Δοκιμάζουμε στη Σλοβενία το νέο Lynk & Co 02, ηλεκτρικό μπέρδεμα
Βασισμένο στην πλατφόρμα των Volvo EX30 και smart #1, αυτό το νέο SUV θέλει να ξεχωρίζει μέσω του σχεδιασμού και της δυνατότητας του να συμμετέχει σε ένα ιδιότυπο πρόγραμμα car sharing. Προσώρας όμως, όχι στην Ελλάδα.
Στον γαλαξία του κινεζικού Ομίλου Geely, ορισμένες μάρκες έχουν απήχηση στο ευρύ ευρωπαϊκό κοινό, όπως για παράδειγμα η Volvo, η smart, αλλά και η Lotus. Άλλες φίρμες του ομίλου έχουν μικρότερη απήχηση και η Lynk & Co είναι μία από αυτές.
Εμπορικός γρίφος το Lynk & Co 02: Εξωτερικές διαστάσεις οικογενειακού C-SUV με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά να τοποθετούνται στα Β-SUV
Μια φίρμα που διανέμεται στην Ευρώπη από το 2020 με το επαναφορτιζόμενο υβριδικό SUV, το Lynk & Co 01 που το έχουμε ήδη δοκιμάσει. Και που τώρα εισέρχεται στον στίβο της 100% ηλεκτρικής κίνησης με το 02. Πατώντας πάνω την πλατφόρμα των ξαδερφιών του, Volvo EX30 και smart #1, θέλει να σερβίρει στις αξίες της Lynk & Co, αναδεικνύοντας ένα πρωτότυπο στιλ και νέα χαρακτηριστικά. Αρκούν όμως τα παραπάνω, για να βρει το 02 μια θέση κάτω από τον ευρωπαϊκό ήλιο; Για να το μάθουμε…
Ο σχεδιασμός του Lynk & Co 02 πατά πάνω σε ένα πολύ μοντέρνο στιλ με σιλουέτα κουπέ SUV. Θα μπορούσαμε να πούμε πως μοιάζει εντυπωσιακά με το υβριδικό Toyota C-HR. Αλλά ταυτόχρονα ενσωματώνει πληθώρα εκλεπτυσμένων λεπτομερειών που του δίνουν μια διακριτή ταυτότητα.
Οι φωτιστικές μονάδες ειδικότερα, είναι μοναδικές. Στο εμπρός μέρος, δύο κάθετες γραμμές στο πάνω μέρος του καπό λειτουργούν ως φωτεινή υπογραφή, ενώ η «λειτουργική» περιοχή τους είναι προσεκτικά κρυμμένη στον προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος, μια φωτεινή λωρίδα σε όλο το πλάτος λειτουργεί ως αεροδυναμική επιφάνεια, εισφέροντας επομένως στην αεροδυναμική.
Βέβαια υπάρχουν κι άλλα στοιχεία που καταλήγουν να κολακεύουν το μάτι. Οι μεγάλες ζάντες (19 ή 20 ίντσες), η οροφή σε αντίθεση χρώματος και η απουσία τελάρου στα παράθυρα, κάτι που βλέπουμε επίσης Peugeot στο E-3008, δίνουν μια ποιοτική νότα με την πρώτη ματιά.
Όσον αφορά τις διαστάσεις, με μήκος 4,46 m, πλάτος 1,84 και ύψος 1,57 m, αυτές τοποθετούν το Lynk & CO 02 στην κατηγορία των μικρών οικογενειακών e-SUV (C-SUV), όπου θα αντιπαρατεθεί μεταξύ άλλων από την πάνω πλευρά με μοντέλα όπως το Ford Explorer, το Peugeot E-3008, το συγγενές Volvo EX40… Με τα λοιπά χαρακτηριστικά του κατεβαίνει κατηγορία, ερχόμενο αντιμέτωπο με μοντέλα όπως το άρτι αφιχθέν Kia EV3, το VW I.D. 3, το Hyundai Kona, το Honda e:Ny1… Μια αντιπαράθεση που θα την ξεδιαλύνουμε παρακάτω, εξηγώντας γιατί το 02 παίζει σε δύο ταμπλό.
