Δεν θέλουν πλέον ούτε να βλέπουν ούτε ν’ ακούν για Tesla!
Ήταν επόμενο και πολλοί το είχαν προβλέψει ήδη από το φθινόπωρο. Οι πολιτικές θέσεις του Elon Musk θα απέβαιναν επιζήμιες για τη φίρμα του, την Tesla. Κι από τότε, τα πράγματα έχουν γίνει μόνο χειρότερα.
Τις τελευταίες εβδομάδες, η στάση του Αμερικανού δισεκατομμυριούχου συνέχισε να προκαλεί προβλήματα στις επιχειρήσεις, αλλά και στην κοινή γνώμη στο σύνολό της. Ιδιαίτερα στη Γερμανία.
Πέρα από την επιχειρηματική σφαίρα, οι εκκλήσεις για μποϊκοτάζ της Tesla αυξάνονται, φθάνοντας ακόμη και στις πολιτικές αρχές
Η υποστήριξή του στο ακροδεξιό κόμμα AfD και οι πρόσφατες δηλώσεις του για «υπερβολική προσοχή στην ενοχή του παρελθόντος» την ημέρα της 80ής επετείου από την απελευθέρωση του στρατοπέδου του Άουσβιτς, έχουν εξοργίσει αρκετές μεγάλες εταιρείες σε όλη τη Γερμανία. Για να δείξουν δε την αποδοκιμασία τους, αρκετοί από αυτούς καλούν σε μποϊκοτάζ της Tesla από τον στόλο τους. Στην πρώτη γραμμή της οποίας αντίδρασης, βρίσκεται η εταιρεία Lichtblick.
Ο Γερμανός προμηθευτής ενέργειας ανακοίνωσε μέσω LinkedIn ότι δεν θα ανανεώνει πλέον καμία σύμβαση με την Tesla. Ο Kevin Lütje, επικεφαλής Real Estate της LichtBlick, δήλωσε: «Η υποστήριξη του Elon Musk στον Donald Trump και σε ένα λαϊκιστικό, ακροδεξιό κόμμα είναι εντελώς ασύμβατη με τις αξίες του LichtBlick: Διαφορετικότητα, ανεκτικότητα και δημοκρατία. Θα συνεχίσουμε να προάγουμε την ηλεκτρική κινητικότητα και την προστασία του κλίματος, αλλά με άλλους προμηθευτές».
Στο ίδιο μήκος κύματος, η εταιρεία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας Badenova του Fribourg αποφάσισε επίσης να μην χρησιμοποιεί πλέον την Tesla στον στόλο των αυτοκινήτων της στο μέλλον. Ο διευθύνων σύμβουλός της, Hans-Martin Hellebrand, αμφισβητεί ευθέως «τις ενέργειες του Elon Musk», αλλά και τον ρόλο του στην κυβέρνηση Trump και τις πιθανές συγκρούσεις συμφερόντων που μπορεί να προκύψουν από αυτήν.
Η εμπορία εκπομπών άνθρακα, Emovy, αποφάσισε επίσης να γυρίσει την πλάτη του στην ηλεκτρική Tesla. «Δεδομένου ότι ο Musk έχει παρέμβει στη γερμανική πολιτική και υποστήριξε την AfD (Εναλλακτική για τη Γερμανία), θεωρώ καθήκον μας να λάβουμε μια σαφή θέση», εξήγησε η Manuela Hotop, διευθύνουσα σύμβουλος της Emovy, μέσω LinkedIn. «Τα υπάρχοντα αυτοκίνητα της Tesla θα χρησιμοποιούνται μέχρι τη λήξη του συμβολαίου μίσθωσης και στη συνέχεια θα αποχωρούν από τον στόλο μας», υπογραμμίζει η εταιρεία.
Τον Αύγουστο, η αλυσίδα φαρμακείων Rossmann είχε ήδη ανακοινώσει ότι απέρριψε την Tesla από τον στόλο της λόγω της υποστήριξης του Elon Musk στον νέο Αμερικανό πρόεδρο. Στα μέσα του καλοκαιριού τα νέα έπεσαν ως κεραυνός εν αιθρία: «Από εδώ και πέρα, η Rossmann δεν θα αγοράζει πλέον οχήματα Tesla για τον στόλο της».
Σύμφωνα με την πολιτική του για την ΕΚΕ, ο φαρμακευτικός κολοσσός θέλει να παραμείνει σύμφωνος με την εικόνα του ως μια κοινωνικά δεσμευμένης εταιρείας. Ο Raoul Rossmann, εκπρόσωπος της διοίκησης, επεσήμανε στη συνέχεια την αντίφαση μεταξύ της «αποστολής της Tesla να εισφέρει στην προστασία του περιβάλλοντος μέσω της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της υποστήριξης του Elon Musk στον Donald Trump», δηλωμένο σκεπτικιστή για το κλίμα και υποστηρικτή νέων γεωτρήσεων για πετρέλαιο.
Πέρα από την επιχειρηματική σφαίρα, οι εκκλήσεις για μποϊκοτάζ της τεξανικής φίρμας αυξάνονται, φθάνοντας ακόμη και στις πολιτικές αρχές. Την περασμένη εβδομάδα στην Πολωνία, ο υπουργός Sławomir Nitras ζήτησε «κανένας Πολωνός να μην αγοράζει πια Tesla».
Οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες εμφανίζονται αμήχανοι από τη στάση του επικεφαλής της Tesla.
Ο Γάλλος υπουργός Εξωτερικών, Jean-Noël Barrot, δηλώνει ότι το κόμμα του Donlad Trump θα πρέπει να «αναλάβει την ευθύνη» για τα σχόλια του δισεκατομμυριούχου Elon Musk. «Είτε είναι μια αποδεκτή επιλογή, ιδιαίτερα όσον αφορά το AfD, το οποίο είναι ένα ακροδεξιό κόμμα που φλερτάρει με τις νεοναζιστικές ιδέες. Και τότε, το Ρεπουμπλικανικό Κόμμα θα πρέπει να […] αναλάβει την ευθύνη για τη σύνδεση της μοίρας του με αυτή ενός κόμματος που αντιπροσωπεύει όλα όσα το Ρεπουμπλικανικό Κόμμα αντιμαχόταν πάντα».
Οι παραδόσεις μοντέλων της Tesla μειώθηκαν κατά 1% το 2024. Με παραδόσεις 1,79 εκατομμυρίων αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια του έτους, η μάρκα κατέγραψε την πρώτη πτώση στην ιστορία της, παρόλο που περίμενε «ελαφριά αύξηση».
Ο Elon Musk δεν φαίνεται να ανησυχεί. Ο δισεκατομμυριούχος σκοπεύει να επωφεληθεί περισσότερο από τα μελλοντικά του ρομποταξί και τις πωλήσεις των δικαιωμάτων εκπομπών του σε Ευρωπαίους κατασκευαστές παρά από τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα του.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-31 19:19:00