Δοκιμάζουμε το Volvo XC90 ΜΥ 2025, η ανάγκη γίνεται φιλοτιμία
Για το 2025, η σουηδική φίρμα ανανέωσε το βενζινοκίνητο Volvo XC90. Ως εκ τούτου, το θερμικό μεγάλο SUV του Göteborg θα συνεχίσει το ταξίδι του παράλληλα με το ηλεκτροκίνητο EX90 που λανσαρίστηκε πρόσφατα.
Με τους Σουηδούς να διευκρινίζουν ότι αυτά τα δύο μεγάλα SUV απευθύνονται σε ξεχωριστούς πελάτες. Eίναι όμως έτσι ή η απόφαση για τη διαιώνιση του XC90 προέκυψε από μια ανάγκη που η Volvo τη μετέτρεψε σε «φιλοτιμία». Γιατί;
Ο οδικός χάρτης που εξέδωσαν οι Σουηδοί το 2021 προέβλεπε ότι η Volvo Cars θα πουλά μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030 και ύστερα. Όμως η επιβράδυνση των παγκόσμιων πωλήσεων στα EV, που παρατηρείται ήδη από τα τέλη του 2023, ανάγκασε την κατασκευάστρια εταιρεία να αναθεωρήσει αυτόν τον φιλόδοξο στόχο.
Το Volvo XC90 παραμένει ένα premium SUV αλλιώτικο από τα άλλα. Σε ατμόσφαιρα και φιλοσοφία
Πριν από δυόμιση μήνες, ο επικεφαλής της φίρμας Jim Rowan παραδέχτηκε ότι οι «υβριδικοί κινητήρες», που καίνε δηλαδή βενζίνη και ρεύμα, θα μπορούσαν να «αντιπροσωπεύουν το 10% των πωλήσεων το 2030». Αυτή η στρατηγική προσαρμογή -ή όπως αλλιώς θέλετε πείτε την- προφανώς είχε κίνητρο την εξέλιξη της καταναλωτικής ζήτησης. Που με τη σειρά της ανέτρεψε άρδην το προϊοντικό πλάνο.
Αν τα πράγματα πήγαιναν σύμφωνα με το αρχικό πρόγραμμα, το Volvo XC90 θα έδινε τη θέση του σε ένα SUV ισοδύναμου μεγέθους, με 100% ηλεκτρική κίνηση. Το Volvo EX90 ανέλαβε με καθυστέρηση την αποστολή αυτή, αναλαμβάνοντας όμως ρόλο συνοδοιπόρου (πρόσκαιρου;) και όχι αντικαταστάτη. Βλέπετε, κόντρα σε όλες τις πιθανότητες, το παλιό, καλό «ρυπογόνο» XC90 αντέχει στην αγορά, αρνούμενο βγει στη σύνταξη. Η διαρκής εμπορική επιτυχία του μεγάλου SUV που εμφανίστηκε πριν από δέκα χρόνια, τρίτο σε πωλήσεις πίσω από τα θερμικά XC60 και XC40, δικαιολογεί τη διατήρησή του στον κατάλογο, με υβριδικό κινητήρα, επαναφορτιζόμενο ή μη.
Με λανσάρισμα το 2002, η πρώτη γενιά Volvo XC90 είχε μια μακρά εμπορική καριέρα 14 ετών. Το τρέχον μοντέλο της δεύτερης γενιάς, που βασίστηκε πάνω στην πλατφόρμα SPA1 και λανσαρίστηκε το 2015, έχει υποστεί αναβαθμίσεις με πιο σημαντική αυτή της δεύτερης φάσης του μοντέλου τον Φεβρουάριο του 2019.
Η πιο πρόσφατη είναι αυτή του Σεπτεμβρίου του 2024 και πρόκειται για το μοντέλο που οδηγήσαμε την περασμένη εβδομάδα. Αφορά δε σε τροποποιήσεις και βελτιώσεις τόσο στο πλαίσιο και στην καμπίνα όσο και στη συνδεσιμότητα. Και προοιωνίζεται μια εμπορική καριέρα που θα φέρει τη δεύτερη γενιά του XC90 σε παρόμοια διάρκεια με αυτή της πρώτης.
Καθισμένος στο τιμόνι του XC90 T8 με τον υβριδικό κινητήρα, αισθάνεσαι αμέσως ότι το σουηδικό 7θέσιο SUV δίνει έμφαση στην άνεση. Για το MY 2025, οι μηχανικοί πρόσθεσαν ηχομονωτικά υλικά (αφρό στις κολόνες, πολυστρωματικά κρύσταλλα…) για να βελτιώσουν τη γαλήνια διαμονή στην καμπίνα.
