
Δοκιμάζουμε το νέο VW Transporter, ο μύθος συνεχίζεται
Η οικογένεια του VW Transporter είναι μια από τις πλέον πολυπρόσωπες και ολοκληρωμένες στον κόσμο των επαγγελματικών αυτοκινήτων. Στα 75 χρόνια που κυκλοφορεί έχει καταφέρει να πουλήσει πάνω από 13 εκατομμύρια αυτοκίνητα, νούμερο ενδεικτικό της αποδοχής αλλά και της εμπιστοσύνης του καταναλωτικού κοινού προς το θρυλικό Bulli.
Για την παγκόσμια παρουσίαση της έβδομης γενιάς, η VW επέλεξε την Αθήνα και συγκεκριμένα το Λαύριο. Κι αυτό αν μη τι άλλο είναι μια σημαντική επιτυχία που φέρει την υπογραφή της Kosmocar. Που για τους επόμενους δύο μήνες, θα δώσει την ευκαιρίας σε 10.000 καλεσμένους να οδηγήσουν το Transporter στις πανέμορφες, διαδρομές της Αθηναϊκής Ριβιέρας.
H VW συνεχίζει να επενδύει στα επαγγελματικά αυτοκίνητα, διευρύνοντας συνεχώς την γκάμα της. Έτσι, μετά τα Multivan, California, ID. Buzz και ID. Buzz Cargo σειρά παίρνει το Transporter. H ναυαρχίδα των επαγγελματικών της εταιρείας, που πρωτοείδαμε στο Ανόβερο, σύμφωνα με τους επιτελείς της VW «έρχεται πιο ολοκληρωμένη και πλήρης από ποτέ.
Η έβδομη γενιά του VW Transporter, με την πληρότητά της, μας έδειξε πως μπορεί να πάει την κατηγορία των επαγγελματικών αυτοκινήτων ένα βήμα παρακάτω
Διατηρώντας στο ακέραιο την αντοχή, την αξιοπιστία και την πολυλειτουργικότητά της». Οι άνθρωποι της VW για την εξέλιξη του Transporter έλαβαν σημαντικό feedback από τους πελάτες. Για τον επαγγελματία άλλωστε, το αυτοκίνητο δεν είναι μόνο ένα μεταφορικό μέσο. Αλλά πολύ περισσότερο, ένα εργαλείο δουλειάς.
To νέο Transporter αναπτύχθηκε μαζί με το Ford Transit, ως μέρος της ευρύτερης συνεργασίας VW-Ford για τα επαγγελματικά. Όπως άλλωστε συνέβη και με την περίπτωση των Amarok και Ranger. Μια στρατηγική συνεργασία με πολλαπλά οφέλη σε καίριους τους τομείς για όλους τους ενδιαφερομένους. Όπως άλλωστε μας είχε πει στο Ανόβερο ο Lars Krause, επικεφαλής μάρκετινγκ και πωλήσεων των επαγγελματικών μοντέλων της VW, πρωταρχικό μέλημα για την εταιρείας είναι να προσφέρει στους πελάτες ένα προϊόν με πραγματική ουσία.
Εξωτερικά, το Transporter, έχει αποκτήσει μια νέα, πιο σύγχρονη και δυναμική εμφάνιση, που χαρακτηρίζεται από τις καθαρές, αρμονικές γραμμές και την απουσία οποιασδήποτε σχεδιαστικής υπερβολής. Εν ολίγοις, το αυτοκίνητο διατηρεί την διαχρονική του εμφάνιση και ταυτότητα. Με τους LED προβολείς να κερδίζουν τις εντυπώσεις στο εμπρός μέρος. Πίσω, τα φώτα που βρίσκονται στις άκρες θυμίζουν αρκετά το Τ5, υπογραμμίζοντας τη σύνδεση της έβδομης γενιάς με τους προγόνους της.
