Auto

Αυξάνεται η επιθυμία για επαναφορά των φυσικών διακοπτών

Τη γνωρίσαμε, ενθουσιαστήκαμε, νιώσαμε μοντέρνοι και ξεχωριστοί και αρχίσαμε να χρησιμοποιούμε τη νέα τεχνολογία. Στην αρχή δυσκολευτήκαμε και ρίξαμε το φταίξιμο στον εαυτό μας. «Θα μάθουμε», λέγαμε.

Αφού μάθαμε, εξακολουθούσαμε να δυσκολευόμαστε. Και να θυμώνουμε. Και να κατηγορούμε τη νέα τάση. Και να αναπολούμε.

Να αναπολούμε την εποχή όπου απλά πατούσαμε έναν διακόπτη για να ενεργοποιήσουμε ένα σύστημα στο αυτοκίνητό μας. Το ίδιο θέλουμε να κάνουμε και τώρα, πλέον. Όμως, που να που βρεις;



Όπως αποδείχτηκε, είναι κατά πολύ φθηνότερο για τις εταιρείες να αφαιρέσουν τους φυσικούς διακόπτες από τα νέα μοντέλα τους και να ενσωματώσουν τις λειτουργίες τους σε μια οθόνη αφής.

Συχνά, αυτό αφορά στον χειρισμό του κλιματισμού που είναι εντός του συστήματος ενημερωδιασκέδασης, κάτι για το οποίο σχεδόν όλοι παραπονιούνται ασταμάτητα.

Το ίδιο ισχύει πολλές φορές και για τον αντίστοιχο διακόπτη που ρυθμίζει την ένταση φωτεινότητας του πίνακα οργάνων και της κεντρικής οθόνης το βράδυ.

Πλέον, συχνά το εσωτερικό ενός καινούργιου αυτοκινήτου διαθέτει και φωτισμό περιβάλλοντος ο οποίος ενεργοποιείται όταν ανάψουν τα φώτα του οχήματος, μόλις πέσει το σκοτάδι.



Ο συνδυασμός δημιουργεί ένα φωτεινό σύνολο το οποίο μπορεί να είναι ενοχλητικό για τον οδηγό ή ακόμα και να αυξάνει τον κίνδυνο αυτός να προκαλέσει ατύχημα, εάν έχει πρόβλημα με τα μάτια του.

Η ρύθμιση της φωτεινότητας μπορεί να γίνει αλλά θέλει χρόνο και απαιτεί απόσπαση προσοχής του οδηγού από τον δρόμο.

Κατά συνέπεια, για να είναι σύννομος και ασφαλής για όλους, πρέπει να σταματήσει σε ενδεδειγμένο σημείο το αυτοκίνητο και να κάνει τις απαραίτητες ρυθμίσεις μέσω του αντίστοιχου μενού στην οθόνη αφής.

Κι αν στην πορεία χρειαστεί να ξανακάνει τη ρύθμιση; Πάλι τα ίδια…



Η αλήθεια είναι ότι, πλέον, αυξάνονται τα αιτήματα των οδηγών προς τις εταιρείες να επαναφέρουν αυτές τους φυσικούς διακόπτες στο ταμπλό και την κονσόλα.

Τουλάχιστον αυτούς που εξυπηρετούν βασικές και καίριες λειτουργίες στα συστήματα τα οποία είναι άμεσα απαραίτητα να τα χειρίζεται ο οδηγός κατά τη διάρκεια που κινείται.

Κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ανταποκριθεί ήδη, π.χ. Volkswagen, General Motors κ.ά.

Επίσης, ο Euro NCAP, στις δοκιμές αξιολόγησης που πραγματοποιεί, έχει αρχίσει να βαθμολογεί χαμηλότερα από πριν τα καινούργια μοντέλα που δεν διαθέτουν φυσικούς διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες, ώστε να διευκολύνεται και ο οδηγός και να μην χάνει την προσοχή του.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-02 11:45:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button