Στην καμπίνα, το Lynk & Co 02 προσφέρει μια πολύ πιο τυπική παρουσίαση και βαθιά εμπνευσμένη από αυτή του επίσης συγγενικού του Zeekr X. Τουλάχιστον από αυτά που έχουμε δει από φωτογραφίες, μιας και δεν έχουμε οδηγήσει το Zeekr. Το ταμπλό, για παράδειγμα, υπακούει στους πρόσφατους αισθητικούς κανόνες με πολύ οριζόντια αρχιτεκτονική, με μια οθόνη να βρίσκεται στο κέντρο του.
Τα υλικά κάνουν «μπαμ» ότι συντίθενται από οικολογικά και ανακυκλωμένα υλικά, απορρίπτοντας από επιλογή το δέρμα στα καθίσματα και στο τιμόνι. Αυτό το τελευταίο με το παράξενο σχήμα, τουλάχιστον είναι πολύ ευχάριστο στο πιάσιμο.
Μικρά γκάτζετ βρίσκονται διάσπαρτα εδώ κι εκεί, όπως ο αρκετά εξελιγμένος ατμοσφαιρικός φωτισμός, διπλός επαγωγικός φορτιστής για smartphone, ακόμα και εσωτερική κάμερα η οποία μπορεί να τραβήξει φωτογραφίες ή βίντεο των επιβαινόντων.
Όσον αφορά το ηχητικό κομμάτι, η high-end έκδοση του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε, η More, χρησιμοποιεί σύστημα Harman Kardon με 14 ηχεία και ισχύ 1.600 W. Ένα εξαιρετικά ισχυρό σύστημα επομένως που δεν θυσιάζει την ποιότητα, με καλή αναπαραγωγή μουσικής. Τουλάχιστον απ’ ό,τι μπορέσαμε να αντιληφθούμε στην (ιδιαίτερα) σύντομη συμβίωση με το αυτοκίνητο και με την playlist που ανέλαβε να φορτώσει ο συνάδελφος Αλέξανδρος Κορτέσης.
Τίποτα αρνητικά συνταρακτικό λοιπόν, αλλά και τίποτα το θετικά συγκλονιστικό. Τέλος, σημειώστε ότι η μεγάλη πανοραμική γυάλινη οροφή (μη ανοιγόμενη) είναι στάνταρ. Επιτρέποντας να εισέρχεται μπόλικο φως στην καμπίνα, αντισταθμίζοντας τα μικρά πλευρικά παράθυρα και τη μουντή επένδυση της οροφής.
Ένα μικρό οικογενειακό SUV, ηλεκτρικό ή όχι, οφείλει να είναι άνετο. Όσον αφορά το πορτμπαγκάζ λοιπόν, το Lynk & Co 02 δεν αίρεται στο ύψος της περίστασης, με χωρητικότητα μόλις 410 λίτρα. Όγκος που πλασάρεται σημαντικά πίσω από τον ταυτόσημο σε μέγεθος ανταγωνισμό.
Για παράδειγμα το Ford Explorer παρέχει 450 lt και το Peugeot E-3008, 520 lt. Σημειώστε ωστόσο, το frunk των 15 λίτρων που σου επιτρέπει να αποθηκεύσεις το καλώδιο φόρτισης, που δείχνει μάλλον κοντό για το μήκος του αυτοκινήτου.
