
Δοκιμάζουμε στην Ισπανία το νέο Audi Q5, πολυπρόσωπο
Το νέο Audi Q5, πιο προηγμένο από ποτέ, έρχεται να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των προγόνων του, με πλήρη γκάμα κινητήρων βενζίνης και ντίζελ με ήπια υβριδική υποβοήθηση. Που η αλήθεια είναι πως ταιριάζει γάντι με τον χαρακτήρα του γερμανικού SUV.
Το Audi Q5 πρωτοπαρουσιάστηκε το 2008 και από την αρχή οι άνθρωποι της εταιρείας πίστεψαν πως μπορεί να αποτελέσει ένα από τα best-seller SUV της φίρμας. Και αν μη τι άλλο δικαιώθηκαν πανηγυρικά μιας και οι πωλήσεις των δύο προηγούμενων γενεών προσεγγίζουν τα τρία εκατομμύρια.
Το Audi Q5, με τιμή που ξεκινά από τις €69.980 για την έκδοση βενζίνης, είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά
Κλισέ: Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει. Έτσι εξωτερικά, το νέο Q5 δεν παίρνει περιττά ρίσκα. Συνδυάζοντας τη διαχρονικά ισορροπημένη και σοβαρή εικόνα με τους τελευταίους σχεδιαστικούς κώδικες του Ingolstadt. Στο σύνολό του βλέπουμε ένα δυναμικό αλλά συνάμα διακριτικό SUV, γεμάτο αυτοπεποίθηση με κομψές λείες γραμμές, τονισμένους ώμους και καθαρές επιφάνειες που δείχνουν να ισορροπούν ιδανικά με τον όγκο του αυτοκινήτου.
Ρόλο πρωταγωνιστή αναλαμβάνει η νέα, φαρδιά οκτάγωνη μάσκα Singleframe που είναι τοποθετημένη ψηλά και πλαισιώνεται από κάθετες λειτουργικές αεροκουρτίνες, οι οποίες διοχετεύουν τη ροή του αέρα και την κατευθύνουν πέρα από τους θόλους των τροχών.
Μπορεί η σχεδίαση του Q5 να μοιάζει πιο κλασική, το Q5 Sportback όμως εκφράζει την εξωστρέφεια του Γερμανού κατασκευαστή. Το τζάμι της πέμπτης πόρτας έχει έντονη κλίση δίνοντας τον κουπέ τόνο, την ώρα που ο πιο ψηλά τοποθετημένος προφυλακτήρας προσδίδει μια ακόμα πιο δυναμική, νεανική και μοντέρνα νότα.
Αυτό που επίσης αρέσει και διαφέρει σε σχέση με το παρελθόν είναι η εικόνα του πίσω μέρους. Σε όλες τις εκδόσεις μια λεία επιφάνεια ενώνει τις φωτιστικές μονάδες OLED δεύτερης γενιάς. Όπως και στα εμπρός, υπάρχει η επιλογή για οκτώ φωτεινές υπογραφές. Μάλιστα, σε κρίσιμες καταστάσεις, στα πίσω ψηφιακά φώτα OLED ενεργοποιούνται μοτίβα με ενσωματωμένα προειδοποιητικά σύμβολα
Από άποψη διαστάσεων, η νέα γενιά έχει μεγαλώσει, φτάνοντας σε μήκος τα 4,71 m από 4,68 m. To πλάτος από τα 1,88 m έχει ανέβει πλέον στα 1,9 m, ενώ το ύψος και το μεταξόνιο έχουν παραμείνει αμετάβλητα στα 1,62 m και 2,82 m, αντίστοιχα.
