Auto

Γιατί η υβριδική εποχή στο WRC τελειώνει τόσο γρήγορα;

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) ανέκαθεν βρισκόταν στην ακμή της τεχνολογίας. Η μετάβαση στα υβριδικά κινητήρια σύνολα για τη σεζόν του 2022 ήταν ενδεικτική της επιθυμίας του να ενσωματώσει τις νεότερες τεχνολογικές καινοτομίες.

Παράλληλα, οι θεατές βγήκαν κερδισμένοι, αφού τα αγωνιστικά της κορυφαίας κατηγορίας Rally1 του WRC κέρδισαν σε ισχύ, άρα και σε ταχύτητα και θέαμα. Αλλά τώρα η υβριδικότητα περνάει στο χρονοντούλαπο και τα αγωνιστικά θα περιοριστούν σε χαμηλότερα επίπεδα ισχύος.

Καλές οι τεχνολογικές καινοτομίες και τα γκάζια, αλλά όταν σφίγγει το ζωνάρι, πάνε στην άκρη

Τα αγωνιστικά του 2024 αποδίδουν περί τους 380 ίππους από τον κινητήρα των 1,6 lt και 136 ίππους από το υβριδικό σύστημα της Compact Dynamics. Από το 2025, οι υβριδικοί ίπποι δεν θα υπάρχουν, ενώ τα αγωνιστικά θα φορούν και κατά ένα χιλιοστό μικρότερο περιοριστικό στόμιο, μειώνοντας ελαφρώς την ισχύ του θερμικού κινητήρα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ BTCC, διώχνει τις μπαταρίες, αγκαλιάζει τα συνθετικά καύσιμα

Από την άλλη, το βάρος θα είναι μειωμένο, αφού το υβριδικό σύστημα ζυγίζει 87 kg. Συνολικά όμως, η αναλογία κιλών ανά ίππο αναμένεται να είναι σαφώς χειρότερη. Κάτι που αναντίρρητα θα πλήξει τις επιταχύνσεις των WRC Rally1.

WRC

Ο πρόεδρος της FIA Mohammed Ben Sulayem δήλωσε επί του θέματος: «Η πλούσια κληρονομιά κι η μοναδική απήχηση του αθλήματος είναι ανεκτίμητες και δεσμευόμαστε να προστατεύσουμε το μέλλον του. Αυτή η εξέλιξη είναι σημαντική όχι μόνο για την προσαρμογή των συμμετεχόντων στο εξελισσόμενο ενεργειακό τοπίο, αλλά και για τον περιορισμό του κόστους. Εστιάζοντας στα βιώσιμα καύσιμα κι απλοποιώντας την τεχνολογία των αυτοκινήτων, διασφαλίζουμε ότι το WRC παραμένει σαγηνευτικό για τους θαυμαστές και προσιτό για τους αγωνιζόμενους».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Škoda Fabia WRC του Didier Auriol μπορεί να γίνει δικό σου

Η λέξη κλειδί είναι το «προσιτό». Το κύριο όφελος από την κατάργηση του υβριδικού συστήματος είναι η μείωση των λειτουργικών εξόδων για τις τρεις εργοστασιακές ομάδες που συμμετέχουν. Τη Ford, τη Hyundai και την Toyota, με τη Ford να πρωτοστατεί στο αίτημα της αποπομπής. 

WRC

Ένας νέος κανονισμός απαιτούσε ότι κάθε μονάδα ισχύος που υπέκειτο σε τρία χτυπήματα πάνω από 15 G ή ένα πάνω από 25 G, θα έπρεπε να αφαιρεθεί από το αυτοκίνητο και να σταλεί πίσω στην Compact Dynamics για ανακατασκευή.

Οι προηγούμενοι κανονισμοί επέτρεπαν την επιτόπια επισκευή από τις ομάδες. Εν ολίγοις, το κόστος ανέβαινε πολύ κι αποφασίστηκε ο εξοστρακισμός.

 




Δημοσιεύτηκε ! 2024-11-19 00:25:00

Back to top button