Auto

Δοκιμάζουμε στη Βαρκελώνη τα νέα Citroën C4 και C4 X

H γαλλική φίρμα μπορεί να έχει ρίξει τους τελευταίους μήνες το βάρος της στο ολοκαίνουργιο C3 -που πάει «τρένο» στη χώρα μας- και στο C3 Aircross που έρχεται, αλλά δεν παραμελεί τα μεγαλύτερα μοντέλα της που δραστηριοποιούνται σε λιγότερο εμπορικές κατηγορίες της ελληνικής αγοράς. Ο λόγος βέβαια για τη νέα γενιά των Citroën C4 και C4 X που έρχονται για να ανανεώσουν την παρουσία της μάρκας στην μικρομεσαία κατηγορία .

Σε επίπεδο εμφάνισης, τα C4 και C4 X αποτελούσαν πάντα εναλλακτική λύση στα πιο συμβατικά οικογενειακά χάτσμπακ και τις μικρές οικογενειακές μπερλίνες, και η ουσιαστική ανασχεδίασή τους δεν το άλλαξε αυτό. Απλώς εξέλιξε την αρχική φιλοσοφία τους με μια πιο εκλεπτυσμένη και αρμονική αισθητική. Κάτι που επιβεβαιώσαμε από κοντά στη Βαρκελώνη, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασής τους.

Η εμπορική διάθεση των νέων Citroën C4 και C4 X στην ελληνική αγορά έχει ήδη ξεκινήσει, με την τιμή να ξεκινά από τις €23.900 για το C4 και τις €25.900 για το C4 X

Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν ένα εντυπωσιακό νέο εμπρός τμήμα, το οποίο αποτυπώνει τη σύγχρονη ταυτότητα της Citroën. Η ανασχεδιασμένη μάσκα φιλοξενεί τον νέο λογότυπο της μάρκας και πλαισιώνεται από νέους πιο κομψά φανάρια LED τριών τμημάτων που δίνουν μια νέα χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή. Στο προφίλ του αυτοκινήτου τον τόνο της ανανέωσης δίνουν τα ανασχεδιασμένα πλευρικά προστατευτικά. Στο πίσω μέρος, το C4 συνεχίζει να υιοθετεί πιο ισορροπημένη και κομψή σχεδίαση, την ώρα που το C4 X διατηρεί τη χαρακτηριστική φάστμπακ σιλουέτα.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι όποιες σχεδιαστικές επεμβάσεις δεν περιορίστηκαν μόνο στην αισθητική ανανέωση, αλλά συνέβαλαν και στη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης των δύο μοντέλων. Τις εξωτερικές αλλαγές ολοκληρώνουν δύο νέα χρώματα, τα Manhattan Green και Mercury Grey, που προστέθηκαν στην ήδη υπάρχουσα χρωματική παλέτα.

Citroën C4
 

Περνώντας στο εσωτερικό, η Citroën εξακολουθεί να δίνει έμφαση στην άνεση, τονίζοντας ιδιαίτερα τα νέα καθίσματα Citroën Advanced Comfort που διαθέτουν παχύτερη επένδυση και βελτιωμένη πλευρική στήριξη, προσφέροντας εξαιρετική άνεση στους επιβάτες.

Οι αναβαθμίσεις συνεχίζονται με το νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 7″. Σε συνδυασμό με την οθόνη αφής 10″ του infotainment και το νέο head-up display, διασφαλίζουν μια σύγχρονη και πλήρως συνδεδεμένη εμπειρία στον χρήστη. Το σύστημα ενημέρωσης υποστηρίζει φυσικά ασύρματη σύνδεση με smartphone, φωνητικό έλεγχο και τρισδιάστατη πλοήγηση, με την ενσωμάτωση του ChatGPT να βελτιώνει περαιτέρω τη φωνητική αλληλεπίδραση.

Παράλληλα, έως και 20 προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού (ADAS), όπως τα Active Safety Brake, Collision Risk Alert, Highway Driver Assist και Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, προσφέρουν περισσότερη ξενοιασιά και ασφάλεια στον οδηγό.

Όσον αφορά τους χώρους, και τα δύο συνεχίζουν να ξεχωρίζουν για την ευρυχωρία, με άπλετο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Το C4 X σκοράρει ψηλά και στην πρακτικότητα, καθώς διαθέτει ακόμα μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ: 510 lt έναντι των 380 lt του C4, καλύπτοντας ακόμα περισσότερο τις ανάγκες όσων χρειάζονται αυξημένο χώρο φόρτωσης.

Citroën C4

Τα συστήματα κίνησης δείχνουν ότι η δέσμευσή της γαλλικής φίρμας προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της συνεχίζεται. Εκτός από τις 100% ηλεκτρικές εκδόσεις, η γκάμα εμπλουτίστηκε με το νέο ήπια υβριδικό PureTech που έχουμε γνωρίσει ήδη σε πολλά μοντέλα του Ομίλου Stellantis.

Σύστημα κίνησης που αποτελείται από τον γνωστό τούρμπο 1.200άρη που συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων και έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 28 ίππους και 55 Nm. Το 48βολτο σύστημα ολοκληρώνει μια μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 0,43 kWh που φορτίζει κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου για να παρέχει κατά την κίνησή του επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές.