Οι μεγαλύτερες αλλαγές όμως εντοπίζονται στο εσωτερικό. Μιας και το Q5 υιοθετεί την hi-tech, μινιμαλιστική προσέγγιση που είδαμε και στο Q6 e-tron. Με μια λέξη το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Όχι μόνο λόγω των τριών μεγάλων οθονών, αλλά πολύ περισσότερο λόγω του οδηγοκεντρικού χαρακτήρα. Βλέπετε, όλα είναι ακριβώς εκεί που θέλει ο οδηγός! Έτσι το μόνο μας παράπονο αφορά τη μεταφορά του κλιματισμού στην οθόνη. Όταν στην απερχόμενη γενιά υπήρχε ξεχωριστό πάνελ με φυσικούς διακόπτες.
Από εκεί και πέρα, η ενιαία πανοραμική οθόνη Audi ΜΜΙ φιλοξενεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 11,9” και την οθόνη αφής 14,5” για το σύστημα infotainment. Με ευκρίνεια και γραφικά που είναι άριστα και στις δύο περιπτώσεις. Οθόνη όμως εμπρός του έχει και ο συνοδηγός. Στις 10,9 ίντσες και με privacy mode ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Από τα καλύτερα του είδους είναι και το (προαιρετικό) head-up display επαυξημένης πραγματικότητας που παρέχει χρήσιμες πληροφορίες, όπως η ταχύτητα και οι ενδείξεις του συστήματος πλοήγησης.
Η ποιότητα των υλικών αναδεικνύει τον πολυτελή χαρακτήρα του αυτοκινήτου και η συναρμογή είναι απολύτως σύννομη με τα υψηλά στάνταρ της Audi. Χωροταξικά τώρα, το Q5 δεν θα σε απογοητεύσει και τέσσερις ενήλικοι θα μετακινηθούν με τη δέουσα άνεση, ανεξάρτητα από το μπόι τους.
Παράλληλα, το συρόμενο πίσω κάθισμα που έχει πλάτες με ρυθμιζόμενη κλίση ενισχύει ακόμα περισσότερο την πρακτικότητα, καθώς εξασφαλίζει επιπλέον 60 lt αποθηκευτικού χώρου εάν χρειαστεί. Έτσι κι αλλιώς όμως, το πορτμπαγκάζ με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα χωρά 520 lt. Και φτάνει έως και τα 1.473 lt με την αναδίπλωση της πίσω σειράς (515-1.415 lt στο Sportback).
Το Audi A5 τρίτης γενιάς είναι το πρώτο SUV της φίρμας που βασίζεται στην ευέλικτη πλατφόρμα Premium Platform Combustion (PPC). Και έρχεται με μια πληρέστατη γκάμα θερμικών κινητήρων με ήπια υβριδική υποβοήθηση, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic επτά σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης quattro. Στη βάση της προϊοντικής πυραμίδας τοποθετείται η έκδοση βενζίνης με τον δίλιτρο TSI που αποδίδει 204 PS και 340 Nm.
Ένα σκαλί πιο πάνω συναντάμε τον γενιάς EA288 evo δίλιτρο TDI με τους επίσης 204 ίππους αλλά 400 Nm. Στην κορυφή, φιγουράρει το Audi SQ5, με τον 3λιτρο V6 που αποδίδει 367 PS και 550 Nm.
Όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με την αποδοτική τεχνολογία MHEV plus, που υποστηρίζει ηλεκτρικό κύκλωμα 48V και ηλεκτροκινητήρα πίσω και σε συνέχεια του σασμάν, αποδίδει 24 PS και 230 Nm. Η συγκεκριμένη τεχνολογία περιλαμβάνει τη γεννήτρια μετάδοσης κίνησης (PTG), τη μίζα με εναλλάκτη ιμάντα (BAS) και μια μπαταρία χημείας φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) 1,7 kWh (μεικτή). Ο συνδυασμός αυτών των στοιχείων επιτρέπει μεν μερικώς ηλεκτρική οδήγηση, κυρίως σε ελιγμούς παρκαρίσματος, τροχασμό και με ελάχιστο φορτίο στο μοτέρ, αλλά εστιάζει κυρίως στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2.