Πακέτο με την άνεση πάει η ομαλότητα και η ευκολία στην οδήγηση. Για ένα SUV που ζυγίζει σχεδόν 2,3 τόνους στην επαναφορτιζόμενη υβριδική εκδοχή του, την T8 που είναι και η μόνη που εισάγεται στην Ελλάδα. Το υβριδικό σύστημα συντίθεται από δίλιτρο 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα με 310 άλογα, μια ηλεκτρική μονάδα 145 ίππων για αθροιστική ισχύ 455 PS και συνδυάζεται με αυτόματο 8άρι κιβώτιο. Μπόλικα άλογα λοιπόν, που καθένα τους αναλαμβάνει 5 kg, αναλογία ικανή για να κινεί δυναμικά το αυτοκίνητο, δίνοντας χρόνο 5,4” για το σπριντ των 0-100 km/h.
Βέβαια, ο πολύ καλός χρόνος επιτάχυνσης από στάση και οι δυνατές ρεπρίζ (συνοδεία της τραχιάς χροιάς του μοτέρ) δεν σημαίνουν ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο βαθμονομημένο για στροφιλίκι. Αντίθετα, το set-up είναι για τον ανοιχτό δρόμο και την εθνική.
Η μπαταρία, με ωφέλιμη χωρητικότητα 14,7 kWh, επίσημα πιστοποιείται για ηλεκτρική αυτονομία από 68 έως 87 km ανάλογα με τη χρήση. Με τα 50 km να είναι πιο ρεαλιστική τιμή σε καθημερινές συνθήκες. Εδώ υπάρχουν λοιπόν ανταγωνιστές που τα πηγαίνουν πολύ καλύτερα. Φυσικά και υπάρχει δυνατότητα ανακτητικής πέδησης, βάζοντας το λεβιέ στη θέση B. Έτσι, το Volvo XC90 προσφέρει ικανοποιητική επιβράδυνση, φτάνοντας μέχρι την ακινητοποίηση χωρίς να αγγίξεις το φρένο.
Όσον αφορά την ανάρτηση, το T8 που εισάγεται στην Ελλάδα φορά στάνταρ FSD ή έξτρα αερανάρτηση (€2.530). Όπως στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε στη Δανία και στη Σουηδία. Η οποία χαμηλώνει το αυτοκίνητο κατά δύο πόντους σε ταχύτητα πλεύσης, βελτιώνοντας την αεροδυναμική απόδοσή του. Και γνωρίζοντας ότι ένα κουμπί στο πορτμπαγκάζ επιτρέπει το χαμήλωμα του αυτοκινήτου για διευκόλυνση της φόρτωσης.
Η δυνατότητα λειτουργεί και προς την αντίθετη πλευρά, αυξάνοντας το ύψος από το έδαφος κατά τέσσερις πόντους, ρύθμιση με στόχο τους κακοτράχαλους χωματόδρομους. Αν αποφασίσει κάποιος με 22άρες ζάντες να κυκλοφορεί σε τέτοιο τερέν…. Οφείλουμε να ομολογήσουμε πάντως, ότι η άνεση ήταν εντυπωσιακή ακόμα και με αυτούς τους υπερμεγέθεις τροχούς. Αλλά και να σημειώσουμε ότι η ποιότητα των δρόμων που οδηγήσαμε ήταν εξαιρετική, βάζοντας πολύ εύκολες ερωτήσεις στην ανάρτηση.
Σημείωση που έχει την αξία της, καθώς όταν πιέζεις στις στροφές, η αερανάρτηση σφίγγει για να διαχειριστεί το μεγάλο βάρος του XC90. Τι γίνεται όμως, αν ταυτόχρονα συναντήσεις μια ανισομέρεια πάνω στη στροφή. Υποθέτουμε τι γίνεται, μόνο που δεν πετύχαμε τέτοια ανωμαλία πουθενά στους σουηδικούς δρόμους που οδηγήσαμε…
Κατά τα λοιπά, να πούμε ότι για τη γαλήνη στην καμπίνα συνηγορεί ότι το Volvo XC90 δεν κατακλύζει τον οδηγό του με σωρεία προσαρμογών και ρυθμίσεων. Απλώς επιλέγεις ρύθμιση Hybrid, Dynamic, Pure (100% EV) και AWD και η απόκριση της ανάρτησης, του τιμονιού και του γκαζιού ρυθμίζονται αυτόματα…
Mε την πρώτη ματιά, το ανανεωμένο XC90 φιγουράρει με σημαντικά πιο πολυτελή εμφάνιση, χάρη στο εμπρός τμήμα: Ανασχεδιασμένο καπό με ακμές μέχρι την άκρη του, αναθεωρημένα φτερά και μάσκα με λωρίδες διατεταγμένες διαγώνια σε δύο κατευθύνσεις. Επίσης, οι φωτιστικές μονάδες λέπτυναν και τεντώθηκαν, δίνοντας μια νέα φωτεινή υπογραφή στο «Σφυρί του Θωρ», το τυπικό γνώρισμα της σουηδικής φίρμας.