Αντίθετα με το πορτμπαγκάζ, στο πίσω μέρος της καμπίνας υπάρχει μπόλικος χώρος. Δύο πίσω επιβάτες κάθονται άνετα με πολύ αξιόλογο χώρο για πέλματα και γόνατα. Το εντελώς επίπεδο δάπεδο, το οποίο επωφελείται από την αποκλειστικά ηλεκτρική πλατφόρμα, θα επιτρέψει δε σε έναν μεσαίο ένοικο να φιλοξενηθεί χωρίς δεύτερη σκέψη στο πίσω κάθισμα -για μικρές πάντα αποσπάσεις. Δύο υποδοχές USB-C αναλαμβάνουν να υποστηρίξουν τη φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών σε μεγάλα ταξίδια. Αλλά να σημειώσουμε ότι δεν υπάρχει ξεχωριστός κλιματισμός για τους πίσω
Πολλές είναι και οι ευκολίες για την αποθήκευση μικροπραγμάτων. Σημειώστε δε ότι στην κεντρική κονσόλα, υπάρχει ένας μεγάλος και αφαιρούμενος διαμερισματικός «κάδος» που μπορείς βγαίνοντας από το αυτοκίνητο να τον πάρεις μαζί σου.
Επιστρέφοντας στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, αυτό υποστηρίζεται από την κεντρική οθόνη με διαγώνιο 15,4 ιντσών. Εγκατεστημένο σε οριζόντια μορφή, περιλαμβάνει σχεδόν όλα τα στοιχεία ελέγχου και τις ρυθμίσεις. Μάλιστα, εκτός από το τιμόνι, τα χειριστήρια στην κολόνα και τα πάνελ των θυρών, τα κουμπιά απουσιάζουν εντελώς.
Αρκετές απουσίες λοιπόν, οπότε και απαιτείται από αυτήν την οθόνη ένα σαφές ιντερφέις και λογικά μενού. Ανταποκρίνεται λοιπόν το infotainment του Lynk & Co 02 στις απαιτήσεις; Κατά πλειονότητα, ναι. Το λειτουργικό σύστημα δεν κομίζει γλαύκας εις Αθήνας, αλλά έχει μερικές καλές ιδέες, όπως μια αρχική οθόνη χωρισμένη σε πολλά widget. Η κάτω περιοχή είναι αφιερωμένη στον αερισμό/κλιματισμό, ενώ ένα μενού αφιερωμένο στις συντομεύσεις εμφανίζεται σύροντας με το δάχτυλο από πάνω προς τα κάτω.
Μερικές εφαρμογές ήταν ήδη διαθέσιμες στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε, σε αντίθεση με το Android Auto και το Apple CarPlay. Ένα μειονέκτημα για τους Ευρωπαίους πελάτες που η Lynk & Co το γνωρίζει κι έχει δημιουργήσει έτσι τις απαραίτητες συνεργασίες με την Google και την Apple, αναμένοντας πλέον την άφιξη των αδειών.
Στη Lynk & Co ελπίζουν ότι τα πρώτα αυτοκίνητα που θα παραδοθούν στην Ελλάδα, θα είναι τουλάχιστον εξοπλισμένα με CarPlay. Αν όχι, η συμβατότητα οθόνης με ενημερώσεις over-the-air θα επιτρέψει στους ιδιοκτήτες να επωφεληθούν από αυτό όταν διατεθούν τα συστήματα. Εμείς να παρατηρήσουμε ότι η απουσία αυτή, έστω και πρόσκαιρη, είναι μεγάλη παράβλεψη για μια φίρμα που το όνομά της φωτογραφίζει ένα ψηφιακά συνδεδεμένο μέλλον.
Κατά τα λοιπά, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και μια οθόνη 10,2 ιντσών πίσω από το τιμόνι για την απεικόνιση των πληροφοριών οδήγησης. Τα μενού σε κάθε άκρο της μπορούν να εμφανίζουν διαφορετικές πληροφορίες, ρυθμιζόμενες από το τιμόνι. Το σύνολο είναι σε κάθε περίπτωση ευανάγνωστο και αποτελεσματικό.
Όσον αφορά τα ADAS, το Lynk & Co 02 βρίσκεται σε πλήρη φόρμα, καθώς διαθέτει όλα τα απαραίτητα βοηθήματα για την πρόσβαση στην ημί-αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2. Με άλλα λόγια, 21 ενσωματωμένα βοηθήματα, από προσαρμοζόμενο cruise control και η διατήρηση της λωρίδας, μέχρι υποβοηθούμενη αλλαγή λωρίδας.
