγή τού SUV μοντέλου της, ούτε στάθηκε απλώς στην αναβάθμιση του εξοπλισμού του.
Τα στελέχη της αποφάσισαν να προσφέρουν ακόμα μία επιλογή στους υποψήφιους πελάτες του SUV μοντέλου. Αυτή με τον 1.5 EcoBoost που θα είναι αποδοτικότερος απ’ ό,τι ως τότε και θα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.
Η κίνηση αυτή αποσκοπεί αφενός στο να αυξηθούν οι πωλήσεις του και αφετέρου να διατηρηθεί η φήμη της εταιρείας να προσφέρει αυτοκίνητα με σπορτίφ χαρακτήρα.
Επίσης, ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο είναι επιλογή να διατηρηθεί μια σχετικά καλή τιμολογιακή πολιτική η οποία θα εξασφαλίζει την αντίστοιχα καλή εμπορική πορεία.
Θυμίζουμε ότι η τρίτη γενιά του Kuga παρουσιάστηκε το 2019, μια εποχή όπου ξεκινούσε η μετάβαση του κλάδου της Αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση.
Τότε, οι άνθρωποι της Ford δεν μπορούσαν να γνωρίζουν πώς θα εξελισσόταν η πορεία αυτής της νέας προσπάθειας, παρά μόνο να κάνουν υπολογισμούς και προβλέψεις. Τελικά, όπως γνωρίζουμε τώρα, αποφασίστηκε να μετατραπεί σε έναν κατασκευαστή αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Οι αλλαγές
Αυτό αναμένεται να ισχύσει από το 2030 και έπειτα, όπως έχει ανακοινωθεί. Ως τότε, όμως, το Kuga θα συνεχίσει να υπάρχει στην γκάμα της με την τεχνολογία που το γνωρίζουμε.
Το θετικό τόσο για την εταιρεία όσο και για το μοντέλο καθαυτό είναι η πλατφόρμα C2 στην οποία βασίζεται το αυτοκίνητο. Αυτή επιτρέπει τη δημιουργία και εξηλεκτρισμένων εκδόσεων, ήπια υβριδικής και Plug-in Hybrid, οι οποίες συνυπάρχουν με τη συμβατική, δηλαδή μόνο με τον 1.5 EcoBoost.
Η επανασχεδίασή του το έκανε να δείχνει πιο σύγχρονο αλλά και πιο «άγριο» και ενίσχυσε τον χαρακτήρα του ως SUV, σε σχέση με πριν. Τα φώτα, η φωτεινή μπάρα LED που υπάρχει μεταξύ αυτών, το καπό που πλέον φτάνει ως το χείλος της μάσκας, η νέα διαμόρφωση της γρίλιας και ο ογκωδέστερος προφυλακτήρας είναι θα στοιχεία που το προσδιορίζουν εμπρός.
Στο πίσω μέρος, η διαφοροποίηση εντοπίζεται κυρίως στα LED φώτα, ενώ τα υπόλοιπα στοιχεία του αμαξώματος εκεί δεν έχουν μεταβληθεί.
Εσωτερικά, οι αλλαγές στο επανασχεδιασμένο μοντέλο αφορούν στην τοποθέτηση μεγαλύτερης οθόνης αφής στο κέντρο η οποία είναι 13,2 ίντσες, έχει καλύτερα γραφικά και συνδυάζεται με το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων SYNC 4.
Επίσης, νέα οθόνη 12,3 ιντσών έχει τοποθετηθεί και στον πίνακα οργάνων και ο συνδυασμός τους δημιουργεί ένα ψηφιακό περιβάλλον για τους επιβάτες.
Πέραν αυτού, στον εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του Kuga περιλαμβάνεται η δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης Android Auto και Apple CarPlay, όπως και μόντεμ 5G για πολύ γρήγορη διασυνδεσιμότητα, Τέλος, στο εσωτερικό του τοποθετούνται νέες ταπετσαρίες.
Η νέα έκδοση
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο τετρακύλινδρος 1.5 EcoBoost ο οποίος εν προκειμένω αποδίδει 186 ίππους και μέγιστη ροπή 240 Nm. Συγκριτικά με ό,τι γνωρίζαμε ως τώρα, η απόδοσή του είναι μεγαλύτερη κατά 36 ίππους, με τη ροπή του να παραμένει ταυτόσημη.
Η εμπρός ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδος, ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας και αντιστρεπτική ράβδος.
Με την ευκαιρία της επανασχεδίασης οι άνθρωποι της Ford αύξησαν το ύψος του αυτοκινήτου από το έδαφος. Σύμφωνα με την εταιρεία, η εμπρός ανάρτηση είναι ψηλότερη κατά 10 χλστμ. και η πίσω κατά 5 χλστμ., συγκριτικά.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί το ωφέλιμο ύψος από το έδαφος. Αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσής του, αυτή είναι από 174 χλστμ. («Titanium») έως 191 χλστμ. («Active»).
Σε σχέση με πριν, έχει αυξηθεί τόσο η γωνία προσέγγισης η οποία είναι 20,0 μοίρες όσο και η γωνία αναχώρησης που φτάνει τις 24,7 μοίρες. Στην εξοπλιστική έκδοση «ST-Line» είναι μικρότερες, 18,4 μοίρες και 23,5 μοίρες αντίστοιχα.