Κατά τη διάρκεια της πρώτης μας γνωριμίας στους δρόμους της Μάλαγα, βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι και των τριών εκδόσεων. Ο δίλιτρος κινητήρας συνεργάζεται πολύ καλά με το αυτόματο κιβώτιο και δείχνει να πετυχαίνει αβίαστα την ισορροπία και τη σταθερότητα που περιμένεις από ένα premium SUV.
Στην περίπτωση του ντίζελ μάλιστα, η ροπή είναι διαθέσιμη από χαμηλά χαρίζοντας στο Q5 των δύο τόνων σβέλτες επιδόσεις: 0-100 km/h σε 7,4”, τελική ταχύτητα 226 km/h. Με την κατανάλωση να είναι πέρα για πέρα λογική, μένοντας κάτω από τα 8 lt/100 km. Επιπροσθέτως, μέσω του διακόπτη Drive Select και ανάλογα το προφίλ οδήγησης (individual, dynamic, comfort, efficiency και offroad), έχεις τη δυνατότητα να ρυθμίζεις το ύψος του Q5 χάρη στην αερανάρτηση: Διάταξη πέντε συνδέσμων με αντιστρεπτική ράβδο εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω).
Όσον αφορά το SQ5, o ήχος του V6 και οι δυνατές επιταχύνσεις (0-100 km/h σε 4,5”) σε προδιαθέτουν για όσα θα ακολουθήσουν. Στον αυτοκινητόδρομο θα κινηθεί με σιγουριά, ενώ σε πιο κλειστά κομμάτια η συμπεριφορά του είναι χωρίς εκπλήξεις και η ελκτική πρόσφυση πραγματικά μεγάλη λόγω και της τετρακίνησης quattro, όπως διαπιστώσαμε στην βρεγμένη ισπανική άσφαλτο.
Το τιμόνι είναι άμεσο και μεταφέρει στον οδηγό μπόλικη πληροφορία, την ώρα που τα φρένα είναι ακούραστα και με δυνατό αρχικό δάγκωμα. Αυτό που επίσης προσέξαμε είναι πως η αερανάρτηση διαχειρίζεται χωρίς πρόβλημα τους δύο τόνους το αυτοκινήτου, ως εκ τούτου η μεταφορά βάρους όταν αλλάζεις τη στήριξη δεν όσο αισθητή περιμέναμε από ένα SUV αυτού του όγκου και μεγέθους.
Διά ταύτα, η τρίτη γενιά του Audi Q5 παραμένει premium εντός κι εκτός και συνοδεύεται από σαφώς πιο πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο και εξελιγμένο ήπια υβριδικό σύστημα που κλείνει το μάτι στην αποδοτικότητα.
Με τιμή που ξεκινά από τις €69.980 για την έκδοση βενζίνης και φτάνει έως τις €102.980 για το SQ5, το γερμανικό SUV που κατασκευάζεται στο Μεξικό είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία στην ελληνική αγορά. Με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στην χώρα μας εντός του τριμήνου.
Audi Q5 TDI Hybrid quattro S tronic |
|||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Άνετο, premium, με καλoύς χώρους και ακόμα περισσότερη τεχνολογία, το νέο Audi Q5 δείχνει πως μπορεί να παραμείνει πρωταγωνιστής στην κατηγορία των πολυτελών, μεσαίων SUV. | ||
Τιμή | Από €71.980 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | MHEV, κινητήρας ντίζελ 1.984 cc, i4, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 204 PS/3.800-4.200 rpm, 400 Nm 1.750/3.250 rpm, ηλεκτροκινητήρας 24 PS, 230 Nm, μπαταρία 1,7 kWh (μεικτή), τετρακίνηση quattro, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων | ||
Απόδοση | 204 PS/3.800-4.200 rpm, 400 Nm/1.750-3.250 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.717 x 1.900 x 1.647 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 520-1.473 lt | ||
Βάρος | 2.056 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 7,4″ | ||
Τελική ταχύτητα | 226 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 7,7 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 154-174 g/km | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες Audi |
Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-07 09:55:00