Auto

Γιατί τα μεταχειρισμένα Model 3 είναι τόσο ακριβά στην Ελλάδα;

Τόσα χρόνια, γνωρίζουμε ότι ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο χάνει κατευθείαν ένα ποσοστό της αξίας του τη στιγμή που βγαίνει από την αντιπροσωπεία. Και κάθε χρόνος κτήσης, απομειώνει περαιτέρω την τιμή του. Σωστό σε γενικές γραμμές, αλλά δεν γίνεται πάντα έτσι, δείτε για παράδειγμα το Tesla Model 3.

Τα μεταχειρισμένα στην πατρίδα μας είναι τη δεδομένη χρονική στιγμή μια ιδιάζουσα περίπτωση, αφού ο κορονοϊός, η αύξηση των τιμών κι οι καθυστερήσεις έχουν φέρει αναταράξεις στην αγορά, καινούργιων και μεταχειρισμένων. Έτσι, βλέπουμε κάποια μεταχειρισμένα — όπως το Toyota Yaris Cross — να χάνουν ελάχιστα σε σχέση με αντίστοιχα καινούργια. Το Model 3 όμως βρίσκεται στο άλλο άκρο.

Με ποια λογική τα παλιά 3άρια πωλούνται ακριβότερα από τα καινούργια; Το ερώτημα είναι πόσα τελικά αλλάζουν όντως χέρια

Παρότι στα τέλη του 2023, το δημοφιλές ηλεκτρικό σεντάν υπέστη facelift, υπάρχουν στο Car.gr μοντέλα της πρώτης γενιάς που κοστίζουν ακριβότερα από το καινούργιο. Και μη νομίζετε ότι το facelift αποτελούσε μια άνευρη επιφανειακή ανανέωση.

Το Model 3 άλλαξε ριζικά, από την εμφάνιση έως τις ρυθμίσεις της ανάρτησης, την ποιότητα κύλισης, την ηχομόνωση, τα υλικά που χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό. Ακόμα κι η αυτονομία του αυξήθηκε σημαντικά. Λαμβάνοντας όλα αυτά υπόψη, δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι το νέο Model 3 είναι σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με το απερχόμενο, πολύ παραπάνω από ό,τι συνηθίζεται σε ένα facelift.

Model 3

Επίσης, κάτι άλλο που χρήζει ιδιαίτερης σημασίας σε ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό, είναι η υπολειπόμενη εγγύηση μπαταρίας. Αυτή τη στιγμή, αναφορικά με το Model 3, η εγγύηση εκτείνεται στα οκτώ χρόνια και τα 160.000 km στην πισωκίνητη έκδοση ή τα 192.000 km στα 4κίνητα Long Range και Performance.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέο Tesla Model 3 Performance, ρίχνει για πλάκα στο παλιό

Έτσι, ένα μοντέλο του 2020 ή του 2021 έχει «καταναλώσει» χρονικά σχεδόν τη μισή εγγύηση. Κι αν έχει διανύσει και πολλά km, όπως τούτο εδώ, η εγγύηση κοντεύει να λήξει.

Model 3

Ένα καινούργιο Model 3 ξεκινά από τα €39.990, αλλά πρέπει να υπολογίζουμε ένα €1.000άρικο επιπλέον για έξοδα προετοιμασίας, που χρεώνει η Tesla σε όλα τα καινούργια μοντέλα.

Ακόμα κι αν δεν λάβουμε υπόψη μας τα €9.000 της κρατικής επιδότησης, υπάρχουν πισωκίνητα 3άρια που πωλούνται ακριβότερα από το φρέσκο. Όπως αυτό εδώ το μοντέλο του 2018, που τιμάται €46.000. Φοράει κάποια έξτρα  — λευκό εσωτερικό και μεγαλύτερες ζάντες — αλλά το καινούργιο παραμένει φθηνότερο. Και με πλήρη εγγύηση. Χωρίς την επιδότηση.

Model 3

Το φθηνότερο πισωκίνητο Model 3 στον δημοφιλή ιστότοπο κοστίζει €27.000 κι είναι ήδη 5,5 ετών. Ελάχιστα χαμηλότερα από τα €32.000 που θα πληρώσει συνολικά όποιος περιμένει υπομονετικά να καταβληθεί η επιδότηση.

Στα 4κίνητα Long Range, οι τιμές φαίνονται λίγο πιο λογικές. Καινούργιο κοστίζει €47.990, συν το 1.000άρικο, οπότε είμαστε στα €49.000, με προοπτική να πέσουν στα €40.000 όταν πληρωθεί η επιδότηση.

Model 3

Όχι πως κι εδώ δεν υπάρχουν παραξενιές. Παρότι έχει ήδη περάσει το μισό χρονικό διάστημα της εγγύησης, ένα Long Range πωλείται στα €58.000, αν και με λίγο ακριβότερο χρώμα από το δωρεάν λευκό.

Το μοναδικό αντίστοιχο παράδοξο παρατηρείται στα επιβατικά Suzuki Jimny. Εκεί όμως, το δημοφιλές αγριοκάτσικο πωλείται πλέον αποκλειστικά ως επαγγελματικό, οπότε οι τιμές ανεβαίνουν λόγω αυξημένης ζήτησης για ένα προϊόν που δεν υφίσταται πια.

Model 3

Και πού οφείλεται αυτό που συμβαίνει με τα Tesla; Δεν μπορούμε να το εξηγήσουμε. Και να πει κανείς ότι οι παραδόσεις αργούν… Κάθε άλλο, πολλά Tesla είναι ετοιμοπαράδοτα. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οδηγός Tesla Model 3 επιζεί από 100 σφαίρες της Χαμάς

Εικάζουμε μόνο πως τα δημιουργήματα του Elon Musk έχουν ακόμα κάμποση εξωτική «χρυσόσκονη», με την έννοια ότι για χρόνια δεν πωλούνταν στην ελληνική αγορά κι ήταν κάτι σαν «απαγορευμένος καρπός». Ίσως εκεί να πατούν οι ιδιοκτήτες και να ζητούν αυτές τις εξωφρενικές τιμές.

 




Δημοσιεύτηκε ! 2024-07-03 11:58:30

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button