Ο μοντέρνος σχεδιασμός του δεν είναι μόνο αισθητικά αποδεκτός. Είναι ταυτόχρονα λειτουργικός, εξασφαλίζοντας μεγάλη χωρητικότητα, άνετη πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης και έξυπνες λύσεις αποθήκευσης.
Η έβδομη γενιά προσφέρει περισσότερους χώρους, μεγαλύτερη χωρητικότητα φόρτωσης, περισσότερο ωφέλιμο φορτίο και αυξημένη ικανότητα ρυμούλκησης. Για να μιλήσουμε με αριθμούς, το μήκος του φτάνει τα 5,05 m, αύξηση 14,6 cm σε σχέση με την απερχόμενη γενιά. Όσοι όμως επιθυμούν ακόμα περισσότερους χώρους, μπορούν να επιλέξουν τις εκδόσεις με μεγαλύτερο μήκος και μακρύτερο μεταξόνιο, στα 5,45 και 3,5 m αντίστοιχα.
Αυξημένο είναι και το πλάτος του κατά 9,7 cm, ξεπερνώντας τα 2 m (2.032 m), χωρίς να προσμετρώνται οι εξωτερικοί καθρέπτες. Η απόσταση μεταξύ των θόλων έχει κερδίσει επιπλέον 14,8 cm φτάνοντας τα 1,32 m, επιτρέποντας στο γερμανικό βαν να φορτωθεί χωρίς δυσκολία με ευρωπαλέτες.
Στόχος των ανθρώπων της εταιρείας ήταν να φέρουν στην αγορά ένα αυτοκίνητο που οι επαγγελματίες θα μπορούν να στηριχτούν πάνω του καθημερινά. Για αυτό άλλωστε και οι βελτιώσεις έγιναν με κύριο γνώμονα τις μεγαλύτερες μεταφορικές ικανότητες και την ευκολία χρήσης. To ύψος τέλος, στη βασική έκδοση φτάνει τα 1,94 m.
Οι μεγαλύτερες διαστάσεις επιτρέπουν στο Transporter να μεταφέρει έως και 5,8 m³, ενώ η παραλλαγή με το επιμηκυμένο μεταξόνιο και την ψηλότερη οροφή αυξάνει τη χωρητικότητα στα 9 m³. Κατά τα λοιπά, το ωφέλιμο φορτίο ξεπερνά τους 1,3 τόνους (+130 kg), με τη δυνατότητα ρυμούλκησης να φτάνει πλέον έως και τους 2,8 τόνους (από 2,5 στην προηγούμενη γενιά). Ένα ακόμη ανταφωνιστικό πλεονέκτημα είναι το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και το μεγάλο άνοιγμα των θυρών θα διευκολύνει σημαντικά τους επαγγελματίες.
Εκτός από την έκδοση Panel Van (μεταφορά εμπορευμάτων χωρίς πίσω παράθυρο), με το σταθερό μεταλλικό διαχωριστικό στον χώρο φόρτωσης για μεγαλύτερη στιβαρότητα και αντοχή, διαθέσιμες είναι οι διαμορφώσεις Panel van Plus με χώρο φόρτωσης και δεύτερη σειρά καθισμάτων, για συνδυασμένη και ασφαλή μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών, Kombi (από πέντε έως εννέα θέσεις) και Crewbus.
Η γκάμα του Transporter ολοκληρώνεται με την premium έκδοση Caravelle. Που με τις τρεις σειρές καθισμάτων έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει με μεγάλη άνεση έως και εννιά ενήλικες επιβάτες. Στοχεύοντας κυρίως στους επαγγελματίες του τουρισμού και της μεταφοράς προσωπικού.
Περνώντας στο εσωτερικό, αντικρίζεις μια ευήλια και διασυνδεδεμένη καμπίνα, που συμβαδίζει με τις ψηφιακές νόρμες της εποχής. Ο οδηγός έχεις στη διάθεσή του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12” με ευκρινέστατα γραφικά και μπόλικη πληροφορία. Στο κέντρο, είναι τοποθετημένη η οθόνη για το infotainment στις 13” που υποστηρίζει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto. Κι εδώ τα γραφικά είναι άρτια και η απόκριση στην αφή, όπως και στα επιβατικά μοντέλα της μάρκας, ακαριαία. Αυτό που επίσης μας άρεσε είναι η εργονομίας, καθώς όλα όσα χρειάζεται ο οδηγός βρίσκονται στο πεδίο δράσης του.
