Auto

Δοκιμή: Cupra Formentor 1.5 eTSI DSG 150 PS

Το CUPRA Formentor, που κυκλοφορεί από το 2020, αποτελεί μέχρι σήμερα το πιο σημαντικό μοντέλο για τη νεοσύστατη ισπανική φίρμα, ενώ είναι και το πρώτο της που σχεδιάστηκε από λευκή σελίδα. Δεδομένης της μεγάλης εμπορικής επιτυχίας που γνώρισε -και συνεχίζει να γνωρίζει-, με περισσότερες από 120.000 πωλήσεις για το 2023 στην ευρωπαϊκή αγορά, η CUPRA δεν χρειάστηκε ακόμα να αλλάξει πολλά, ανανεώνοντάς το σε συγκεκριμένα σημεία.

Ένα από αυτά είναι η εξωτερική σχεδίαση. Με μήκος που ξεπερνά ελάχιστα τα 4,4 m, το ισπανικό crossover συνεχίζει να βασίζεται στην ίδια φιλοσοφία του προκατόχου του, με την αισθητική να αποτελεί ένα από τα βασικά πλεονεκτήματά του. Η σχεδίαση του αμαξώματος είναι ένας τομέας που το Formentor ξεχωρίζει. Στο ανανεωμένο μοντέλο έχει δημιουργηθεί ένα πολύ στιλάτο σύνολο γραμμών και επιφανειών, που με την πρώτη ματιά διαφοροποιείται από οτιδήποτε άλλο υπάρχει στην κατηγορία.



Οι βασικές αλλαγές επικεντρώνονται στο εμπρός μέρος, το οποίο ακολουθεί τη νέα ταυτότητα της εταιρείας, με κυρίαρχα στοιχεία το επιθετικό ρύγχος «shark-nose», που συνδυάζεται με μία ευμεγέθη εισαγωγή αέρα, καθώς και τα επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Matrix LED, με τριγωνικά φωτιζόμενα μοτίβα. Φυσικά, δεν λείπει το χαρακτηριστικό tribal μπρονζέ λογότυπο της CUPRA που προσδίδει επιπλέον σπορ νότες στον χαρακτήρα του Formentor, ο οποίος τονίζεται και από τη χαμηλή γραμμή της οροφής στο πίσω μέρος, που κλείνει το μάτι σε κουπέ μοντέλα.

Ένα από τα πιο καλαίσθητα στοιχεία είναι και η πίσω πλήρως φωτιζόμενη λωρίδα που διατρέχει από άκρη σε άκρη τον χώρο αποσκευών και η οποία ενσωματώνει το φωτιζόμενο λογότυπο της εταιρείας. Οι SUV αναφορές υπογραμμίζονται όχι μόνο από τη γενναιόδωρη απόσταση από το έδαφος (165 mm) αλλά και από την παρουσία των πλαστικών επιφανειών περιμετρικά του αμαξώματος.



Κάτω από όλα αυτά βρίσκεται μια παραλλαγή της πλατφόρμας MQB Evo, η οποία δεν έχει διαφοροποιήσει σημαντικά τις διαστάσεις του αυτοκινήτου (μήκος 4,45 m, πλάτος 1,84 m, ύψος 1,53 m), με το μεταξόνιο να παραμένει στα 2.679 mm. Σε αυτά έρχονται να προστεθούν και τα φαρδιά μετατρόχια (1,583 m εμπρός και 1,555 m πίσω), τα οποία προσδίδουν μία «γεμάτη» παρουσία στον δρόμο και δημιουργούν προσδοκίες για ένα αυτοκίνητο που στέκεται με στιβαρότητα και δυνατό πάτημα στην άσφαλτο.

Ο αέρας ανανέωσης στο εσωτερικό του Formentor αφουγκράζεται την ψηφιακή πρόοδο, με επίκεντρο την κεντρική οθόνη αφής του infotainment με διαγώνιο 12,9”, ενώ ο πλήρως παραμετροποιήσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25” ανήκει πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό. Πάντως, το μενού του συστήματος πολυμέσων δεν ξεφεύγει από τον συνήθη κανόνα της πολυπλοκότητας. Πέρα από τους ψηφιακούς πίνακες κυριαρχεί η κομψή απλότητα της σχεδιαστικής γλώσσας της CUPRA.



Όλα τα υλικά είναι εξαιρετικά, οι περισσότεροι διακόπτες είναι αφής, ενώ δεν λείπει και η ασύρματη φόρτιση των 15W για smartphone. Μολονότι δεν υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό -καθώς τα πάντα ελέγχονται από το infotainment- υπάρχουν επιφάνειες αφής για τον έλεγχο της θερμοκρασίας έτσι ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο.

Ο οδηγός θα βρει εύκολα την ιδανική για τον σωματότυπό του θέση. Τα καθίσματα είναι αρκετά άνετα και δεν κουράζουν σε πολύωρες μετακινήσεις. Το τιμόνι είναι όμορφο και όσο βαρύ χρειάζεται, ειδικά όταν επιλέξει ο οδηγός από τα τρία διαθέσιμα προγράμματα το Performance, προσφέροντας παράλληλα ικανοποιητική για την κατηγορία αίσθηση. Σε ό,τι αφορά τους χώρους, εξακολουθούν να είναι επαρκείς.