Στην εξαιρετικά μικρή βόλτα που κάναμε στη Σλοβενία, μόλις λίγες δεκάδες χιλιόμετρα για τέσσερις που είμαστε στο αυτοκίνητο, δεν ήταν αρκετή για να πούμε αν αυτά λειτουργούν με ορθές και ακριβείς επεμβάσεις -η αλήθεια είναι ότι δεν προλάβαμε να δοκιμάσουμε κανένα.
Εκείνο που θα θέλαμε πάντως, είναι η αναβαθμονόμηση της απόσπασης προσοχής του οδηγού. Η πρόσκτηση γίνεται μέσω της κάμερας που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και παρακολουθεί συνεχώς τον οδηγό, ενεργοποιώντας την ειδοποίηση εάν πάρει τα μάτια του από το δρόμο. Το θέμα είναι ότι την ενεργοποιεί ακόμα κι αν κοιτάξεις τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Οπωσδήποτε, εδώ χρειάζεται λίγη ανοχή παραπάνω…
Με το Lynk & Co 02 να πατά πάνω στην πλατφόρμα SEA του Ομίλου Geely, αναμενόμενα περιμέναμε κοινό τεχνικό φύλλο με το Volvo EX30 και τα smart #1 και #3. Τελικά είναι έτσι αλλά κατά το ήμισυ, καθώς επελέγη μία και μόνη έκδοση, αυτή με τον μονό κινητήρα των 272 PS (πίσω). Μοτέρ που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία χημείας NMC με ενεργειακή χωρητικότητα 69 kWh. Με 66 kWh ωφέλιμες, αποδίδοντας ένα περιθώριο ασφαλείας 3,0 kWh (4,3%) για την προστασία της μπαταρίας.
Συνδυασμός που δίνει αυτονομία σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, έως και 445 km με μία φόρτιση. Νούμερο που αφορά την έκδοση με τις 20άρες ζάντες. Κι αν σας ακούγεται παράδοξο να σας προκαταλάβουμε πριν διαβάσετε για τον εξοπλισμό: Η έκδοση αυτή (More) διαθέτει ενεργή ανοιγόμενη μάσκα και αντλία θερμότητας. Αναμφισβήτητα, η αυτονομία είναι επαρκής, αλλά ο ανταγωνισμός στα C-SUV τα καταφέρνει κατά πλειονότητα καλύτερα, αλλά και με ψηλότερο τίμημα. Το Ford Explorer πάει 602 km μακριά με την 79άρα μπαταρία του ή το E-3008 που μπορεί να φτάσει τα 700 με τη θηριώδη μπαταρία των 98 kWh.
Λάβετε υπόψη ότι, αν και η Lynk & Co έχει επιλέξει προς το παρόν μόνο αυτήν τη διαμόρφωση, δεν είναι απίθανο να διαθέσει κι άλλες εκδόσεις στο μέλλον. Για παράδειγμα με μικρότερη μπαταρία (το Volvo EX30 ήδη διατίθεται με μπαταρία 51 kWh) ή με τετρακίνηση, όπως και οι εκδόσεις Brabus του Smart.
Όσον αφορά τη φόρτιση, ένας 150άρης ταχυφορτιστής DC θα σου επιτρέψει να ανέβεις από το 10% στο 80% της μπαταρίας σε «περίπου 30 λεπτά». Και για την φόρτιση σε AC, το 02 διαθέτει βασικό εσωτερικό φορτιστή ισχύος 11 kW, που μπορεί να ανέβει στα 22 kW στην πλήρως εξοπλισμένη έκδοση More.
Η πρώτη γεύση που πήραμε από το Lynk & Co στη Σλοβενία και στη μαγευτική φύση περί τη Λίμνη Bled (Blejsko Jezero για τους Σλοβένους) ήταν θετική.
