
Γιατί τα κλασικά αυτοκίνητα κάνουν limit down μετά την πανδημία;
Η αγορά των κλασικών αυτοκινήτων έχει σταθεροποιηθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες και πλέον έχει επιστρέψει στα προ του κορωνοϊού επίπεδα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της εταιρείας Hagerty.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η αγορά συλλεκτικών αυτοκινήτων γνώρισε πραγματική άνθηση. Βασικός λόγος αυτής της αύξησης ήταν η αβεβαιότητα των παγκόσμιων αγορών και η αυξανόμενη ζήτηση για «ασφαλείς» επενδύσεις. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, πολλοί αγοραστές στράφηκαν στα κλασικά μοντέλα ως επένδυση, επειδή θεωρούνταν σταθερές επενδύσεις στο παρελθόν.
Η Hagerty, μια εταιρεία παροχής δεδομένων ασφάλισης και αγοράς για κλασικά αυτοκίνητα με έδρα τις ΗΠΑ, διαπίστωσε σε μια ανάλυση ότι οι τιμές έχουν μειωθεί σημαντικά σε σύγκριση με την κορύφωση που προκλήθηκε από την πανδημία και τώρα έχουν επιστρέψει στα επίπεδα του 2019. Αυτό που είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι ότι αυτό επηρεάζει όχι μόνο τα οχήματα με υψηλή συλλεκτική απήχηση, αλλά και την ευρύτερη αγορά κλασικών αυτοκινήτων. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι κερδοσκοπικές αγορές ανέβασαν την αγορά. Αυτοί οι ρυθμοί ανάπτυξης έχουν υποστεί σημαντική διόρθωση τους τελευταίους μήνες.
Η έκθεση της Hagerty περιγράφει λεπτομερώς πώς οι τιμές εκτινάχθηκαν σε αστρονομικά ύψη το 2020 και το 2021, καθώς αγοραστές από όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των ηλεκτρονικών δημοπρασιών, προκάλεσαν σημαντική αύξηση της ζήτησης. Η μεταβαλλόμενη εστίαση στα φυσικά περιουσιακά στοιχεία ως αντιστάθμισης έναντι του πληθωρισμού συνέβαλε επίσης σε αυτήν την αύξηση των τιμών. Τώρα όμως η αγορά έχει σταθεροποιηθεί και πολλά οχήματα έχουν επιστρέψει στο αρχικό επίπεδο τιμής τους.
Η περίπτωση της Ferrari 250 GT LWB California Spider Competizione
Ένα παράδειγμα εξέλιξης στην αγορά κλασικών αυτοκινήτων υψηλής ποιότητας είναι η Ferrari 250 GT LWB California Spider Competizione του 1959. Αυτό το εμβληματικό αυτοκίνητο, ένα από τα πιο περιζήτητα στην ιστορία της αυτοκίνησης, πουλήθηκε για σχεδόν 15,9 εκατομμύρια ευρώ σε δημοπρασία της RM Sotheby’s το 2017.

Οκτώ χρόνια αργότερα, η δημοπρασία Broad Arrow πούλησε το ίδιο αυτοκίνητο για 8,8 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή απώλεια 7,1 εκατομμύρια ευρώ, σε οκτώ χρόνια.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-04-12 12:00:00