Auto

Γιατί ο «πρώην» συνεχίζει την γκρίνια;

Ο Carlos Ghosn, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Nissan και της Renault, απηύθυνε μια σοβαρή προειδοποίηση σχετικά με την προτεινόμενη συνεργασία μεταξύ της Nissan, της Honda και της Mitsubishi.

Πιστεύει ότι η συνεργασία, η οποία προωθείται ως συγχώνευση για τον διαμοιρασμό του κόστους ανάπτυξης λογισμικού και έρευνας και ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, είναι μια «συγκαλυμμένη εξαγορά» από τη Honda.

Με σημαντικά μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση στην αγορά, η Honda αναμένεται να κυριαρχήσει στη σύμπραξη, διορίζοντας τα περισσότερα μέλη του διοικητικού συμβουλίου και αναλαμβάνοντας τον έλεγχο.

Ο Ghosn περιγράφει τη θέση της Nissan ως απελπιστική, υποστηρίζοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία αναζητά εξωτερική σωτηρία λόγω της αδυναμίας της να ανακάμψει ανεξάρτητα.

Υποστηρίζει ότι η κυριαρχία της Honda θα οδηγήσει σε μέτρα περικοπής κόστους που θα βλάψουν δυσανάλογα τη Nissan, δεδομένης της επικάλυψης σε τεχνολογίες και παραγωγικές δυνατότητες.

Αναφέρθηκε στη συμφωνία ως «εταιρικό σφαγείο», με τη Nissan να τοποθετείται ως το αναπόφευκτο θύμα.

Η προτεινόμενη εταιρεία χαρτοφυλακίου, που πιθανότατα θα εισαχθεί στο χρηματιστήριο του Τόκιο, θα μπορούσε να καταστήσει τη συμμαχία Honda-Nissan-Mitsubishi την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο βάσει πωλήσεων, πίσω από την Toyota και τον όμιλο Volkswagen.

Ωστόσο, ο Ghosn αμφιβάλλει για την επιτυχία της συγχώνευσης, επικαλούμενος την επιμονή της Honda να αποδείξουν όλα τα μέρη οικονομική ανεξαρτησία πριν προχωρήσουν.

Η Nissan παρουσίασε πρόσφατα ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης, που περιλαμβάνει μείωση της παραγωγής κατά 20% και απώλεια 9.000 θέσεων εργασίας, για να γίνει «πιο λιτή και πιο ανθεκτική». Ωστόσο, ο Ghosn παραμένει επιφυλακτικός, εκφράζοντας «μεγάλες αμφιβολίες» για την ικανότητα της Nissan να ανακτήσει τη σταθερότητα.

Καθώς οι εικασίες σχετικά με τη συγχώνευση εντείνονται, ο Ghosn συνεχίζει να εκφράζει έντονες απόψεις, υποστηρίζοντας ότι η συμφωνία κινδυνεύει να διαβρώσει την κληρονομιά της Nissan στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Τι λέει όμως για όλα αυτά η Renault; Ο μεγαλύτερος μέτοχος της Nissan, έδωσε μια προσεκτική απάντηση, τονίζοντας τη δέσμευσή της στα συμφέροντα των μετόχων.

Με μερίδιο 36% στη Nissan – που αποτελείται από ένα άμεσο μερίδιο 17% και 18,7% που κατέχει μέσω ενός γαλλικού καταπιστεύματος – η συμμετοχή της Renault στην προτεινόμενη συγχώνευση παραμένει διφορούμενη.

Σε ανακοίνωσή της, η Renault αναγνώρισε τον προκαταρκτικό χαρακτήρα των συζητήσεων και επιβεβαίωσε την πρόθεσή της να αξιολογήσει όλες τις επιλογές, συνεχίζοντας παράλληλα τα τρέχοντα στρατηγικά της σχέδια στο πλαίσιο της Συμμαχίας Renault-NissanMitsubishi. Ωστόσο, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία απέφυγε να αποκαλύψει τη στάση της σχετικά με την πιθανή συνεργασία.

Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Nissan-Renault Carlos Ghosn έχει προτείνει ότι η Renault θα μπορούσε να αδράξει την ευκαιρία να πουλήσει το μερίδιό της στη Nissan στη Honda, ειδικά αν η συγχώνευση θα μπορούσε να ενισχύσει την προβληματική τιμή της μετοχής της Nissan.

Ενώ οι συνομιλίες για τη συγχώνευση προχωρούν, η Renault φαίνεται να διατηρεί τις επιλογές της ανοιχτές, αναζητώντας την καλύτερη λύση γι’ αυτήν σε μία εποχή με τεράστιες αλλαγές στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-27 15:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button