
«Γρίφος» οι ανατιμήσεις στα φετινά τιμολόγια
Σε αντίθεση με τις αρχικές προσδοκίες που είχαν καλλιεργηθεί και αναφέρονταν σε διψήφιες ποσοστιαίες αυξήσεις τιμολογίων στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου το 2025, η εικόνα που επικρατεί μέχρι σήμερα είναι τόσο συγκεχυμένη, έτσι ώστε έμπειροι παράγοντες του κλάδου να δυσκολεύονται να την περιγράψουν.
«Πολλές ασφαλιστικές εταιρείες εξακολουθούν να τηρούν στάση αναμονής, διατηρώντας στάσιμα τα τιμολόγιά τους σε σχέση με πέρυσι. Κάποιες άλλες έχουν προχωρήσει σε μονοψήφια ποσοστά αυξήσεων, ενώ δεν λείπουν και περιπτώσεις που έχουμε δει μειώσεις τιμολογίων σε επιμέρους κατηγορίες συμβολαίων. Έχουν παρατηρηθεί τέλος και παραμετρικές προσεγγίσεις τιμολογίων, με διαφορετική ακολουθούμενη πολιτική της ίδιας εταιρείας σε επιμέρους υποαγορές».
Με αυτό τον τρόπο περιγράφει την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο οχημάτων, γνωστό στέλεχος της ασφαλιστικής αγοράς, συμπληρώνοντας: «Αναμφίβολα, ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων έχει επανέλθει στα προπανδημικά επίπεδα με περαιτέρω ανοδικές τάσεις, ενώ παράλληλα έχει αυξηθεί και το μέσο κόστος της αποζημίωσης.
Παρ’ όλα αυτά, ο κλάδος οχημάτων παραμένει μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά, με ορισμένες μάλιστα εταιρείες που έχουν μεγάλα εποπτικά περιθώρια να ακολουθούν κατά καιρούς επιθετική πολιτική με στόχο τη διευρύνουν τα μερίδιά τους σε βάρος των μικρότερων ανταγωνιστών τους. Φυσικά υπάρχει πάντα και η πίεση του διαδικτύου».
Ωστόσο, πέρα από τις όποιες αυξήσεις τιμολογίων που θα επιβάλλουν οι εταιρείες το 2025, οι οδηγοί θα επιβαρυνθούν φέτος (με την ανανέωση των συμβολαίων τους) και από το γεγονός ότι ξεκινά να είναι υποχρεωτική η κάλυψη όλων των οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών. Προφανώς, το συγκεκριμένο μέτρο θα επηρεάσει ανοδικά τη φετινή ασφαλιστική παραγωγή.
Αντίθετα, δεν φαίνεται να υπάρχουν εξελίξεις από το μέτωπο των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων προκειμένου να εντοπιστούν τα οχήματα που δεν είναι ασφαλισμένα και δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ. Οι σχετικές διασταυρώσεις, σύμφωνα με το σχεδιασμό και τις εξαγγελίες, έπρεπε να είχαν ήδη ξεκινήσει από το Σεπτέμβριο του 2024, χωρίς όμως μέχρι σήμερα να έχει συμβεί κάτι τέτοιο.
Εκτιμάται, ότι μετά την πρώτη ηλεκτρονική διασταύρωση, αρκετοί οδηγοί που έχουν σήμερα ανασφάλιστα τα οχήματά τους (πρόχειρες εκτιμήσεις μιλούν για έναν αριθμό ακάλυπτων αυτοκινήτων μεταξύ των 300.000 και των 500.000) θα σπεύσουν να προσαρμοστούν με τις απαιτήσεις του θεσμικού πλαισίου, ενισχύοντας την παραγωγή του κλάδου.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-12 07:37:00