Δεν θα ήταν υπερβολή λοιπόν να πούμε πως δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα επιβατικά μοντέλα της φίρμας! Εκτός από τα μαλακά πλαστικά. Επιλογή λογική, μιας και μιλάμε για επαγγελματικό μοντέλο. Στην έκδοση Caravelle όμως φρονούμε πως οι μαλακές επενδύσεις θα ταίριαζαν με τον πολυτελή χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σε κάθε περίπτωση όμως, η συναρμογή των σκληρών πλαστικών μοιάζει αψεγάδιαστη. Οι χώροι για επιβάτες και μικροαντικείμενα είναι πλούσιοι και το μπες-βγες είναι αρκετά εύκολο, χάρη στο μεγάλο άνοιγμα της πλαϊνής συρόμενης πόρτας.
Ευρεία είναι και η γκάμα των κινητήρων, με τον κατάλογο να περιλαμβάνει εκδόσεις με κινητήρες πετρελαίου, PHEV και 100% ηλεκτρικές προτάσεις. Ως προς τις ντίζελ επιλογές, οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν στη διάθεσή τους τρεις διαμορφώσεις, 110, 150 και 170 ίππων. Που συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο οκτώ (στάνταρ στην έκδοση των 170 ίππων). Με τις ισχυρότερες εκδόσεις των 150 και 170 ίππων να διατίθενται και ως τετρακίνητες.
Η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση, e-hybrid, εφοδιάζεται με έναν 4κύλινδρο κινητήρα 2,5 lt που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, για να φτάσουμε στη συνδυαστική ισχύ των 233 ίππων. Με την χωρητικότητα του συσσωρευτή να ανέρχεται στις 16,4 kWh επιτρέποντας στο εμβληματικό μοντέλο να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 56 km (μικτή χρήση). Για αυτήν όμως θα πρέπει να κάνουμε λίγη υπομονή μιας και θα έρθει το 2026.
Από το μενού δεν απουσιάζουν και οι ηλεκτρικές εκδόσεις, e-Transporter και e-Caravelle με ισχύ που φτάνει τους 136, 218 και 286 ίππους. Και οι τρεις είναι για την ώρα πισωκίνητες (αναμένουμε σε μεταγενέστερο χρόνο τις τετρακίνητες) διαμορφώσεις έρχονται στην αγορά με μια μπαταρία χωρητικότητας 64 kWh, ικανή να προσφέρει στο γερμανικό μοντέλο αυτονομία 330 km. Όταν έρθει η ώρα της φόρτισης, υποστηρίζει ισχύ 11 kW σε wall box. Σε τερματικό DC, το BMS υποστηρίζει ισχύ έως 125 kW και φορτίζει από το 10%-80% σε 39 λεπτά.
Κατά τη διάρκεια της πρώτης οδηγικής μας γνωριμίας, βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι των Transporter Panel Van και e-Caravelle. Η τελευταία, με τους 286 PS και 415 Nm αποδείχτηκε αρκετά ισορροπημένη, και άνετη. Κάτι που εν πολλοίς οφείλεται στον νέο σχεδιασμό του πλαισίου. Αλλά και της ανάρτησης (γόνατα MacPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) που μειώνει τους κραδασμούς και διαχειρίζεται ιδανικά το βάρος και τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Από κοντά και η ποιότητα κύλισης που συμβαδίζει με τον πολυτελή χαρακτήρα της έκδοσης. Θόρυβος από την κύλιση των τροχών θα φτάσει μόνο σε πιο κατσαρό τερέν.