Όσον αφορά τη συνολική ισχύ, στο C4 το υβριδικό μοτέρ είναι διαθέσιμο σε έκδοση με 100 ίππους και 205 Nm ή 136 ίππους και 230 Nm. Το C4 X διατίθεται αποκλειστικά με την ισχυρότερη έκδοση των 136 ίππων. Ανεξαρτήτως ιπποδύναμης, η Citroën υποστηρίζει ότι με το ήπιο υβριδικό σύστημα τα μοντέλα της μπορούν να καλύψουν, ανάλογα τις συνθήκες, έως και το 50% των αστικών διαδρομών χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια. Με το σύστημα να εισφέρει στη μείωση της συνολικής κατανάλωσης έως και 20%.

Citroën C4

Την γκάμα των δύο μοντέλων συμπληρώνουν δύο ηλεκτρικές εκδόσεις, με ισχύ 136 ή 156 ίππων. Η πρώτη αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 50 kWh και η δεύτερη από μια μεγαλύτερη συστοιχία με χωρητικότητα 54 kWh. Η αυτονομία κυμαίνεται από 355 ως 415 km για το ë-C4 και από 360 έως 425 km το ë-C4 X, πάντα σύμφωνα με το πρότυπο μέτρησης WLTP. Όσον αφορά τη φόρτιση και στις δυο μπαταρίες, η ταχυφόρτιση υποστηρίζει ταχύτητες έως 100 kW που, σε αντίστοιχης δυναμικότητας φορτιστή, μεταφράζεται σε χρόνο σε κάτι λιγότερο από 30′ για να ανακτηθεί το 80% της συνολικής χωρητικότητας.

Στους ισπανικούς δρόμους είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια οδηγική δόση από την ισχυρότερη υβριδική και ηλεκτρική έκδοση του C4, που μας επιβεβαίωσαν για ακόμα μια φορά το βάρος που δίνει η γαλλική φίρμα στην άνεση. Όπως και στην απελθούσα γενιά, το C4 παραμένει ένα ιδιαίτερο σε εμφάνιση αυτοκίνητο που δίνει έμφαση στην καθημερινή χρηστικότητα. Μόνο που τώρα, η απαράμιλλη άνεση και η ποιότητα κύλισης που προσφέρει η ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions, με τα υδραυλικά στοπ, συνδυάζεται με μεγαλύτερη σταθερότητα, περιορισμένη κλίση στις στροφές και ακόμα καλύτερη αίσθηση.

Citroën C4 X

Ο υβριδικός Puretech ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του μοντέλου με την ποιοτική λειτουργία τόσο του ίδιου όσο και του αυτόματου κιβωτίου να επικουρούν στη γενικότερη αίσθηση υπέρ-υψηλής άνεσης και στην ποιότητα κύλισης που αποκομίζεις από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του C4. Οι 136 ίπποι αποδεικνύονται παραπάνω από επαρκείς και κινούν σβέλτα το αυτοκίνητο ακόμα και σε απαιτητικές ορεινές διαδρομές. Συνδυάζοντας δε, συγκριτικά με το παρελθόν τις συνολικά καλύτερες επιδόσεις με ακόμα μικρότερη κατανάλωση.

Το ë-C4 από την πλευρά του σε κερδίζει στην ισχυρότερη έκδοση με το νεύρο και την άμεση απόκριση που του εξασφαλίζει το 100% ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Μάλιστα, το επιπλέον βάρος δεν έχει επιδράσει διακριτά αρνητικά τα οδικά χαρακτηριστικά όταν ο δρόμος αποκτά καμπές. Είναι εξίσου ικανό και άνετο με το βενζινοκίνητο και, χάρη στην απουσία των μηχανικών θορύβων που θα παρήγαγε κάποιο θερμικό μοτέρ, ανεβάζει ένα ακόμα επίπεδο την ποιότητα κύλισης όταν κινείσαι σε αστικό περιβάλλον ή με πιο υψηλή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο.

Citroën C4 X

Κλείνοντας, να σημειώσουμε πως η εμπορική διάθεση των νέων Citroën C4 και C4 X στην ελληνική αγορά έχει ήδη ξεκινήσει, με την τιμή να ξεκινά από τις €23.900 για το C4 και τις €25.900 για το C4 X. Τα μοντέλα θα είναι διαθέσιμα σε όλο το δίκτυο της Citroën από τα μέσα Φεβρουαρίου, με την τιμή των ηλεκτρικών εκδόσεων να αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα.

Citroën C4 Hybrid 136

Τι λέει το DRIVE Με την ανανεωμένη σχεδίαση τους, την πιο προηγμένη τεχνολογία και την έμφαση στην άνεση, τα νέα C4 και C4 X αποτελούν μια ολοκληρωμένη και διαφορετική πρόταση στην κατηγορία C. Είτε πρόκειται για τις θερμικές είτε για τις 100% ηλεκτρικές εκδόσεις.
 
Τιμή Από €23.900 (Hybrid 100)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 2 ΕΕΚ, 12v, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 136 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750, ηλεκτρικό μοτέρ εντός του κιβωτίου 28 PS/55 Nm, μπαταρία 0,89 kWh (ωφέλιμη 0,43 kWh), 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
 
Απόδοση 136 PS, 230 Nm
Διαστάσεις 4.350 x 1.800 x 1.525 mm
Χώρος αποσκευών 380-1.250 lt
Βάρος 1.335 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,0″
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση* 6,5 lt/100 km*
Εκπομπές C02 106 g/km
*Μετρήσεις DRIVE

 




Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-31 20:08:00

Back to top button