Χάρη στους 272 ηλεκτρικούς ίππους και -κυρίως- στα 343 Nm, το Lynk & Co έχει εξαιρετική απόκριση, με δυνατή επιτάχυνση. Η αίσθηση του πεντάλ του φρένου είναι αρκετά φυσική. Για το ανακτητικό φρενάρισμα και τη λειτουργία «one pedal» δεν έχουμε να σας πούμε και πολλά, καθώς δεν προλάβαμε καν να το ρυθμίσουμε.
Το τιμόνι το αισθάνεσαι ελαφρύ, χωρίς πραγματική αίσθηση σύνδεσης με τους τροχούς, αλλά αποδεικνύεται άμεσο στις εντολές σου. Όσο για την ανάρτηση, μας φάνηκε αρκετά ενδοτική, με καλό έλεγχο του βάρους του αυτοκινήτου που σημειωτέον δεν είναι μεγάλο για ηλεκτρικό αυτοκίνητο -1.820 kg. Πρόκειται για συνδυασμό MacPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω με ατσάλινα ελατήρια, υδραυλικά αμορτισέρ σταθερό ύψος (17,5 cm) και απόσβεση. Πάντως, η γενική αίσθηση της ακρίβειας είναι καλή με τον πίσω άξονα να ακολουθεί πρόθυμα την καμπύλη που χαράσσει ο εμπρός, με σταθερό ρυθμό.
Για το 02, η Lynk & Co θέλησε να το διαθέσει με μια απλή γκάμα δύο εκδόσεων εξοπλισμού. Η πρώτη υπό την ονομασία «Core» προσφέρει ήδη πολλά. Μεταξύ άλλων, φορά ζάντες 19 ιντσών, διαθέτει γυάλινη πανοραμική οροφή, κάμερα οπισθοπορείας, συνδεδεμένες οθόνες, θερμαινόμενα καθίσματα, καθώς και όλη την αρμάδα των βοηθημάτων οδήγησης.
Η έκδοση «More» προσθέτει μερικά έξτρα ακόμη, όπως ζάντες 20 ιντσών, κάμερα 360°, ηλεκτρικά καθίσματα ντυμένα με δερματίνη και ηχοσύστημα Harman Kardon.
Η χρωματική παλέτα της γκάμας είναι και αυτή περιορισμένη σε τέσσερις αποχρώσεις: Κόκκινο, άσπρο, γκρι και μπλε. Όσον αφορά την τιμή, υπολογίστε για την Ελλάδα €38.990 για το «Core» και €42.990 για το «More» Και οι δύο τιμές προ της επιδότησης. Τιμή που το φέρνει λίγες εκατοντάδες ευρώ φθηνότερο από το μικρότερο και πιο φτωχά εξοπλισμένο, ομογάλακτο Volvo EX30.
Από την παραπάνω παρατήρηση δεν συνάγεται συμπέρασμα για το αν είναι ακριβό ή φθηνό, μιας και το Lynk & Co 02 αλλού τοποθετείται με το μέγεθος και αλλού με την τιμή και τους χώρους. Αυτά τα δεύτερα χαρακτηριστικά γέρνουν την πλάστιγγα προς μοντέλα της κλάσης του Volkswagen ID.3. Ενώ το μέγεθός του το κατατάσσει στα C-SUV, όπως το Peugeot E-3008 και το Ford Explorer. Και στις δύο περιπτώσεις πάντως, η αναλογία τιμής/εξοπλισμού του 02 παραμένει γενικά προς όφελός του.
Η Lynk & Co σε ερώτησή μας, είπε ότι εκτιμά τη βιωσιμότητα της ευρωπαϊκής παραγωγής, χωρίς όμως να πει περισσότερα. Το θέμα είναι αν έχει μείνει χώρος στο βελγικό εργοστάσιο της Volvo στη Γάνδη, το οποίο ετοιμάζεται να παραλάβει το EX30 και οσονούπω το smart #1; Και βέβαια αν ύστερα από κάτι τέτοιο, τα ακριβότερα ευρωπαϊκά χέρια εξανεμίσουν το όφελος της μη επιβολής εισαγωγικών δασμών.