Η θέση οδήγησης είναι αυτή που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας. Ψηλή, με εξαιρετική περιμετρική ορατότητα. Τα καθίσματα να επικεντρώνονται περισσότερο στην άνεση παρά στην πλευρική στήριξη. Το τιμόνι είναι με τη σειρά του άμεσο, δίνοντας επαρκή πληροφόρηση, αν φυσικά αναλογιστούμε τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Καλή τηρουμένων των αναλογιών είναι και η απόκριση του γκαζιού, με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του όσο δύναμη χρειάζεται για να πραγματοποιήσει με ασφάλεια ένα προσπέρασμα. Ενώ και το σύστημα πέδησης, αν και απαιτεί λίγο συνήθεια στην αρχή αποδεικνύεται πέρα για πέρα ικανό και αποτελεσματικό. Ως προς την κατανάλωση, ξεπέρασε τις 21 kWh/100 km, χωρίς όμως να κινηθούμε καθόλου σε αστικό ιστό. Νούμερο που μεταφράζεται σε αυτονομία περίπου 250 χιλιομέτρων.
Όσον αφορά το Panel van, την επαγγελματική έκδοση με τους 170 ίππους και τα 390 Nm, μείναμε πολύ ευχαριστημένοι από τη βελούδινη λειτουργία και το τράβηγμά του ντίζελ σε όλο το φάσμα των στροφών και τη συμπεριφορά του αυτόματου κιβωτίου. Σε σχέση με το επιβατικό, η ανάρτηση ήταν αναμενόμενα πιο σφιχτή, μιας και είναι σχεδιασμένη για να κουβαλά μπόλικο βάρος.
Αυτό που επίσης μας εξέπληξε ευχάριστα ήταν η ευελιξία του Transporter. Απόρροια του μικρού κύκλου στροφής, στα 11,9 m (13 m στις εκδόσεις με το μακρύ μεταξόνιο). Στην εξίσωση προσθέστε και την κάμερα οπισθοπορείας 360 μοιρών (για πρώτη φορά στο επαγγελματικό Transporter) που θα διευκολύνει το παρκάρισμα αλλά και τους ελιγμούς που θα χρειαστεί να κάνει ο ιδιοκτήτης του στην πόλη.
Ο εξοπλισμός του VW Transporter, από τη βασική κιόλας έκδοση είναι υπερπλήρης και περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 12”, κεντρική οθόνη αφής 13” με ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, παρμπρίζ από θερμομονωτικό πολυστρωματικό κρύσταλλο ασφαλείας. Και φυσικά, μια ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων ασφαλείας, όπου ξεχωρίζει η διατήρηση λωρίδας, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και ποδηλατών, που υποστηρίζει αποφυγή εκτροπής και αυτόματη πέδηση στην στροφή όταν εντοπιστεί αντίθετα κινούμενο αυτοκίνητο.
Οι παραγγελίες για το νέο VW Transporter έχουν ανοίξει ήδη, με την αρχική του τιμή να διαμορφώνεται στις €38.800.
VW Transporter e-Caravelle |
|||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Αναβαθμισμένο, με πλούσιο βασικό εξοπλισμό και ικανό να εξυπηρετήσεις τις ανάγκες του επαγγελματία, το νέο VW Transporter δείχνει ικανό να πάει την κατηγορία ένα βήμα παρακάτω | ||
Τιμή | Από €71.000 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΒEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη εμπρός 286 PS, 415 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 64 kWh, κίνηση εμπρός, κιβώτιο μιας σχέσης | ||
Απόδοση | 286 PS, 415 Nm | ||
Διαστάσεις | 5.050 x 2.032 x 1.984 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 469-3.672 lt | ||
Βάρος | 2.487 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 7,4″ | ||
Τελική ταχύτητα | Δεν ανακοινώθηκε | ||
Μέση κατανάλωση* | 22,2 kWh /100 km | ||
Aυτονομία* | 250 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC, 125 kW, 10-80% | 39 λεπτά | ||
Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες Volkswagen |
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-15 18:59:00