Το προφίλ παρέμεινε αμετάβλητο και στο πίσω μέρος τα φανάρια υιοθέτησαν μαύρο περίγραμμα. Εν ολίγοις, το ανανεωμένο XC90 διατηρεί τα θεμελιώδη στοιχεία της αρχικής σχεδίασης. Κλείνοντας με το εξωτερικό μέρος να πούμε ότι οι στάνταρ ζάντες στο «ελληνικό» XC90 είναι 21 ιντσών και έξτρα διατίθενται 22άρες έναντι 992 ευρώ. Ακόμη, στη χρωματική παλέτα των έξι αποχρώσεων προστέθηκε το Mulberry Red (κόκκινο του μούρου), με όλα τα χρώματα να στοιχίζουν €1.116 πλην του στάνταρ Vapour Grey.
Το εσωτερικό του XC90 υιοθετεί επίσης πιο πολυτελές στιλ με ένα οριζόντιο ταμπλό, κατασκευασμένο με ανακυκλωμένα υλικά και αποδίδοντας ένα όμορφο συνολικό αποτέλεσμα. Η ατμόσφαιρα στην καμπίνα είναι ιδιαίτερα σκανδιναβική με εκλεπτυσμένα σχήματα. Όπως και πριν, τα όργανα είναι ψηφιακά, αλλά το XC90 ΜΥ 2025 διαθέτει πλέον νέα οθόνη κεντρική 11,2 ιντσών τοποθετημένη κάθετα, η οποία αντικαθιστά την οθόνη των 9” του προηγούμενου μοντέλου. Οθόνη που βρίσκεται ανάμεσα σε αεραγωγούς με κάθετες γρίλιες αντί για οριζόντιες.
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι το infotainment διαθέτει πλέον νέο ιντερφέις που αναλαμβάνει να κάνει τα πράγματα πιο εύκολα για τον χρήστη. Κατά πώς είναι φτιαγμένο στο EX30, το πάνελ είναι πιο διαισθητικό και πιο ευαίσθητο από πριν, με τη συνδεσιμότητα του XC90 να παρέχεται από το οικοσύστημα της Google με ενσωματωμένες λειτουργίες Google Maps, Play Store και Google Assistant. Προφανώς και η σύνδεση με Apple CarPlay είναι κι αυτή δυνατή, αλλά ενσύρματα!
Για να αποκτήσεις πρόσβαση στις λειτουργίες κλιματισμού, στα βοηθήματα οδήγησης και στις λειτουργίες οδήγησης, τα πατήματα εξακολουθούν να είναι πολλά. Όμως, η οργάνωση της οθόνης απλοποιήθηκε και η λευκή γραμμή στη βάση της χρησιμεύει ως «back». Δεν υπάρχει αμφιβολία πως θα προτιμούσαμε περισσότερα φυσικά κουμπιά ή -τουλάχιστον- καλύτερη σήμανση σε όσα από αυτά έχουν ενσωματωθεί στο τιμόνι. Βέβαια, για να πούμε και του στραβού (Σουηδού) το δίκιο, με περισσότερα φυσικά κουμπιά δύσκολα θα απέδιδες σκανδιναβική ατμόσφαιρα στην καμπίνα.
Από τις υπόλοιπες αλλαγές της καμπίνας, να σημειώσουμε τον επαγωγικό φορτιστή που μετακινήθηκε κάτω από την κεντρική οθόνη και το ανασχεδιασμένο υποβραχιόνιο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Όσον αφορά τις ταπετσαρίες, βασικό είναι το σκούρο ή μπεζ οικολογικό δέρμα από ανακυκλωμένα υλικά. Και με χρέωση €248, πολύ σκούρο μπλε ύφασμα. Οι ταπετσαρίες από δέρμα Nappa (ανθρακί, κρεμ και πιο σκούρο μπεζ) στοιχίζουν €2.207. Ανάλογα δε συνδυάζονται με ξύλινες επιφάνειες και γαρνιτούρες στο χρώμα της γκρι, καφέ και ανοιχτής τέφρας.