Τυπικό Ford
Το Kuga διακρίνεται για την ευρυχωρία και την πρακτικότητά του και αυτό δεν έχει αλλάξει. Ως οδηγός, κάθεσαι σχετικά ψηλά, έχεις καλή ορατότητα και αισθάνεσαι σαφώς τον SUV χαρακτήρα του.
Εμπρός σου έχεις ένα ευρύ ταμπλό στο οποίο διακρίνεται η κεντρική οθόνη χωρίς να εμποδίζει το βλέμμα σου. Κάτω από αυτή υπάρχουν οι κεντρικοί αεραγωγοί και οι διακόπτες για τον χειρισμό του κλιματισμού.
Στη βάση της κονσόλας υπάρχει μια μεγάλη και σχετικά βαθιά θήκη με επιφάνεια για την ασύρματη φόρτιση smartphone, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων.
Στο τμήμα της μεταξύ οδηγού και συνοδηγού υπάρχει ο πιεζοπεριστροφικός διακόπτης για τον χειρισμό του αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων, όπως και ποτηροθήκες.
Ο οδηγός βολεύεται εύκολα στη θέση του και το κάθισμα είναι σχετικά άνετο και με αποδεκτή πλευρική στήριξη. Παρότι κάθεται σχετικά ψηλά το ωφέλιμο εσωτερικό ύψος είναι μεγάλο.
Το πίσω κάθισμα είναι μεγάλο και άνετο και τρεις ενήλικοι θα μεταφερθούν χωρίς πρόβλημα. Μάλιστα, έχουν στη διάθεσή τους μεγάλο ωφέλιμο μήκος για τα πόδια τους όσο και πάνω από το κεφάλι τους.
Αυτό (κάθισμα) αποτελείται από δύο τμήματα -σε αναλογία 60:40- και σύρεται είτε προς τα εμπρός είτε προς τα πίσω σε μια μέγιστη απόσταση έως 150 χλστμ. Επίσης, η κλίση της πλάτης μεταβάλλεται, επιτρέποντας την ακόμα πιο άνετη μετακίνηση των επιβαινόντων. Φυσικά, αυτό συμβάλλει και στην πρακτικότητα που τους παρέχει το αυτοκίνητο.
Στον δρόμο, το Kuga των 186 ίππων κινείται με σχετική ευκολία για τον οδηγό. Φυσικά, ο οικογενειακός χαρακτήρας του είναι αυτός που κυριαρχεί και που ορίζει τα δεδομένα.
Εντός πόλης, καταφέρνει να «κρύβει» τον όγκο του και να κινείται με ευκολία χάρη στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού αλλά και στο γεγονός ότι ο κύκλος στροφής του είναι σχετικά μικρός.
Το αυτόματο κιβώτιο συνδυάζεται καλά με τον κινητήρα και οι αλλαγές του είναι σχετικά γρήγορες και ομαλές. Βεβαίως, όταν ο οδηγός πιέζει το δεξί πεντάλ, ο θόρυβος του μοτέρ είναι αισθητός.
Εκτός πόλης, οι επιβάτες του ταξιδεύουν χωρίς πρόβλημα καθώς η ανάρτηση είναι άνετη. Πάντως, όταν αυξηθεί η ταχύτητα, αντιστοίχως γίνεται εντονότερος και ο αεροδυναμικός θόρυβος.
Να σημειώσουμε ότι η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη να απορροφά πολύ καλά τις ταλαντώσεις όταν το Kuga κινείται σε χωματόδρομο. Επίσης, θα εκπλήξει ευχάριστα όταν οδηγός θελήσει να ακολουθήσει έναν πιο σβέλτο ρυθμό στην άσφαλτο.
Σε αυτή την περίπτωση έχει σύμμαχο και το καλό σε αίσθηση και απόκριση τιμόνι, πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Το επανασχεδιασμένο Kuga μάς άρεσε αισθητικά όταν παρουσιάστηκε και τώρα αισθανθήκαμε το ίδιο και οδηγώντας το. Στη συγκεκριμένη έκδοση με τον κινητήρα των 186 ίππων έχει την επιπλέον απόδοση που αποζητάς σε σχέση με την αντίστοιχη των 150 ίππων.
Μάλιστα, η διαφορά ενδεικτικής τιμής μεταξύ των δύο εκδόσεων του μοντέλου είναι πολύ μικρή, βάσει του επίσημου τιμοκαταλόγου της ελληνικής αντιπροσωπίας της Ford. Έτσι, προκρίνεται η επιλογή της ισχυρότερης εξ αυτών, ιδίως για όσους θέλουν και την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Ford Kuga 1.5 EcoBoost 186 PS, Auto
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος σε σειρά, 1.496 cc
Ισχύς: 186 PS/6.000 rpm
Ροπή: 240 Nm/1.600-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,9 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 6,8 lt/100 km / 9,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 154 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.604/1.882/1.675 mm
Μεταξόνιο: 2.711 mm
Βάρος: 1.511 kg
Χώρος αποσκευών: 395-1.517 lt
Τιμή: Από 34.078 ευρώ («Titanium»)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-13 08:00:00