
Γιατί σφυρίζουν τα φρένα; – –
Η κύρια αιτία του τριξίματος των φρένων είναι πιθανώς οι μοριακές δονήσεις μέσα στα υλικά τριβής κατά την πίεση του δίσκου του φρένου. Στα σύγχρονα συστήματα πέδησης, ένας δίσκος από χυτοσίδηρο βρίσκεται ανάμεσα σε δύο τακάκια φρένων, που διαθέτουν υλικό τριβής.
Κάτω από ορισμένες συνθήκες, μπορούν να αρχίσουν να δονούνται, όπως η χορδή ενός βιολιού δονείται, όταν τη χαϊδεύει η τρίχα αλόγου στο τόξο, εξηγεί ο κατασκευαστής των τακακιών φρένων Ferodo, εξηγώντας πώς δημιουργείται ο θόρυβος. Αυτοί οι θόρυβοι δεν είναι επικίνδυνοι, αλλά είναι δυσάρεστοι. Για τη διαδικασία πέδησης, συνήθως επαρκούν περίπου 20 έως 30 λειτουργίες, από 50 έως 0 χλμ./ώρα.
Σε έντονα ψυχρές καιρικές συνθήκες, το τρίξιμο κατά το φρενάρισμα μπορεί να είναι ιδιαίτερα δυνατό. Αυτό συμβαίνει επειδή τα υλικά γίνονται πιο σκληρά σε χαμηλές θερμοκρασίες και επομένως τρίβονται μεταξύ τους περισσότερο. Αλλά τα βρώμικα τακάκια των φρένων ή ένας βρώμικος δίσκος φρένων, μπορεί επίσης να είναι η αιτία του θορύβου πέδησης. Οι βρωμιές μπορούν συνήθως να αφαιρεθούν με το λεγόμενο «ελεύθερο φρενάρισμα». Για να καθαρίσετε τα φρένα με αυτόν τον τρόπο, πρέπει να φρενάρετε απαλά, αλλά σταθερά μερικές φορές.
Όταν τα αυτοκίνητα μένουν ακινητοποιημένα για μεγάλα χρονικά διαστήματα, μπορεί να σχηματιστεί διάβρωση στους δίσκους ή τα τακάκια των φρένων. Ακόμη και η επιφανειακή σκουριά μπορεί μερικές φορές να αφαιρεθεί με «ελεύθερο φρενάρισμα». Ωστόσο, εάν δεν υπάρξει βελτίωση σε αυτή την περίπτωση, το σύστημα πέδησης πρέπει να ελεγχθεί από ειδικό και να επισκευαστεί εάν είναι απαραίτητο.
Η κακή λίπανση μπορεί επίσης να είναι η αιτία του θορύβου κατά την πέδηση. Τα κινούμενα εξαρτήματα του συστήματος πέδησης λιπαίνονται με ειδική πάστα φρένων, ανθεκτική στις υψηλές θερμοκρασίες. Αυτό περιλαμβάνει, για παράδειγμα, το πίσω μέρος των τακακιών φρένων καθώς και τις συρόμενες επιφάνειές τους και τους οδηγούς κοχλίες των δαγκάνες.
Οι γυάλινες επιφάνειες μπορεί επίσης να είναι μια πιθανή αιτία του θορύβου. Εάν τα εξαρτήματα υπερθερμανθούν λόγω παρατεταμένου και ισχυρού φρεναρίσματος, σχηματίζεται μια επίστρωση σαν γυαλί στα τακάκια των φρένων. Ωστόσο, αυτό μειώνει επίσης δραστικά την απόδοση πέδησης. Σε αυτή την περίπτωση, τα τακάκια πρέπει οπωσδήποτε να αντικατασταθούν.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-06 14:15:00