Στη Ελλάδα, το XC90 MY 2025 διατίθεται μόνο σε 7θέσια έκδοση, με τη δεύτερη σειρά να συντίθεται από τρία ανεξάρτητα και συρόμενα καθίσματα. Που θα προτιμούσαμε να έχουν παραπάνω γέμιση στο έδρανο που θα κανάκευε καλύτερα τα 90 κιλά μου.
Πιο στενό από τα άλλα, το κεντρικό κάθισμα είναι ενδεδειγμένο μόνο για παιδιά, εξ ου και πολύ λογικά η ενσωμάτωση booster στο έδρανό του.
Η τρίτη σειρά είναι σε χώρο ιδιαίτερα περιορισμένη, δεδομένου του μήκους των 4,95 m και του μεταξονίου 2,98 m του Volvo XC90. Με άλλα λόγια τα μειονεκτήματα της πλειονότητας των συστημάτων του είδους να τα συναντάς κι εδώ: Αν είσαι πάνω από 1,70 το κεφάλι ακουμπά στην οροφή και το έδρανο είναι πολύ κοντό και βολεύει ομοίως κοντά πόδια, δηλαδή παιδιά.
Όσο για το πορτμπαγκάζ, σε 7θέσια διαμόρφωση η Volvo ανακοινώνει 262 lt και στην 5θέσια, 640 lt και με της δύο πίσω σειρές αναδιπλωμένες, τα 1.816 lt.
To Volvo XC90 είναι ήδη διαθέσιμο προς παραγγελία στην Ελλάδα με την τιμή του να ξεκινά από τις €104.710. Νούμερο που το πλασάρει καλά στην αγορά της κατηγορίας του. Ο ανταγωνισμός που έχει να αντιμετωπίσει το XC90 στην κατηγορία των μεγάλων PHEV SUV μετριέται δεν μετριέται στα δάχτυλα του ενός χεριού. Αλλά και όλοι τους πολύ δύσκολοι αντίπαλοι και ηλεκτρικά πιο αποδοτικοί.
Έτσι έχουμε το Audi Q7 TFSIe quattro tiptronic με μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 22 kWh από €94.980, την BMW X5 xDrive50e με μπαταρία 25,7 kWh από €112.950 και τη Mercedes-Benz GLE 400e με μπαταρία 25,7 kWh από 106.600 ευρώ.
Έναντι της γερμανικής αγίας τριάδας, η Volvo αντιπαρατάσσει αυτό που είναι στο DNA του ώριμου XC90: Ένα premium SUV αλλιώτικο από τα άλλα. Σε ατμόσφαιρα και φιλοσοφία. Θα πούμε και σε εξοπλισμό που για να τον ισοφαρίσουν οι Γερμανοί, θα πρέπει να ανέβεις αρκετά στην πανταχούσα.
Διαμορφώστε το δικό σας Volvo XC90 T8 AWD στον configurator της αντιπροσωπείας, εδώ
Volvo XC90 T8 AWD |
|||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Κομψό και ολοκληρωμένο, το ανανεωμένο μεγάλο υβριδικό SUV της Volvo μακιγιάρει την ηλικία του με σκανδιναβικό ντιζάιν και σύγχρονο ψηφιακό εξοπλισμό. | ||
Τιμή | Από €104.710 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | PHEV, βενζινοκινητήρας, 1.969 cc, i4, 16v, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ιντερκούλερ, 310 PS @ 6.000 rpm και 400 Nm @ 3.000-4.800 rpm, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 145 PS και 309 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 18,8 kWh (14,7 kWh ωφέλιμη), κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. | ||
Απόδοση | 455 PS, 709 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.953 x 1.923 x 1.767 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 262/640-1.816 lt | ||
Βάρος | 2.297 kg | ||
Ρεζερβουάρ | 71 lt | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 5,4″ | ||
Τελική ταχύτητα | 180 km/h | ||
Μέση κατανάλωση | 1,3 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 32 g/km | ||
Ηλεκτρική αυτονομία | 71 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
AC 2,3 kW, 0-100% | 7 ώρες | ||
AC 7,4 kW, 0-100% | 3 ώρες | ||
Στοιχεία κατασκευαστή | |||
Φωτογραφίες Volvo Cars |
Δημοσιεύτηκε ! 2024-11-25 18:49:00