Ένας πέμπτος επιβάτης θα χρειαστεί να στριμώξει τα πόδια του μεταξύ του τούνελ των καθισμάτων και των ποδιών των άλλων δύο, όμως το ύψος της οροφής δεν θα τον προβληματίσει. Αμετάβλητος είναι και ο χώρος αποσκευών των 450 lt, με δύο θέσεις για το ύψος του πατώματος, έτσι ώστε ο οδηγός να εκμεταλλευθεί το πλήρες μέγεθός του ή να δημιουργήσει επίπεδο χώρο με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Υπάρχει χώρος για εφεδρικό τροχό, όμως στάνταρ είναι το κιτ επισκευής.



Το 4κύλινδρο μοτέρ των 1,5 lt και 150 PS συνδυάζεται, στην έκδοση eTSI, με ένα mild hybrid 48V σύστημα που εξασφαλίζει, μεταξύ άλλων, και λειτουργία cruising, καθώς σβήνει τελείως κάθε φορά που παίρνει ο οδηγός το πόδι του από το γκάζι αφήνοντας το αυτοκίνητο να ρολάρει ελεύθερα, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

Στην πράξη, ο οδηγός θα αντιληφθεί την παρουσία του εξηλεκτρισμού στον θετικό αντίκτυπο που έχει στη μέση κατανάλωση, η οποία σε μεικτές συνθήκες κυμάνθηκε οριακά πάνω από τα 7,7 lt/100 km. Η λειτουργία του μοτέρ είναι παντού ομαλή, με θετικό τράβηγμα από χαμηλά και διακρίνεται για την ευκολία του να παρέχει απρόσκοπτα τη ροπή των 250 Nm από τις 1.500 rpm, συνοδευόμενη από ένα χαμηλό επίπεδο θορύβου. Παρά το σχετικά υψηλό βάρος του, που με τον οδηγό ξεπερνά τα 1.550 kg, το Formentor 1.5 eTSI επιταχύνει ζωηρά και λειτουργεί στρωτά.



Το στιβαρό πλαίσιο και η ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία είναι στραμμένη περισσότερο στην πιο σπορ πλευρά του αυτοκινήτου όντας λίγο σκληρή για τα δεδομένα της κατηγορίας, σε συνδυασμό με τους τροχούς των 18”, συνεργάζονται αρμονικά και δίνουν εξαιρετικά υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το ανανεωμένο Formentor εξακολουθεί να δείχνει έναν σίγουρο και αξιόπιστο χαρακτήρα ακόμα και σε απαιτητικές καταστάσεις, εκεί όπου εκτιμάται δεόντως η ισορροπία μεταξύ φιλικότητας και σταθερότητας, ενώ στην υπερβολή το μόνο που θα προκύψει είναι ένα προβλέψιμο και προοδευτικό άνοιγμα της τροχιάς. Στα «συν» και τα αποδοτικά και ανθεκτικά φρένα.



Με αιχμή του δόρατος την κατασκευή, που δίνει την εντύπωση αυτοκινήτου υψηλότερης κατηγορίας και τη φρεσκάδα της ανανέωσης, το CUPRA Formentor διατηρεί τα θετικά χαρακτηριστικά, τα οποία γνωρίζουμε ήδη από την προηγούμενη γενιά και το έφεραν στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας του. Μέσα από τη μεγάλη εικόνα αλλά και επιμέρους λεπτομέρειες, είναι προφανές πως το ανανεωμένο Formentor βάζει δύσκολα στον ανταγωνισμό σε όλα τα επίπεδα. Συνοδεύεται δε από τιμή που χωρίς να είναι χαμηλή (από 36.590 ευρώ), σαφώς δικαιολογείται από το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού.

KEY TECH

Το πλήθος των εξοπλιστικών στοιχείων των συστημάτων υποβοήθησης του CUPRA Formentor είναι μεγάλο. Εμείς θα σταθούμε σε μερικά highlight, όπως για παράδειγμα στο εξελιγμένο Adaptive Cruise Control. Βάσει των δεδομένων που παρέχονται μέσω του συστήματος πλοήγησης προσαρμόζεται αυτόματα η ταχύτητα του οχήματος, ανάλογα με τη χάραξη της διαδρομής, που μπορεί να περιλαμβάνει κυκλικούς κόμβους, διασταυρώσεις και κατοικημένες περιοχές, αναγνωρίζοντας παράλληλα τις πινακίδες κυκλοφορίας, χρησιμοποιώντας δεδομένα από την μπροστινή κάμερα.



TECH – Cupra Formentor 1.5 eTSI DSG 150 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.498 cc, i4, turbo, 150 PS/5.000-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-3.500 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E)/ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 9,0”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 205 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 7,3 lt/100 km
CO2: 133 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.451/1.839/1.520 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.679 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 450 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.482 kg
ΤΙΜΗ: Από 36.590 ευρώ



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-07 08:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button