Το μόνο που απομένει τώρα είναι να βρεις πού θα αγοράσεις το Lynk & Co. Στην Ελλάδα, ήδη υπάρχουν πέντε ντίλερ, οι οποίοι οσονούπω θα γίνουν επτά. Πανευρωπαϊκά μια στρατηγική επέκτασης βρίσκεται σε εξέλιξη. Ένα δίκτυο επιλεγμένων αντιπροσωπειών της Volvo (ο αριθμός των οποίων δεν έχει αποκαλυφθεί) θα μπορεί να πουλά καινούργια και μεταχειρισμένα Lynk & Co, καθιστώντας δυνατή την έκθεση των αυτοκινήτων σε εκθεσιακούς χώρους και την επέκταση της φυσικής τους παρουσίας αρκετά αποτελεσματικά. Βέβαια, αυτό θα συμβεί μόνο στις χώρες όπου η Lynk & Co έχει η ίδια παρουσία και δεν εισάγεται από κάποιον ανεξάρτητο αντιπρόσωπο. Όπως για παράδειγμα συμβαίνει στην Ελλάδα. Η συντήρηση πραγματοποιείται επίσης σε ορισμένα κέντρα της Volvo, με αυτό περιλαμβάνει και την Ελλάδα.
Φτάνοντας στην ώρα της πρώτης ετυμηγορίας, θα επαναλάβουμε ότι αυτή η πρώτη γνωριμία με το Lynk & Co 02 ήταν πολύ σύντομη για να έχουμε οριστική και κατηγορηματική γνώμη γι’ αυτό το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, ας σημειώσουμε ότι το 02 πρόκειται για ένα αυτοκίνητο συντονισμένο με την εποχή του, ακόμα κι αν το ζήτημα του ανταγωνισμού μας αφήνει μπερδεμένους: Εξωτερικές διαστάσεις οικογενειακού C-SUV με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά να τοποθετούνται στα SUV της B… Κι αν αποπροσανατολίζει εμάς, σαφώς θα αποπροσανατολίζει και πολλούς από τους δυνητικούς πελάτες.
Ωστόσο… Ωστόσο, η πολύ συμφέρουσα αναλογία τιμής/εξοπλισμού θα μπορούσε να αμβλύνει αν όχι να ανατρέψει το μπέρδεμα. Και μια συμφωνία στην Ελλάδα με τη Volvo θα μπορούσε επίσης να συμβάλλει στην αύξηση της δημοτικότητας της Lynk & Co, βασική προϋπόθεση για την εμπορική επιτυχία του 02.
Lynk & Co 02 |
|||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Σύγχρονο, καλά κατασκευασμένο και με αξιοπρόσεχτη αναλογία τιμής/εξοπλισμού έχει να αντιμετωπίσει ισχυρά και δημοφιλή ονόματα της αγοράς και τον ίδιο του τον εαυτό που ψάχνει μια κατηγορία για να το υιοθετήσει. | ||
Τιμή | Από €38.990 (Core) και από €42.990 (More) -χωρίς επιδότηση | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΒEV, σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη τοποθετημένος πίσω, μπαταρία ιόντων λιθίου (NMC) 69 kWh (ωφέλιμο 66 kWh), τάση 400V, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης | ||
Απόδοση | 272 PS, 343 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.460 x 1.845 x 1.573 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 410-1.349 lt + 15 lt (frunk) | ||
Βάρος | 1.820 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 5,5″ | ||
Τελική ταχύτητα | 180 km/h | ||
Μέση κατανάλωση | 17,1 kWh /100 km | ||
Αυτονομία | 445 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC 150 kW, 10%-80% | 30′ | ||
AC 22 kW, 0-100% | 4 ώρες | ||
Μετρήσεις Lynk & Co | |||
Φωτογραφίες Lynk & Co |
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-05 19:14:00